Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Welke City/hybrid/cross country

Thesoundofblues
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:24

Thesoundofblues 11 jun 2017 13:25

Dag iedereen ,

Ik ben hier net nieuw op het forum.
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets.
Hoofdgebruik:
- Woon Werk verkeer (8km per dag)
- Af en toe wat gaan rijden baan+lichte off road
Ik dacht eerst aan een gewone cross country maar heb nu sportieve citybikes tegengekomen die mij wel aanstaan , wat is jullie mening over volgende fietsen? Welke geniet jullie voorkeur? Andere fietsen die ik zeker moet testen/bekijken?
- https://www.scott-sports.com/au/en/prod ... 0-Men-Bike
- http://www.thompson.be/website/ierland/city-tulsa.asp
- http://2015.granvillebikes.com/terra.html#trailkomp (compass)

Maximaal budget: 900euro
Zeker geen draai versnellingen

Alvast bedankt voor jullie hulp
Groeten

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 11 jun 2017 15:38

Ik zie hoge gewichten en verende vorken. Scott is niet leesbaar. Niets geschikts bij, naar mijn mening.
Batavus Zonar...., of kijk eens bij Stevens of Trek hybrides met spatborden enz.
Kies dikke banden, denk aan Big Apple: lichte en effectieve vering-demping ingebouwd, die geen geld kost en geen onderhoud vergt. Ook fijne grip in licht terrein.

Thesoundofblues
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:24

Thesoundofblues 11 jun 2017 16:43

Met off road bedoel ik wat grindwagentjes en wat moeder voor de fun , gene echte VTT :) 90 procent van de tijd is gewoon baan waarvan 60 procent woon werk is :)
Zou u juist geen verend vork nemen? en hoge gewichten?
https://www.fietsenwinkel.nl/scott-sub- ... lsrc=aw.ds
Dit is de scot.

Alvast bedankt

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 11 jun 2017 17:09

Kijk ook eens naar de 2017 Cannondale Badboy 4
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

Thesoundofblues
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:24

Thesoundofblues 11 jun 2017 18:51

Die badboy is niets voor mij denk ik :)
Wat ik ook belangrijk vind voor het woon werk verkeer: Spatborden.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 12 jun 2017 23:34

spatborden zijn gewoon te koop, hoor....

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 16 jun 2017 14:45

Ik heb een verende vork op mijn Stevens X7c en vind het een onding. Te veel vering wanneer je het niet wilt en ontzettend stijf als je de lock-out aan zet. Je schrikt je een ongeluk als je over een hobbel rijdt. Ben continu bezig met die lock out aan en uit te zetten. Ik heb ook een oude hybride met een simpele stalen vering in de vork. Die is prima. Geen grote veerweg en oneffenheden worden goed opgevangen. Veel beter voor wegen en paden in Nederland.

Ik zou eerder voor een fitness bike (hybride met vaste vork) gaan dan een cross-hybride.

Specialized Cirrus bijvoorbeeld. Ze worden meestal met 28mm bandjes geleverd maar 32 of 37mm kun je er ook wel op kwijt. SKS levert prima spatbordsetjes.

b747
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 feb 2006 14:10
Locatie: Utrecht

b747 16 jun 2017 17:35

Helemaal mee eens! Een verende vork is enkel ballast, brede banden op de juiste spanning "veren" veel beter. Ik raad je om een gewone (oude) stalen of aluminium racefiets naar single speed om te bouwen, Je hebt dan een onderhoudsarme fiets die ook nog heel comfortabel zal zijn. Ik rijd wekelijks tussen de 100 en 150 kilometer op mijn Raleigh Record Sprint en dat bevalt me uitstekend. Ik monteerde spatbordjes en een dragertje (beide had ik nog liggen), een batterijlampje op het achterspatbord (van de HEMA, ng geen 5 euro) en een goede batterijvoorlamp (van 35 euro) waar een enorme bak licht uit komt op het stuur.
Succes

Plaats reactie