Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Is dit frame geschikt?

Domipomi
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2014 12:25

Domipomi 31 okt 2014 12:43

Dag allemaal,

Ik rij al een aantal jaartjes op een racefiets en aangezien ik sinds kort in een grote stad woon vond ik het wel tijd worden voor een Single speed bike.

Ik wil een low budget bike maken en zoveel mogelijk onderdelen gebruiken van de originele fiets (mits niet anders kan natuurlijk). Ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikt frame/fiets, maar vind het lastig om te bepalen via foto's van marktplaats of ze geschikt zijn. Ik wil sws de crank proberen her te gebruiken en de velgen/ frame.

Ik ben onlangs gestuit op een Peugeot, nu ben ik meer fan van de Nederlandse merken en van Raleigh maargoed.

Wellicht kan iemand mij vertellen of dit een geschikt frame is, of heeft enkele handige tips.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij heeft dit frame geen standaard horizontale dropout en ik weet dat Franse fietsen kunnen afwijken qua maten, maar ik blijf een amateur op het gebied van single speed. Heb me wel al goed ingelezen.

Hopelijk kan iemand mij helpen of heeft iemand hanige tips :D .
Zodat ik volgende maand lekker op me single speed bike kan rijden !

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 31 okt 2014 12:48

Hoe zijn de drop outs?

Afbeelding

Domipomi
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2014 12:25

Domipomi 31 okt 2014 12:57

Geen idee, ik heb alleen deze foto's meer informatie heb ik niet. ik had deze al gezien van Sheldon, maar dit Peugeot fame staat niet bij de voorbeelden :(. Daarom hoopte ik dat iemand van jullie wist of deze dropout goed is? Zou ik de Crank kunnen hergebruiken?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 31 okt 2014 14:02

De bladen van de crank zijn aan elkaar geklonken, niet dus.
Peugeots uit jaren 70 hebben horizontal dropout en bij deze zonder hanger. Zou geschikt moeten zijn.
Als ik het goed zie, zijn het stalen velgen. Daar kun je nauwelijks op remmen en als het regent helemaal niet.

Domipomi
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2014 12:25

Domipomi 31 okt 2014 20:33

Dankje wel :) ik denk dat ik nog even verder ga zoeken naar een geschiktere racefiets

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 01 nov 2014 23:07

Ik zou ff op de site van M-gineering kijken. Daar staat ook een hoop info over het maken van een fixie of singlespeed

Plaats reactie