Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar RS800CX Pro Team Edition problemen

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 12 aug 2009 12:12

Gezien alle problemen die ik met mijn CS200 heb gehad, heb ik lang getwijfeld of ik ooit weer een Polar zou aanschaffen. Vorige week toch besloten om toch de nieuwe 800 PTE te proberen (ik had ook een nieuw horloge nodig).
Na 2 dagen gebruik heb ik alweer spijt als haren op mijn hoofd: infrarood contact met de software gaat, als het lukt, altijd erg moeizaam en traag.
Sinds vandaag ben ik zomaar zelfs het hele scherm met betrekking tot snelheid en cadans kwijt. Gereset, alles opnieuw geinstalleerd, sensors opnieuw ingevoerd enz., niets helpt. Ook op het forum van de Polarsite lees ik ook over dergelijke problemen. Waarschijnlijk is de software nog niet geschikt voor de PTE. Gewoon een ondeugdelijk product dus.
Het gelazer met opsturen kan dus weer beginnen.
Ik heb nu dus een CS 200 die geen hartslag registreert en een 800 PTE die geen snelheid en cadans meer ziet. Misschien moet ik ze maar samen op mijn stuur monteren. Of toch maar een Garmin?

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 12 aug 2009 12:22

Wat een pech allemaal. Ik ondervind (nog) geen problemen met mijn RS800. Krijg alleen steeds de melding dat de batterij van mijn borstband al bijna leeg zou zij. Ik heb hem pas van maart!! Je kunt nu wel zelf de batterijtjes vervangen, maar toch wel erg snel. Met die ouden banden deed ik meer dan 4 jaar!

Verder wel tevreden...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 12 aug 2009 15:25

Ik heb een 710 sinds jaren zonder problemen met uitstekende service.
Dit horloge doorgeschoven naar mijn vrouw en zelf een 720i gekocht.
Bleek niet waterdicht, het binnenwerk is toen vervangen waarna nog steeds vocht in het klokje kwam.
Het klokje en band opgestuurd naar Polar met de vraag om de batterij van de band ook te vervangen omdat het gleufje van het batterij klepje uitgelubberd was.
Ik kreeg vervolgens een nieuw (ander model!)elastisch bandje toegestuurd en het batterijklepje was niet vervangen.
De batterij van het klokje zelf was vervangen waarbij er flink wat stof achter het glaasje is gekomen.
Er zat geen begeleidend briefje bij.
De klok zelf is nog steeds niet waterdicht. Afgelopen maand 200 meter mee gezwommen, ik had dit een tijd niet gedaan vanwege lekage-angst, en ja hoor weer water.
Ik heb het klokje maar zelf opengeschroeft, het water en stof verwijderd. de batterij is zo ook prima te vervangen.
Voor mij geen Polar meer. De service is volgens mij hard achteruit gehold evenals de kwaliteit.
Zwemmen doe ik nu met mijn Aldi hartslagmetertje en in buitenwater komt daar nog een gps logger onder de badmuts bij.Heb een garmin Edge gekocht voor op de fiets.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 12 aug 2009 16:16

[quote="rene1"]Ik heb een 710 sinds jaren zonder problemen met uitstekende service.
Dit horloge doorgeschoven naar mijn vrouw en zelf een 720i gekocht.
[/quote]

Hahaha. er zjin er dus meer die dit trucje uithalen. Alleen jammer dat die vrouwen er nooi voor betalen! Tenminste in mijn geval :( Maar ach, gedonder dat er weer eens iets nieuws gekocht moet worden is een stuk minder ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 12 aug 2009 23:29

:D

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 14 aug 2009 19:02

Hij doet het weer! Met behulp van het Polar forum en Futurumshop, (snel antwoord gekregen van allebei :-)), alle oplossingen geprobeerd en veel resetten, uiteindelijk alle schermen weer terug. Voor de rest vind ik het tot nu toe een perfect trainingshorloge Met name zijn de trainingen heel mooi te plannen en weer te geven in zowel horloge als software. Voorlopig weer een tevreden gebruiker dus.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 30 aug 2009 23:29

[quote="six13 Freak"]Hij doet het weer! Met behulp van het Polar forum en Futurumshop, (snel antwoord gekregen van allebei :-)), alle oplossingen geprobeerd en veel resetten, uiteindelijk alle schermen weer terug. Voor de rest vind ik het tot nu toe een perfect trainingshorloge Met name zijn de trainingen heel mooi te plannen en weer te geven in zowel horloge als software. Voorlopig weer een tevreden gebruiker dus.[/quote]

Houd ons op de hoogte...ik wil geen kat in de zak gaan kopen. Hij staat nl. op min verlanglijstje. Al ga ik nu wel twijfelen:(:(:(
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 31 aug 2009 15:46

Ik durf je hem nu wel van harte aan te bevelen hoor! Geen problemen meer gehad en bevalt uitstekend. Zappend door alle schermpjes krijg je alle informatie die je maar wilt (zelf in te stellen). Ook de communicatie met de software gaat, als je eenmaal weet wat en hoe je het precies moet doen, een stuk sneller.
Wel heb ik een paar keer in het begin van mijn ritten een slechte hartslagregistratie gehad, maar dat lag waarschijnlijk aan het niet goed bevochtigen van de borstband. Nu houd ik hem voor de start even onder de kraan en heb geen problemen meer. Een verademing vergeleken bij mijn oude CS 200.
Gelukkig had ik er vanwege het grote ''glas''oppervlak ook een screenprotector via internet bijgekocht (hele mooie via Zagg, compleet met vloeistof en schoonmaakdoekje maar volgens mij niet in Nederland verkrijgbaar), want ik kan hem door een ongelukkige beweging van mijn hand langs de muur nu al weer vervangen.

Ik heb de GPS sensor er nog niet bij, maar denk dat deze voor de skivakantie er wel zal komen: alle afdalinkjes thuis weer bekijken en eindelijk eens zien of ik echt zo hard ga als ik zeg.

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 02 sep 2009 22:05

Kan hem ook van harte aanbevelen. Heb hem nu ong. 3 weken, maar geen enkel probleem ondervonden dat niet mijn eigen schuld was. Als rasechte ICT' er lees ik natuurlijk geen handleidingen :rolleye:

Heb de G3 unit erbij en moet zeggen dat het prima werkt. Heb ook run.gps, maar ondervind daar toch erg veel problemen (stabiliteit) mee. De RS800CX werk perfect.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 03 sep 2009 17:46

@six13 Freak. Ik heb op Zagg gekeken. Die voor de 800 staat niet in het overzicht van de horloges? Waar kan ik 'm vinden?
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 05 sep 2009 21:26

https://www.schutzfolien-shop.com/_py-U ... 577-0-0-0/

Het is er eigenlijk eentje voor de RS400. maar deze heeft precies hetzelfde glas als de 600.
Hier heb ik mijn 2e besteld. (de eerste keer in de USA , maar vond later ook een adres in Duitsland). Dit is wat goedkoper. Ik wens je veel plezier met je klokje! Ben benieuwd hoe het bevalt.

toxic
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 apr 2009 13:51

toxic 07 sep 2009 16:04

Ik heb recent een Rs800cx multi gekocht.
Omdat ik du-en triatlon leek me dit een handige horloge.
Maar het vreemde is als ik bijvoorbeeld ga fietsen rijd ik soms maar 18km/h of minder terwijl ik op dat moment 30km/h of meer rijd. Als ik later de gegevens upload klopt de afstand (exact) en tijd, maar de avg niet net als de grafiek van de snelheid helemaal niet klopt. Hetzelfde als ik ga lopen. Het vreemde is, als je tijd en afstand kent zou het gemiddelde toch juist moeten zijn? En als je horloge elke 5sec registreert van punt a tot b zou de snelheid tussen die punten toch niet veel mogen afwijken?

Zou er iets mis zijn met men horloge of is dit normaal? Ik denk er aan een snelheidssensor te gaan kopen voor op de fiets.

Plaats reactie