Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 530

roelw
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 26 aug 2021 14:42

swannie schreef: 26 aug 2021 12:24 Ik zei waypoint ook voor de topservice.
Dat is iets dat ze bij Decathlon niet kennen.
Ik begrijp niet goed wat je onder 'service' verstaat bij de aankoop van een fiets GPS.
'Service' is een vage term.
Uitleg over de werking en handleidingen vind je op internet en Youtube.
Garantie is 2 jaar en is europees geregeld, dat krijg je overal. In geval van garantie is de winkel je aanspreekpunt en ik denk dat iedere winkel het toestel zal opsturen naar Garmin en geen enkele winkel een eigen hersteldienst heeft voor GPS toestellen.

Wat garantie en 'service' bij Decathlon betreft: ik heb daar laatst een aantal t-shirts gekocht met allemaal productiefouten en die zijn zonder problemen geruild.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 aug 2021 14:52

Ik zou waypoint overwegen als je geen idee hebt wat je zoekt. en je mooi verschillende merken/modellen naast elkaar kunt zien, voelen, en uitgelegd krijgen.
Als het puur gaat om de service vraag overigens.

Weet je al wat je wilt.., dan moet je gewoon de goedkoopste aanbieder pakken - of kijk eens 2e hands (er zijn vrij veel mensen die de 530 inwisselen voor een 1030, vanwege schermgrootte.., zo heb ik recent voor een mooi prijsje op marktplaats een kort gebruikte 530 voor minder dan 200 euro op de kop getikt. Wel afhalen - geen risico voor oplichting)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 27 aug 2021 06:34

roelw schreef: 26 aug 2021 14:42
swannie schreef: 26 aug 2021 12:24 Ik zei waypoint ook voor de topservice.
Dat is iets dat ze bij Decathlon niet kennen.
Ik begrijp niet goed wat je onder 'service' verstaat bij de aankoop van een fiets GPS.
'Service' is een vage term.
Uitleg over de werking en handleidingen vind je op internet en Youtube.
Garantie is 2 jaar en is europees geregeld, dat krijg je overal. In geval van garantie is de winkel je aanspreekpunt en ik denk dat iedere winkel het toestel zal opsturen naar Garmin en geen enkele winkel een eigen hersteldienst heeft voor GPS toestellen.

Wat garantie en 'service' bij Decathlon betreft: ik heb daar laatst een aantal t-shirts gekocht met allemaal productiefouten en die zijn zonder problemen geruild.
het verschil: bij zaken als decathlon moet je (als je de pech hebt dat je toestel defect is) het toestel inleveren, zij sturen dit op naar UK en dan is het wachten tot het arriveert ginder, de hersteldienst passeert en dan wordt er gekeken garantie of niet.
Reken op minstens 3 weken zonder toestel te zitten.

Bij zaken als Waypoint registreren ze je klacht en krijg je onmiddellijk je nieuw toestel mee, dat is service.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 aug 2021 12:32

Ja ok,
Dus in die zin moet je voor jezelf afwegen wat de meerprijs is (2 tientjes oid), die je als soort van verzekering betaald om in het geval van problemen (hoe vaak komt dat voor, wat is het risico dus), je het toestel dan dus kwijt zou zijn voor herstel. Én of het dan ook de kosten waard is, in de zin dat het een onmisbaar item is.
In dit geval, dat je niet zonder kilometerteller of navigatie kunt fietsen en je ook geen oude teller in een la hebt liggen, en je ook niet je telefoon voor registratie van ritten kunt/wilt gebruiken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 aug 2021 21:10

Heeft iemand enig idee welke bestanden je van een oude 530 naar een vervangende 530 over moet zetten om alle oude instellingen te behouden? Mijn garmin is losgebroken van de mount, vandaar...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 28 aug 2021 22:07

https://support.garmin.com/en-MY/?faq=e ... rXxmQj7U9A

Hier staat precies welke folders je nodig hebt. Succes.
Altijd onderweg...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 aug 2021 00:24

Dank! Precies wat ik zocht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 16 sep 2021 17:21

Werken Strava Live segmenten als je een route rijdt op de 530?
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 sep 2021 17:23

Enkel wanneer het een Strava-route is.
Afbeelding

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 16 sep 2021 19:40

Thanks!
It is not a lie if you believe it...

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 06 mar 2022 19:31

Sinds enkele dagen heb ik problemen met het beeldscherm.
Zodra ik de garmin aangaat blijft deze op zwart staan.
Ik had dit geprobeerd https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=V ... ciuBTrgwq5 en dat werkte wel gisteren. Update uitgevoerd. Vandaag nog gebruiikt en nu weer een zwart scherm.
Als ik dit uitvoer dan https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=V ... ciuBTrgwq5 dan wordt het beeld even wit en dan gebeurd er verder niks.
Heeft iemand dit weleens gehad?

Mij omgeving kreeg wel een melding dat ik was gevallen. Heel vreemd.....

bicycle bandit
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 dec 2012 18:39

bicycle bandit 10 mar 2022 13:26

Zino schreef: 19 apr 2020 13:58
edwin01 schreef: 15 apr 2020 11:25 Ik heb een 530 aangeschaft ter vervanging van mijn ouwe, trouwe 510 die kuren begon te vertonen. Ik ben nog wat zoekende naar een prettige kaartinstelling. De veelheid aan beeldinformatie is redelijk overstelpend t.o.v. de 510 (alleen een zwart lijntje...).
Hoe kun je het beste je koerslijntje onderscheiden tussen alle straten, slootjes, paden enz.? Welke helderheid van het beeldscherm is het gunstigst? Welke kleur heeft het koerslijntje het beste? Ik heb mijn schermhelderheid nu op auto staan en ik heb de indruk dat een lichte lijnkleur het beste werkt (geel of zelfs wit). Ik was ook gewend om mijn scherm op 120 meter te zetten, hoe is dit met een echte kaart? Ik weet dat iedereen anders is, maar ik hoor graag jullie ideeën!
Ik heb de 530 ook pas gekocht en ieder ritje aangepast naar wat ik het prettigst vind.
-Schermhelderheid 60% en kaart niet automatisch inzoomen op 120m.
3 pagina's tijdens de rit:
1) Kaart met onderin 2 gegevensvelden. (Hoogteprofiel heb ik er niet opstaan zodat ik een grotere kaart is. ) Lichtgeel gebruik ik als lijntje om te volgen.
2)snelheid,hartslag,vermogen 10sec en cadans
3) Gemiddelde snelheid, verstreken tijd, tijd ,gemiddeld vermogen, afstand en hoogtemeters.
Mijn ogen zijn behoorlijk op leeftijd (52) en hebben best moeite om de paarse lijn van de route te onderscheiden tegen de achtergrond van de kaart. Hoe kan ik de kleur van het te volgen lijntje instellen?

Plaats reactie