Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Goedkope nieuwe fixie kopen, en dan onderdelen vervangen.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 12 jan 2017 16:10

Ergens goedkoop een fatsoenlijk frame vandaan halen (De sportieve fietsen van Batavus en Gazelle hadden de zelfde frames als de instap racemodellen met spatbordjes en pakkendrager geleverd, maar zijn nog niet in prijs gestegen door het retro/fixievirus) en daar een fixie wiel in zetten. (of gewoon een freewheel en velgremmen). Met een beetje geluk kun je de spatborden blijven gebruiken zodat je zonder modderspetters op je werk aan komt. Stuur vervangen door een racebocht of een recht stuur, of gewoon ouderwets omdraaien.

Cornego
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2017 18:37

Cornego 12 jan 2017 21:15

Erik schreef: Fixie inc. was ooit een aardig merk, maar zijn overgenomen door een dozenschuiver.
Maar zijn de frames kwalitatief nog wel ok?

(er zit nog wel 10 jaar garantie op zag ik)

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 12 jan 2017 22:23

Die frames rij je echt niet doormidden. Dat is gewoon staal en dat zal wel goed zijn.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Cornego
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2017 18:37

Cornego 13 jan 2017 22:14

Erik schreef:Die frames rij je echt niet doormidden. Dat is gewoon staal en dat zal wel goed zijn.
Ik lees net dat het frame van aluminium is. :(

Is dat veel slechter?

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 14 jan 2017 22:18

Nee hoor, absoluut niet.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

mimarron
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 15 dec 2009 09:21
Locatie: Randstad

mimarron 15 jan 2017 08:10

depoldertoerist schreef:Zelf bouwen is ook leuk. Fixie of singlespeed. Juist voor woonwerk en als je wat zwaarder bent is het fijn een degelijk
wielsetje te hebben. Daar was ik al meer voor kwijt dan de fiets bij matrabike. Zelf heb ik als basis het frame van een oude Raleigh crosshybride gebruikt, het lastigste is uitdokteren of je de kettinglijn recht krijgt. Inmiddels een jaar mee aan het woonwerken en dat bevalt me echt prima.

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

heb ik inderdaad ook gedaan , zelf bouw.

heb op de vuilstort een frame gevonden (grofvuil ) deze kaal gehaald en laten spuiten . daarna nieuw op gebouwd met onderdelen via internet overal vandaan .
was bij elkaar denk 275 euro kwijt ( inclusief krat bier voor de spuiter ).
maar is wel naar mijn zin nu , en ben er te zuinig op want staat op de slaapkamer deze winter :lol: :lol:
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 jan 2017 21:34

Zelf bouwen. Stelt geen drol voor. Is je fiets ook veel unieker dan een fixie uit een doos. En wie weet heb je nog een zwikkie onderdelen in de garage liggen die je dan kwijt kan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie