Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Single speed project

Domipomi
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2014 12:25

Domipomi 08 feb 2015 14:27

Beste forum leden,

Ik heb een oude Koga nog staan en ik wil hem een tweede leven gaan geven.

Ik heb alleen een vraag, ben al een tijdje aan het twijfelen over de velgen. Aangezien de huidige velgen in te slechte staat zijn moet ik nieuwe aan schaffen.

Ik twijfel om een setje van Create te kopen met flipflop naaf, maar ik twijfel over de kwaliteit van deze set. Een ander alternatief is om een tweede hands velg setje te kopen en deze om te bouwen naar single speed. Want het moet wel 'Budget project' blijven. Ik heb echter geen ervaring met ombouwen van cassette naar single speed.

Heeft iemand nog goede tips of ervaringen, deel ze graag met mij zodat ik er een mooie single speed racefiets van kan maken !!

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 08 feb 2015 14:53

Met alleen velgen heb je nog niets, toch? Wielen zul je bedoelen. Een cassette naaf gebruik je als single speed door het gebruik van een los kransje op de juiste plaats (kettinglijn bepalen) en voor de rest spacers om het op te vullen. Over Create kan ik niets melden. Andere deskundigen? :?:
tip: de vraag is of die naaf een contra schroefdraad heeft voor een lockring? Foto's die ik vind zijn waardeloos.

pfr010
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:49

pfr010 09 feb 2015 10:05