Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Snelspanner in horizontaal uitvaleinde?

Kobus050
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2014 21:02

Kobus050 12 okt 2014 21:33

Hallo allen! Mijn naam is Jacob, een 30jarige Fries die in Groningen woont en sinds een jaar flink aan het fietsen is geslagen. Een paar weken geleden een eerste singlespeed project afgerond, vooral om te leren en dus met veelal tweedehands onderdelen. Veel hulp gehad aan de inhoud van de diverse fora hier!

Nu ga ik een singlespeed maken die het aanzien wat meer waard is en die wat soepeler fietst.
Ik heb een nieuw frame met horizontale uitvaleinden (http://www.santafixie.nl/media/catalog/ ... lanco3.jpg) en wil hier de Concept wielen (spacers op de body en freewheel erop) die van mijn Focus racefiets afkomstig zijn in zetten.

De vraag: gaat de snelspanner het achterwiel voldoende op zijn plaats houden? Trekt het de krachten die erop komen te staan? Ik heb het internet afgespeurd maar kom eigenlijk nergens een antwoord tegen...

Als de fiets klaar is zal ik een foto posten in het daarvoor bedoelde topic!

Gebruikersavatar
Paul-Chris
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jul 2014 22:58

Gebruikersavatar Paul-Chris 12 okt 2014 22:19

Dat is bij mij bij een heel aantal singlespeeds prima gegaan. Als het frame op het plaatje jouw frame is zijn er sowieso geen issues, want dan draai je de schroefjes gewoon in en kan de as niet meer naar voren.

Plaats reactie