Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma BC2209

robin_
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2009 19:21

robin_ 29 jan 2010 00:42

Ben in het bezit van een Sigma BC2209 computer maar krijg deze niet volledig ingesteld danwel ge-resetted, heeft iemand hier een soortgelijke ervaring mee?


rapido
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2008 00:28

rapido 17 feb 2010 22:02

Heb zelf ook een sigma en volgens mij zit er onder de computer een knop die alleen te bereiken is met een pen of schaarpunt,deze moet je enkele seconden ingedrukt houden.Daarna reset de computer zich.Langs deze weg kun je ook instellingen veranderen.
Als je er niet uit komt verneem ik dit graag.Succes!!
De ferrari onder de racefietsen,colnago!

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 27 feb 2010 00:53

Wie weet hoe deze computer is.
Hij spreekt me op zich wel aan ook voor de prijs alleen bevalt het me eigenlijk niet dat die 2 sensoren heeft.
De cateye V3 heeft er maar 1 maar is wel een stuk duurder
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 02 mar 2010 16:38

Dit lijkt inderdaad een heel erg scherp geprijsd model (al vanaf 99), met digitaal gecodeerde cadans en hartslag en ook een hoogtemeting.
Wie heeft hem al?
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 02 mar 2010 22:32

Ik heb sinds vandaag de 1909 het enige verschil tussen die 2 is de hoogte meter en aangezien ik die totaal niet nodig heb ben ik voor de 1909 gegaan.
Kwa prijs net iets goedkoper waardoor ik een docking station heb kunnen bestellen die vind ik handiger dan een hoogte meter.
Dankzei een krakende trapas heb ik maar 7km kunnen fietsen vandaag dus heb er nog geen echte ervaring mee.
Wel is die mooi en makkelijk in te stellen :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 03 mar 2010 22:15

ik heb hem vanmiddag gekocht, een mooi groot scherm.
Maar bij het instellen zie ik dat je de actuele luchtdruk op zeenivo moet ingeven

wat voor gegevens moet je hier invullen?
ik zie dat het nu in omgeving sittard 1019 is. Maar limburg lijkt mij geen zeenivo

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 17 mar 2010 16:12

Was bij mij eerst intuitief proberen, lukte niet goed. Daarna heel precies met boekje erbij: kijk welke toetsen in welke volgorde (andere toetsen voor waarde veranderen en volgende waarde).
Daarna alles goed in te stellen.

Die hoogte dmv mbar is 1 van de referentiemogelijkheden om snel met de juiste starthoogte te beginnen. Kan ook prima met de toets voor starthoogte thuis (eenmalig instellen).
1 van de 2 is wel nodig, hij gaat daarna namelijk hoogteverschil bepalen door naar verschil in luchtdruk te kijken.

Jullie wel eens problemen met rijden in koud weer? Dus onder de circa 3 graden? Dan is bij mij de ontbangst van alle 3 de zenders weg. Kom ik weer in de garage heb ik gelijk weer ontvangst??? Net iets warmer geen enkel probleem.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 17 mar 2010 17:07

update:

ik heb ongeveer 10 jaar geleden de sigma 1600 gehad
deze gaf af en toe storing, en hier heb ik dus niets aan
Toen heb ik jaren met eenvoudige draadmodellen gefiets.

De 2209 heb ik speciaal gekocht omdat deze ook met draadontvanger is.
Ik heb me vorige week zo'n draadontvanger besteld.
En ben ik vandaag ermee gaan fietsen, tot 3 x toe geen signaal :-((
Als ik er even mee wiebel dan pikt hij weer het snelheidsignaal op.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.?
Overigens een apparte construktie met losse draden en die je dan in de houder moet klikken.

Nu vraag ik me af of de draadloze techniek in de 10 jaar veel verbeterd is en of dit nog storings gevoelig is. Anders zet ik me de draadloze weer terug


alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 17 mar 2010 18:27

Ah, dat is toevallig, dat was net waar ik aan zat te denken voor het koud weer probleem. Herken je overigens mijn koud weer probleem?
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 17 mar 2010 19:20

Ik heb tot nu toe nergens last van de enige teller wat wel eens een storing heeft is die van Massi.
Maargoed de Massi teller kost ook maar 55euro als duurste variant.
Zowel de Cateye wat ik heb en de Sigma zijn bij mij probleemloos
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 17 mar 2010 19:31

[quote="Alexd"]Ah, dat is toevallig, dat was net waar ik aan zat te denken voor het koud weer probleem. Herken je overigens mijn koud weer probleem?[/quote]

het was vandaag lekker weer 16 graden, en toch problemen met vast draad
met koud weer onder de 5-6 graden heb ik geen ervaring, dan blijf ik lekker binnen. Veel te koud

erikg4
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 feb 2010 15:53

erikg4 30 mar 2010 19:18

[quote="Peter1981"]Ik heb sinds vandaag de 1909 het enige verschil tussen die 2 is de hoogte meter en aangezien ik die totaal niet nodig heb ben ik voor de 1909 gegaan.
Kwa prijs net iets goedkoper waardoor ik een docking station heb kunnen bestellen die vind ik handiger dan een hoogte meter.
Dankzei een krakende trapas heb ik maar 7km kunnen fietsen vandaag dus heb er nog geen echte ervaring mee.
Wel is die mooi en makkelijk in te stellen :mrgreen:[/quote]

docking station? en dan kan je de gegeven naar je pc sturen en mooie grafiekjes laten maken of heeft deze dergelijke opties niet?

Plaats reactie