Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

tips gevraagd!

Goldkiwi
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2017 16:36

Goldkiwi 23 jan 2017 16:45

Hee hoi
Ik ben Jantine, ben nieuw hier :)

Eerder fietste ik veel, meestal op wat oudere racefietsjes. Mijn racefiets is alleen gestolen een tijdje terug dus ik fiets geen lange afstanden voor de lol meer.

De lente komt er weer aan en ik krijg weer zin om fietstochten te gaan maken (nee ik ben geen die serieuze die-hard wielrenner haha) en ben een beetje rond aan het kijken voor een fietsje die bij mij past.

Ik kwam op marktplaats een single speed tegen hier in de buurt, voor maar 150 euro. Moet er niet veel van verwachten misschien, maar ik ga hem binnenkort even uitproberen. Op de foto's ziet hij er wel oke uit, maar het lijkt of de ketting wat slap hangt. Of is dit normaal? (heb hieronder twee foto's gezet)

Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n fiets?
De framemaat is 54 cm en ik ben zelf 1.69. Is dat een goede maat?

Alvast bedankt voor het meedenken ;)

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 jan 2017 17:04

Stuur staat ook onnatuurlijk hoog, waarschijnlijk is er een stuurbuisverlenger gebruikt.
De ketting hangt inderdaad te slap en is in dit frame niet op te spannen zonder een apart aanspan mechanisme.

Een single speed frame heeft horizontale uitvaleinden ( :) ) zodat je het wiel meer naar achter kan zetten om de rek van de ketting op te vangen.

Een maat 54 voor iemand van 169 cm is afhankelijk van je binnenbeenlengte meestal te groot.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Goldkiwi
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2017 16:36

Goldkiwi 24 jan 2017 19:16

Hey,

Dan is het beter om nog even verder te zoeken denk ik :)
Bedankt voor je reactie!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 24 jan 2017 19:42

Op het eerste gezicht heb je meer iets aandeze Bianchi

Plaats reactie