Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar RS800CX Pro Team Edition problemen

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 08 sep 2009 15:31

Op het polarforum is iemand met waarschijnlijk hetzelfde probleem:

http://forum.polar.fi/showthread.php?t=7527

Of de oplossing bevredigend is wordt nog niet gemeld. Maar in ieder geval heb ik geen enkel probleem ondervonden met de registraties via de snelheidsensor. Ik ga er ook eentje voor mijn atb aanschaffen omdat de gps signalen niet betrouwbaar blijken (wilde het in eerste instantie met ook de gps sensor proberen).


ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 08 sep 2009 16:14

[quote="Toxic"]Zou er iets mis zijn met men horloge of is dit normaal? Ik denk er aan een snelheidssensor te gaan kopen voor op de fiets.[/quote]

Je gebruikt denk ik de G3? In dat geval heb ik hetzelfde. Tijdens het fietsen/lopen kun je niets met de snelheden die getoond worden. Ik kreeg het idee dat ik erg langzaam geworden met fietsen was terwijl ik aan mijn snelste rondje ooit bezig was. Het motiveert wel zullen we maar zeggen :D

De snelheid is helaas niet erg stabiel. Blijkbaar is de vertraging in de positiebepaling te groot. Ik vermoed dat het een kwestie van rekencapaciteit is. Met m'n PDA (met GPS) heb ik overigens hetzelfde, maar die heeft wat meer rekenkracht waardoor het nog ergens op lijkt.

Met snelheidssensor neemt de 800 de snelheid van de sensor (zeer goed) over tijdens het fietsen en niet van de G3. S3 loopsensor weet ik niet, maar ik verwacht eigenlijk hetzelfde.

De G3 is met andere woorden vooral leuk om achteraf te zien waar je geweest bent en hoe snel je daar gereden/gelopen hebt. Tijdens de rit/loop heb je er feitelijk niet zoveel aan.

Lijkt me niet dat er iets mis is met je horloge.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 10 sep 2009 23:15

@ajhof. Hoezo is de snelheid niet erg stabiel? Voor het lopen of het fietsen?
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 13 sep 2009 16:22

Snelheid is voor beide niet stabiel. Op de fiets gaf de RS800CX 18 kpu aan terwijl achteraf bleek dat ik rond de dertig deed. Ook bij het lopen geeft hij soms 2 à 3 kpu aan terwijl ik toch echt een stuk harder loop. Even later is de snelheid weer juist. De registratie van de locatie gaat wel goed kan ik achteraf constateren.

Mogelijk dat het helpt om de registratieinterval te verkleinen, dat heb ik niet geprobeerd.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 01 dec 2009 10:29

Geen problemen tot nu toe!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 01 dec 2009 14:27

Mooi zo! Mijn borstband vertoont de laatste tijd kuren. Soms registreert hij helemaal niet. Als ik hem dan goed schoonmaak en bevochtig doet-ie het weer. In het begin had ik daartotaal geen last van.

Plaats reactie