Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 16 apr 2021 11:08

@HenkStubbe

ik heb vandaag de kaart "belgium" geprobeerd op mijn Bolt.
Blijkt dat als ik zoom op "200m", dan is de map blanco. Wanneer ik in- of uitzoom naar een andere schaal dan zie ik wel de map. Dus enkel niet op "200m".
Laat dit nou net de schaal zijn die ik het meest gebruik.
Ik heb dan de originele kaart van België terug gedownload via de app, en de 200m schaal was terug in orde.

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 17 apr 2021 22:43

Kijk eens aan, mooi werk Henk!

Heb je ook enig idee wanneer ze verwachten dat deze kaarten officieel beschikbaar komen, via standaard updates?
Als dat nog erg lang duurt ga ik het handmatig uploaden binnenkort ook proberen :winkthumb:
HenkStubbe schreef: 08 apr 2021 23:05 Het is gelukt. De kaarten zijn gemaakt met openstreetmap data van eind maart 2021, beter dan de Wahoo kaarten van 2019!

Huidige kaarten zijn: Austria, Belgium, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Poland, Portugal, Spain, Switzerland en Ukraine.
Te downloaden van: https://my.hidrive.com/share/1t65k1b0lb#$/

Pak het .zip betand uit en copieer de bestanden naar de Wahoo. Verwijder alle bestanden uit de "temp" map en herstart de Wahoo. :o

Meer informatie in een draadje op https://groups.google.com/g/wahoo-elemn ... SrdapfWLUE

HenkStubbe schreef: 25 mar 2021 16:11 Omdat de kaarten van Wahoo oud zijn (2019) ben ik gaan kijken hoe ze zelf te maken zijn. Door gebruik te maken van openstreetmap data en een aantal applicaties is het me gelukt (het werkt voor mij).

De kaart die ik getest heb op mijn Elemnt is "8/131/84.map.lzma" dit is in mijn buurt. Kunnen jullie kijken of de andere ook werken? :winkthumb:

Op https://my.hidrive.com/share/1t65k1b0lb#$/ zijn de kaarten van Nederland te vinden. De kaarten kunnen gecopieerd worden naar de "maps/tiles/" folder op de Wahoo. Let op de indeling van de folder, het moet exact hetzelfde zijn. Bijv. "maps/tiles/8/130/84.map.lzma"

De kaarten kunnen via USB overgezet worden naar de Wahoo door het aan te sluiten op een PC. https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... 5000209290

Gebruikersavatar
heinrich-gs
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:18
Locatie: Dalen

Gebruikersavatar heinrich-gs 18 apr 2021 08:29

Hanz Bé schreef: 14 apr 2021 21:36 Zijn deze kaarten ook bruikbaar in de Roam? En hebben ze dan ook de extra informatie die nodig is om te navigeren?
Bij Garmin heb je dan routeerbare kaarten nodig, welke groter zijn qua bestand. Ik neem aan dat dit bij de Roam ook zo is?
Bliede met mien fietse

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 19 apr 2021 09:39

Gerwin89 schreef: 15 apr 2021 22:02 Ow oke, vroeg dat omdat iemand dit zei :
"gisteren geprobeerd en ik zie nu een mooi fietspad ipv paar vage stippen (op de plek van een redelijk nieuw fietspad). bedankt!"
ik bedoelde hier te zeggen dat een redelijk nieuw fietspad op de oude kaarten er nog uitzag als iets dat gepland was (met stippeltjes) en op de nieuwe kaarten netjes een fietspad is.
de stijl is hetzelfde.

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 21 apr 2021 17:07

Is er een manier om fit files op de wahoo te krijgen zonder hem aan de laptop te hoeven hangen? (Voor Trainingen/workouts)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 apr 2021 06:54

Naar jezelf mailen en dan openen op je telefoon in de Wahoo App.

HenkStubbe
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 mar 2020 16:29

HenkStubbe 22 apr 2021 08:15

Kiekeboe schreef: 16 apr 2021 11:08 @HenkStubbe

ik heb vandaag de kaart "belgium" geprobeerd op mijn Bolt.
Blijkt dat als ik zoom op "200m", dan is de map blanco. Wanneer ik in- of uitzoom naar een andere schaal dan zie ik wel de map. Dus enkel niet op "200m".
Laat dit nou net de schaal zijn die ik het meest gebruik.
Ik heb dan de originele kaart van België terug gedownload via de app, en de 200m schaal was terug in orde.
Daar heb ik ook last van gehad met de kaarten van Wahoo. Meestal hielp het om dan een aantal keer van pagina te verwisselen. Heb je de bestanden in de "maps/temp" folder verwijderd nadat je de kaarten op de Wahoo hebt gezet, je zou dat nu weer kunnen doen en kijken of het dan wel goed werkt. Ik heb een aantal kaarten van Belgie bekeken op mn PC en daar ziet de kaart er goed uit op de 200m schaal. Vreemd!

Brabander schreef: 17 apr 2021 22:43 Kijk eens aan, mooi werk Henk!

Heb je ook enig idee wanneer ze verwachten dat deze kaarten officieel beschikbaar komen, via standaard updates?
Als dat nog erg lang duurt ga ik het handmatig uploaden binnenkort ook proberen :winkthumb:
Wahoo heeft zelf nieuwe kaarten gemaakt eind Januari 2021. In de Beta worden ze al gebruikt, waarschijnlijk krijgen we die bij de volgende update? Ze zijn te downloaden via https://cdn.wahooligan.com/wahoo-maps/1 ... Y.map.lzma. De X en Y moeten vervangen worden door de nummers die te zien zijn op http://tools.geofabrik.de/map/#8/52.421 ... ard&grid=1. Let op, de Z moet 8 zijn.


@Hanz Bé @Oppbogga
Hierbij een test met routing bestanden voor de Roam. Als je over de grens van Nederland gaat en deze bestanden gebruikt gaat het niet werken, daar heb ik nog geen rekening mee gehouden. Als het goed is moeten de bestanden in de "/maps/tiles" folder gezet worden. https://www.dropbox.com/s/kes42jr93hk0p ... ing-nl.zip

Oh, ik zag op het internet geruchten over de Bolt 2.0 met kleurenscherm, dit is waar ;)! Misschien krijgen we zelfs POIs met icoontjes op de kaart bijv. bankjes, benzinepompen, fontijntjes etc..! Op de PC zijn deze te zien op de nieuwste Wahoo kaarten. De Beta heeft de bestanden al. :o Ok, genoeg spoilers lol.

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 22 apr 2021 08:32

havana schreef: 22 apr 2021 06:54 Naar jezelf mailen en dan openen op je telefoon in de Wahoo App.
Openen van een .fit file die ik dan download uit m'n mail, geeft bij mij foutmelding.. (bad gpx/tcx)

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 22 apr 2021 09:15

HenkStubbe schreef: 22 apr 2021 08:15
Kiekeboe schreef: 16 apr 2021 11:08 @HenkStubbe

ik heb vandaag de kaart "belgium" geprobeerd op mijn Bolt.
Blijkt dat als ik zoom op "200m", dan is de map blanco. Wanneer ik in- of uitzoom naar een andere schaal dan zie ik wel de map. Dus enkel niet op "200m".
Laat dit nou net de schaal zijn die ik het meest gebruik.
Ik heb dan de originele kaart van België terug gedownload via de app, en de 200m schaal was terug in orde.
Daar heb ik ook last van gehad met de kaarten van Wahoo. Meestal hielp het om dan een aantal keer van pagina te verwisselen. Heb je de bestanden in de "maps/temp" folder verwijderd nadat je de kaarten op de Wahoo hebt gezet, je zou dat nu weer kunnen doen en kijken of het dan wel goed werkt. Ik heb een aantal kaarten van Belgie bekeken op mn PC en daar ziet de kaart er goed uit op de 200m schaal. Vreemd!
Nog eens geprobeerd, en lijkt te werken nu, thanks Henk.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 22 apr 2021 11:45

@Henk: dank voor je inspanning in deze.
...

HenkStubbe
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 mar 2020 16:29

HenkStubbe 23 apr 2021 05:36

Wat moet ik anders doen met mijn Wahoo in een lockdown..
Er is een nieuwe update uitgebracht vandaag 10654. Berichten van whatsapp, wechat, telegram, signal en line zijn nu ook te zien, elke service heeft zijn eigen icoontje.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 23 apr 2021 10:15

HenkStubbe schreef: 23 apr 2021 05:36 Wat moet ik anders doen met mijn Wahoo in een lockdown..
Er is een nieuwe update uitgebracht vandaag 10654. Berichten van whatsapp, wechat, telegram, signal en line zijn nu ook te zien, elke service heeft zijn eigen icoontje.
Waar zie je dat dat er een update is?
Staat nog niet op de site van wahoo zelf....

Als het goed is kan de wahoo dan weer waypoints weergeven, tenminste dat hebben ze me gemaild.

Plaats reactie