Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

raar gedrag polar hartslagmeter

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 04 mei 2011 19:08

Heb ook dit probleem.. Met deze wind tot twee keer toe een hartslag op de teller van 205 en een dikke 190. Als ik controleer zit de hartslag niet boven de 165...?? Beeld viel ff weg op de teller. Ik fiets met een RS800 CX PTE. Geen goedkope prul.
Al kwam ik wel langs een gevangenis waar electrische beveiliging het pand staat. Een fietsvriend van me heeft vergelijkbare klachten...daar valt op een bepaald punt altijd de teller op 0. Zijn maten hebben dit idem dito.

Op zich kunnen storingen optreden maar als je zoals ik een ex-hartpatient bent schrik ik me wel kei kapot bij zo'n waarden terwijl ik deze hoge waarden niet voel/ervaar.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 05 mei 2011 20:31

Ik ben net helemaal genokt met Polar *grrrrr*

Eerst de 710S... leuk apparaat, maar:
1. lompe sensoren, die groot en kwetsbaar zijn.
2. Elk onderdeel heeft een niet zelf te vervangen batterij. Erger nog, de sensoren zijn disposable.
3. Klooien met de band, nat maken, goed leggen, telkens gezeik.
4. Ir connecten was hit and miss. Stond vaak minuten het IR oog te richten.

600CS, erg fijn. Maar:

1. Sensoren blijven lomp, breekbaar EN disposable. peperduur! Na 1 seizoen moest ik al de frontsensor vervangen.
2. Nieuwe band is inderdaad veel en veel beter.
3. Toch weer vaak geklooi met of snelheidsmeter of Hartslag.
4. IR beter dan S710.


Net een Garmin 800 gekocht:

1. Installatie is TOP.
2. Een gecombineerde sensor voor cadans EN snelheid met een vervangbare batterij!
3. Grote display die heel makkelijk zelf in te delen is

Alleen al het feit dat de batterijen bij Polar me zoveel geld hebben gekost is genoeg om Garmin te preferen. Scheermesjes tactiek :(



mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 05 mei 2011 21:04

Polar hartslagmeters zijn storingsgevoelig voor: 27 MC 'bakkies', WIFI, UMTS-masten, hoogspanningskabels, bovenleidingen van Prorail, andere hartslagmeters, het signaal dat de draadloze snelheidsmeteing verstuurt (dus eigenlijk zichzelf!) en nog wat andere signalen. Eigenlijk zouden die signalen op een andere frequentie moeten zitten maar ondanks dat kunnen ze het signaal van de Polars toch storen.

Een klapperend shirt valt, in mijn ogen, niet echt onder storing aangezien de band dan gewoon een extra impuls ontvangt en die technisch goed doorgeeft. Alle storingsbronnen zoals hierboven beschreven zouden een ander bereik moeten hebben of beter gezegd; de Polars zouden een velig bereik moeten hebben zodat ze niet ontvankelijk zijn voor die signalen.

Ik heb zelf verschillende Polar producten gehad (CS400, S410) en was echt verbaasd hoeveel ellende die dingen opleverden voor hun geld. Stuk voor stuk gingen ze met grote regelmaat terug naar de importeur vanwege storingen en moest ik weer nieuwere/betere borstbanden kopen. Het gekke was dan dat wanneer sportvrienden mijn oude borstband probeerden, het kreng gewoon bleek te werken terwijl mijn computer geen sjoege gaf.

Voor mij geen Polar meer..

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 06 mei 2011 02:25

Die storing van de 27mc (spoorwegen boerderijen enz) is voorbij vanaf de cs500 meen ik de cs 600 heeft er zeker geen last van die duurde hebben alle w.i.n.d en dat stoort niet.
Rare waardes hebben ze allemaal met het juiste klapperende shirt ik heb een cresta van kijkshop gehad die heeft het een rs200 van polar en een cs200 van polar en nu heb ik een garmin edge 800.
En met me agu shirt hebben ze allemaal tegen de wind in dezelfde kuren.

Maar nu komt het .......... heb ik toevalig ergens gelezen je moet je hartslag band andersom om doen sensor op de rug !!!!!!!!! ik dacht ook dit is een broodje aap maar goed niet geschoten is altijd mis en raar maar waar het werkt en doordat je shirt op je rug altijd strak zit geen rare waardes meer.


Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 mei 2011 10:56

Ik had de laatste periode met mijn RS800CX ook last van vreemde hartslagwaardes of soms helemaal geen ontvangst.
Bleek achteraf het bandje te zijn. Ander bandje geprobeerd en alles werkt weer zoals het moet.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 06 mei 2011 11:42

Klopt, de WIND technologie (hoge, digitale frequentie) werkt bij mijn CS500 veel beter dan de S71Oi die ik hiervoor had (10 jaar gebruikt, de kunststof HR banden bevielen mij beter dan de textiel qua functie en gegevensoverdracht).
Die textiel hartslagbanden met nieuwe WIND technologie werken wel meer betrouwbaar, al moet je die inderdaad goed schoon houden door ze af en toe in de was te gooien.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 06 mei 2011 12:29

[quote="DC"]Net een Garmin 800 gekocht:

1. Installatie is TOP.
2. Een gecombineerde sensor voor cadans EN snelheid met een vervangbare batterij!
3. Grote display die heel makkelijk zelf in te delen is
[/quote]
Dat zijn inderdaad grote voordelen van de Edge 800 die Polar niet biedt. De CS600 is klein qua display. De RS800CX is een prachtig multisport horloge, maar op een fiets vind ik het niet geweldig. Ook de sensoren zijn een nadeel wanneer je ze moet vervangen.

[quote="DC"]Alleen al het feit dat de batterijen bij Polar me zoveel geld hebben gekost is genoeg om Garmin te preferen. Scheermesjes tactiek :([/quote]
Het voordeel dat Garmin een accu heeft vind ik eerder een nadeel. De accu's nemen snel in capaciteit af (=vervangen=duur) en je moet er altijd om denken dat je ze oplaadt, anders heb je niks. De batterijen bij Polar hebben het voordeel dat ze relatief lang meegaan. De ellende begint zodra je ze moet vervangen, dat blijft een waardeloos gepruts.

Kort geleden heb ik mijn Polar borstband ook vervangen. Blijkbaar gaan ze niet heel erg lang mee. Is dat bij Garmin beter?

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 06 mei 2011 19:49

ajhoff schreef:
Het voordeel dat Garmin een accu heeft vind ik eerder een nadeel. De accu's nemen snel in capaciteit af (=vervangen=duur) en je moet er altijd om denken dat je ze oplaadt, anders heb je niks.
Als het net zo goed/slecht is als huidige telefoons zal ik de economische levensduur wel halen. Mijn accu's nemen in ieder geval niet zo snel af dat ik ze onbruikbaar vind.
De batterijen bij Polar hebben het voordeel dat ze relatief lang meegaan. De ellende begint zodra je ze moet vervangen, dat blijft een waardeloos gepruts.
In mijn S710 horloge doe ik +/- 2 jaar, dat gaat nog wel. Maar ik heb in anderhalf jaar mijn front windsensor opgerookt. De cadans sensor is still going strong.
Kort geleden heb ik mijn Polar borstband ook vervangen. Blijkbaar gaan ze niet heel erg lang mee. Is dat bij Garmin beter?
Mijn Wind borstband van Polar en die Garmin zijn verdacht gelijk. Als ze uit dezelfde Chinese fabriek rollen zou ik niet verbaasd zijn ;)

Kijk al met al is de nieuwe Wind generatie van Polar een enorme stap vooruit. Het is alleen nog steeds gebruikers onvriendelijk, zeker als je nagaat dat het top of the market spul is.

Ik vind Garmin ook behoorlijk clunky qua menu structuur, maar het hele pakket is qua gebruiksgemak toch echt veel beter dan Polar. En dat is treurig als je ziet dat Polar al zolang meedraait.

Bovendien heb je de killer feature van volledige GPS er ook nog bij. Daar stelt Polar qua features niets tegenover.

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 06 mei 2011 20:34

Mijn ervaring is met de polar borstband dat de batterij lang mee gaat heb een polar rs 200 en daar heb ik echt veel mee gelopen ± 2 jaar denk ik en dan 3uur per week minimaal en nog steeds de eerste batterij er in.
Je moet wel vaak de band schoonmaken ff wassen in de wasmachine.
De polar en de garmin band zijn bijna gelijk je kan zelfs de garmin transponder op de polar band klikken en dan werkt het gewoon.
Je moet wel niet vergeten om de transponder er af te halen als je thuis bent of minimaal aan een kant los te maken anders blijft ie aan staan.


ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 07 mei 2011 18:32

[quote="DC"]Als het net zo goed/slecht is als huidige telefoons zal ik de economische levensduur wel halen. Mijn accu's nemen in ieder geval niet zo snel af dat ik ze onbruikbaar vind. [/quote]
Een telefoon houd ik één à twee jaar. Een fietscomputer totdat'íe kapot is. Als dat minder dan 4 à 5 jaar is vind ik dat te weinig. Met de huidige accu's kan het wel eens spannend worden.

[quote="DC"]Bovendien heb je de killer feature van volledige GPS er ook nog bij. Daar stelt Polar qua features niets tegenover.[/quote]
Helemaal mee eens. Dat is waar de kracht van Garmin ligt. Op zich ook niet verwonderlijk gezien het feit dat Garmin de GPS firma bij uitstek is. Polar laat daar duidelijk steken vallen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 mei 2011 19:45

Ik ben net weer bij het service punt van Polar geweest. Ik heb voor de tweede keer een nieuwe borstband gekregen omdat de oude geen goed signaal meer gaf. Gratis en voor niks. Leuke service, hoor. Maar ik had liever dat ze fatsoenlijke borstbanden produceerden.
Live fast; die young. mijn blog

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 09 jun 2011 11:58

pwaverijn schreef:mijn polar cs200 doet de laatste tijd ook raar...
hij geeft meerdere minuten aan dat ik bijvoorbeeld op hartslag 230 rij, dan weer 208 en opeens zaktie weer terug naar aannemelijkere waarden zoals 142.

Ik heb dit altijd als ik hem (1 a 2 keer per jaar) in een sok in de wasmachine doe, maar nu is het dus ook zonder wasbeurt en houdt het ook langer aan...
zou dat ook te maken kunnen hebben dat de batterij op aan het gaan is? ik rij er denk ik nu ongeveer 1,5 jaar mee rond.
M'n polar lijkt het weer te doen!
Mijn hypothese is dat m'n zweershirt statisch was. Nu heb ik hem met wasverzachter gewassen en werkt m'n hartslag meter weer als een zonnetje!
accepteren kun je leren!

Plaats reactie