Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

0475
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 05 apr 2021 19:50

#doeeslief en schenk haar een eigen Garmin :D :lol:

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 20 apr 2021 18:34

Meestal maak ik de route op Strava, nu via Garmin Connect. Blijkbaar wilde de Garmin dat ik de route met de klok mee ging fietsen, maar gezien de wind fietste ik hem andersom. De Garmin snapte dit niet en bleef maar piepen dat ik om moest draaien. Is er een instelling waarmee de Garmin ‘snapt’ dat een route andersom gereden wordt?
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8422
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 apr 2021 19:27

Se7en schreef: 20 apr 2021 18:34 Meestal maak ik de route op Strava, nu via Garmin Connect. Blijkbaar wilde de Garmin dat ik de route met de klok mee ging fietsen, maar gezien de wind fietste ik hem andersom. De Garmin snapte dit niet en bleef maar piepen dat ik om moest draaien. Is er een instelling waarmee de Garmin ‘snapt’ dat een route andersom gereden wordt?
Afslag begeleiding en geluid uitzetten.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

0475
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 20 apr 2021 22:10

Se7en schreef: 20 apr 2021 18:34 Meestal maak ik de route op Strava, nu via Garmin Connect. Blijkbaar wilde de Garmin dat ik de route met de klok mee ging fietsen, maar gezien de wind fietste ik hem andersom. De Garmin snapte dit niet en bleef maar piepen dat ik om moest draaien. Is er een instelling waarmee de Garmin ‘snapt’ dat een route andersom gereden wordt?
Naast een Edge 830 heb ik ook een Oregon, daar kun je dat, maar ik keek zonet op de Edge: njet. :o kan geen functie/menu/optie vinden.

Je kunt wel de melding dat je van de koers geraakt bent uitschakelen:

Navigatie-->Koersen-->Opgeslagen Koersen->dan rechtsonder op de 3 streepjes-->Krsftwaarsch.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 21 apr 2021 10:14

Maar ja, als je de melding 'uit koers' uitschakelt, dan heb je ook geen navigatie meer.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1135
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 23 apr 2021 13:25

Mijn 830 heeft iphone (12) connectie problemen: door uit en weer inschakelen van de functie gaat het echter direct goed. Ik heb al een keer de verbinding opnieuw ingesteld en daarna ging het 2x keer goed om vervolgens weer te weigeren de 1e keer verbinding te maken. Hebben meerderen last van een dergelijk probleem?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 24 apr 2021 19:53

Heb je onlangs update gedaan op de 830? Gooi even alle verbindingen tussen edge 830 en iphone 12 weg (zowel op garmin als bluetooth connecties op iphone. Dus begin opnieuw met connectie instellen. Waarschijnlijk zijn dan je problemen voorbij.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 24 apr 2021 19:58

Se7en schreef: 20 apr 2021 18:34 Meestal maak ik de route op Strava, nu via Garmin Connect. Blijkbaar wilde de Garmin dat ik de route met de klok mee ging fietsen, maar gezien de wind fietste ik hem andersom. De Garmin snapte dit niet en bleef maar piepen dat ik om moest draaien. Is er een instelling waarmee de Garmin ‘snapt’ dat een route andersom gereden wordt?
Op de garmin lukt dat voor zo ver ik weet niet. Je kunt wel op je telefoon in garmin connect de route omdraaien. En dan die nieuwe route starten.
o'7o

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 25 apr 2021 14:08

Hoe doe ik dat? Heb zitten puzzelen in Connect maar zie die functie niet.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 25 apr 2021 15:46

Wat een ^%#}%^ apparaat is de 830 toch. Deze menustructuur is toch niet meer van deze tijd of wel? Ga weer terug naar mijn Wahoo Elemnt Roam. Touchscreen vond ik wel handig dat is het enige wat ik mis aan de Wahoo. Weet iemand waarom strava live segments niet werkt? Heb alles ingeladen in de Garmin 830. Maar er gebeurd niks. Mijn Wahoo begint ruim voor het segment af te tellen. Echt waardeloos dat hele Garmin spul. Ik weet dat ik overdrijf maar man wat ben ik gefrustreerd door dat ding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1135
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 apr 2021 16:03

boswielrenner schreef: 24 apr 2021 19:53 Heb je onlangs update gedaan op de 830? Gooi even alle verbindingen tussen edge 830 en iphone 12 weg (zowel op garmin als bluetooth connecties op iphone. Dus begin opnieuw met connectie instellen. Waarschijnlijk zijn dan je problemen voorbij.
Dank en nee, niet onlangs. Ik had alle verbindingen al een keer weggegooid en opnieuw ingesteld maar dat bood dus weinig soelaas. Nu opnieuw gedaan en nu lijkt het wel goed te gaan. "grote" verschil is dat ik nu ook in het BT menu van de iPhone de Garmin bits weg heb gehaald :winkthumb: !
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1135
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 apr 2021 16:10

Giantico schreef: 25 apr 2021 15:46 Wat een ^%#}%^ apparaat is de 830 toch. Deze menustructuur is toch niet meer van deze tijd of wel? Ga weer terug naar mijn Wahoo Elemnt Roam. Touchscreen vond ik wel handig dat is het enige wat ik mis aan de Wahoo. Weet iemand waarom strava live segments niet werkt? Heb alles ingeladen in de Garmin 830. Maar er gebeurd niks. Mijn Wahoo begint ruim voor het segment af te tellen. Echt waardeloos dat hele Garmin spul. Ik weet dat ik overdrijf maar man wat ben ik gefrustreerd door dat ding
De menustructuur is ivm Wahoo zeker onhandig en omslachtig. De voordelen van de Garmin t.o.v. de (zeer) verouderde UI/software van Wahoo zijn echter bijna eindeloos. Tenzij....je alleen maar snelheid/tijd/navigatie gebruikt. Dan heeft een Garmin 830 nauwelijks extra waarde. Ik ben van een 820 naar een Bolt naar een 830 gegaan en vond de Bolt (voor het geld) een topding. Alleen het feit dat Wahoo nauwelijks verbeterd/innoveert maar wel (voor mij) talloze zaken mist heeft me teruggebracht bij Garmin. Met name de veelzijdigheid, Di2 integratie en Climbpro vind ik grote pluspunten. Maar ook directe toegang via het apparaat zelf voor allerlei instellingen, het uitstekende touchscreen en kleinere innovaties (eten/drinken, waarschuwingen, alarm, crashdetectie etc werken voor mij erg prettig! Desondanks hoop ik dat Wahoo een fantastische opvolger voor de Bolt maakt.....want die is er nog steeds niet.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Plaats reactie