Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Heavy duty wielen remnaaf Gazelle Sprinter race

Koudemail
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2016 21:19

Koudemail 16 sep 2016 21:31

Hallo,

Ik heb in de schuur een oude Gazelle Sprinter Race staan met slechts een voorwiel (dat ook nog kapot is). Nu wil ik een singlespeed ervan maken en ben ik op zoek naar wielen die aan de volgende eisen voldoen:

- Inbouwbreedte voornaaf: 94 mm, inbouwbreedte achternaaf: 122 mm.
- Geschikt voor heavy duty: weeg 100kg (ben 1,97 :D).
- Remnaaf
- Bandbreedte 32/35mm

Vragen:

1. De meeste wielen die ik vind voldoen niet aan alle 4 de eisen. Mocht je wielen weten die daar wel aan voldoen dan hoor ik dat graag.

2. De meeste wielen hebben inbouwbreedte van voor 100mm en achter 130mm. Heeft iemand ervaring met het verbreden van een stalen voorvork en frame (uit elkaar buigen)?

3. Stel dat ik de eis van de remnaaf laat vallen. Weet je dan wielen die aan de overige 2 eisen voldoen, dan hoor ik het graag.

Grt,
Mark

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 16 sep 2016 22:37

Een voorvork die slechts 94mm breed is, is vervormd. Is al > 70 jaar 100mm. Weggooien.
Een remnaaf is max 110mm. Je kunt de as opvullen, maar hoe ga je de kettinglijn regelen? Dit lijkt me geen fiets om nog iets mee te beginnen.

Koudemail
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2016 21:19

Koudemail 21 sep 2016 17:37

klimmer schreef:Een voorvork die slechts 94mm breed is, is vervormd. Is al > 70 jaar 100mm. Weggooien.
Een remnaaf is max 110mm. Je kunt de as opvullen, maar hoe ga je de kettinglijn regelen? Dit lijkt me geen fiets om nog iets mee te beginnen.
Bedankt voor je reactie. Heb een nieuwe voorvork geregeld en de achtervork wat bijgebogen (fiets is van staal) en de eis voor een remnaaf laten vallen. Heb nu een casettenaaf waarmee ik de kettinglijn goed kan regelen. Ik ben vastbesloten en zie het als een uitdaging om zoveel mogelijk van de fiets te redden.

Plaats reactie