Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27408
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 apr 2021 22:21

Hanz Bé schreef: 24 apr 2021 11:51
Drossie2 schreef: 24 apr 2021 11:27 .......... De app moet sowieso toegang krijgen tot WhatsApp.
Als dit zo is, is dat ook meteen de oplossing. Géén toegang geven dus :winkthumb:
Nou op een iPhone is dat dus kennelijk niet nodig want ik kreeg er vandaag meteen eentje door! De buurman wilde de grondboor lenen.... BOEIEND :lol:

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4196
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 25 apr 2021 23:59

Ik ben benieuwd hoe dit op mijn android telefoon zal gaan. Maar wacht nog op de update.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 26 apr 2021 09:04

HenkStubbe schreef: 25 apr 2021 22:20 @Gerwin89: een gpx bestand met waypoints werkt ook, waarschijnlijk zit de informatie op de verkeerde plek in het bestand dat je gemaakt hebt. Voordat Wahoo het gesloopt heeft werkte dat ook via importeren met de App, nu wordt het omgezet naar .fit door de App voordat het naar de Wahoo verstuurd wordt. Het probleem zit dus in de App die bij mij nog niet geupdate is. "This release will roll out slowly to select users until full distribution on April 27th, 2021." dus nog even wachten en zien of het dan wel weer werkt om gpx en tcx bestanden te importeren via de App. Fit bestanden met waypoints werken wel via de App.
Een voorbeeld van een gpx bestand is te vinden in deze post op de google groups site.
Als ik een gpx heb met waypoints dan staat de afstand van alle waypoints op dezelfde afstand als de eerste waypoint, omzetten naar tcx en da is het wel goed.
Ik had je gister al een persoonlijk bericht gestuurd... kijk daar eens naar als je wil.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 26 apr 2021 16:56

havana schreef: 24 apr 2021 06:18 Ik hoop maar dat ze uit kunnen!!!
Openen jullie steeds de app voor jullie gaan fietsen? Ik doe dat eigenlijk nooit, dus geen enkel smsje of telefoontje komt op mijn Roam tevoorschijn.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Robvr
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2019 08:37

Robvr 26 apr 2021 22:01

Sinds kort heb ik een probleem met mijn bolt.

Wanneer ik een PB zet op een live segment krijg ik een leeg scherm te zien waar normaal gesproken staat dat je een PB hebt behaald. Ook het scherm van de 'final push' is een leeg scherm.

Iemand hier ervaringen mee?

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 26 apr 2021 22:33

Vandaag de app update binnen en inderdaad na het op mijn telefoon geven van toestemming (door de app gevraagd) komen nu ook Whatsapp berichten binnen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27408
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 apr 2021 08:48

Volgens de YouTube-video van Het is Koers (waarin ze iemand van Wahoo interviewen) komt er een update aan van de Bolt, met kleurenscherm.

Vanaf 1 uur 3 min ongeveer: https://www.youtube.com/watch?v=iD7MYUQMuRI

Er komt overigens ook een nieuwe ROAM aan, die update is kleiner en omvat eigenlijk alleen een nieuwe, krachtigere chip.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 30 apr 2021 10:57

Bij mij is het probleem van die routes die ik niet kan verwijderen nog steeds niet opgelost. Heb ik iets gemist of is er daadwerklijk nog geen oplossing voor?
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 30 apr 2021 15:11

gandalf schreef: 30 apr 2021 10:57 Bij mij is het probleem van die routes die ik niet kan verwijderen nog steeds niet opgelost. Heb ik iets gemist of is er daadwerklijk nog geen oplossing voor?
Zeer oude routes (sommige 4 jaar oud) stond sinds een tijdje opeens weer op m'n bolt. Het waren in mijn geval allemaal routes die ik in de wahoo app zelf had gemaakt, ofwel door een GPX te uploaden, ofwel door een bestemming in te geven.

Die routes heb ik in de app kunnen verwijderen door ze opzij te swipen (Android, ik begreep dat op een iPhone je ze kan selecteren en dan kan verwijderen).

Strava en Komoot routes kan ik alleen in de betreffende apps verwijderen.

Hopelijk helpt dit

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4196
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 apr 2021 16:23

gandalf schreef: 30 apr 2021 10:57 Bij mij is het probleem van die routes die ik niet kan verwijderen nog steeds niet opgelost. Heb ik iets gemist of is er daadwerklijk nog geen oplossing voor?
Heb je je Bolt al eens gereset naar fabrieksinstellingen. Ook de app deinstalleren. (Telefoon herstarten). En dan helemaal opnieuw beginnen.
Dus app herinstalleren, Bolt koppelen. Als na deze actie de routes weg zijn is een mooi begin. Daarna de andere apps (komoot, strava etc.) één voor één weer koppelen en synchroniseren. Dan zie je vanzelf óf en bij welke app die routes weer opduiken.

Een kennis van me kwam vorig jaar ook niet van bepaalde routes af. Deze bleken aan haar strava account te hangen, Ze kon deze daar niet meer wissen omdat ze vanuit haar gratis abbo de routes niet meer kon beheren........
Oplossing: ff haar gratis abbo omzetten naar een betaald “proef abbo”, om die routes te wissen. Daarna meteen weer opzeggen.

HenkStubbe
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 mar 2020 16:29

HenkStubbe 30 apr 2021 22:04

havana schreef: 30 apr 2021 08:48 Volgens de YouTube-video van Het is Koers (waarin ze iemand van Wahoo interviewen) komt er een update aan van de Bolt, met kleurenscherm.
Dat had ik ook al gemeld hier op 22 april. In de code zijn verwijzingen naar de Bolt2.
HenkStubbe schreef: 22 apr 2021 08:15 Oh, ik zag op het internet geruchten over de Bolt 2.0 met kleurenscherm, dit is waar ;)!
gandalf schreef: 30 apr 2021 10:57 Bij mij is het probleem van die routes die ik niet kan verwijderen nog steeds niet opgelost. Heb ik iets gemist of is er daadwerklijk nog geen oplossing voor?
De enige manier die ik heb gevonden zonder factory reset is door ADB (Android Debug Bridge) te gebruiken. De routes worden opgeslagen in een database en bestanden op een plek waar je niet bij komt zonder ADB.
  1. Download ADB https://developer.android.com/studio/re ... form-tools voor je OS
  2. Zet de Wahoo aan en druk 2x op de aan/uit knop
  3. Verbind de Wahoo met de USB kabel aan je PC (op mn Elemnt knippert een LED 1x als dat goed gaat)
  4. Test of het gelukt is :o
    • adb.exe shell am broadcast -a com.wahoofitness.bolt.service.BBuzzerManager.MARIO
  5. Gebruik ADB om naar de folder met routes te gaan en verwijder alle opgeslagen routes
    • adb.exe shell
    • cd /data/data/com.wahoofitness.bolt/files/routes/
    • ls
    • rm -fr <folder naam>
  6. Maak de route tabel leeg in de database
    • adb.exe shell am broadcast -a com.wahoofitness.support.database.StdDatabaseManager.CLEAR_TABLE --es tableName CloudRouteDao
  7. Synchroniseer de routes en alles is weer zo goed als nieuw :like:

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 15 mei 2021 12:49

HenkStubbe schreef: 30 apr 2021 22:04
havana schreef: 30 apr 2021 08:48 Volgens de YouTube-video van Het is Koers (waarin ze iemand van Wahoo interviewen) komt er een update aan van de Bolt, met kleurenscherm.
Dat had ik ook al gemeld hier op 22 april. In de code zijn verwijzingen naar de Bolt2.
HenkStubbe schreef: 22 apr 2021 08:15 Oh, ik zag op het internet geruchten over de Bolt 2.0 met kleurenscherm, dit is waar ;)!
gandalf schreef: 30 apr 2021 10:57 Bij mij is het probleem van die routes die ik niet kan verwijderen nog steeds niet opgelost. Heb ik iets gemist of is er daadwerklijk nog geen oplossing voor?
De enige manier die ik heb gevonden zonder factory reset is door ADB (Android Debug Bridge) te gebruiken. De routes worden opgeslagen in een database en bestanden op een plek waar je niet bij komt zonder ADB.
  1. Download ADB https://developer.android.com/studio/re ... form-tools voor je OS
  2. Zet de Wahoo aan en druk 2x op de aan/uit knop
  3. Verbind de Wahoo met de USB kabel aan je PC (op mn Elemnt knippert een LED 1x als dat goed gaat)
  4. Test of het gelukt is :o
    • adb.exe shell am broadcast -a com.wahoofitness.bolt.service.BBuzzerManager.MARIO
  5. Gebruik ADB om naar de folder met routes te gaan en verwijder alle opgeslagen routes
    • adb.exe shell
    • cd /data/data/com.wahoofitness.bolt/files/routes/
    • ls
    • rm -fr <folder naam>
  6. Maak de route tabel leeg in de database
    • adb.exe shell am broadcast -a com.wahoofitness.support.database.StdDatabaseManager.CLEAR_TABLE --es tableName CloudRouteDao
  7. Synchroniseer de routes en alles is weer zo goed als nieuw :like:
Ik heb een poging gewaagd om dit te doen. Maar ik haakte al af met het downloaden van het desbetreffende programma. Veel te veel rompslomp. Ik laat het dus maar zoals het is. Staan nu 34 routes in mijn bolt die ik niet kan verwijderen. Hopelijk komen ze met een fix.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Plaats reactie