Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Wielerbaan Alkmaar in zwaar weer

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 14 jan 2014 18:46

ALKMAAR - De Wielerbaan in Alkmaar zit in zwaar weer en kampt daardoor met een exploitatietekort. Daarom is het Sportpaleis een actie gestart op Facebook.

Volgens het Sportpaleis aan de Terborchlaan kunnen er problemen met de liquiditeit ontstaan. Toch is dit, volgens de Facebookgroep, één van de weinige sportaccommodaties in Alkmaar die niet valt onder de verantwoordelijkheid van Alkmaar Sport N.V. Zij zijn ervan overtuigd dat de visie van het Sportpaleis ook past in de visie van Sportstad Alkmaar en in het accommodatiebeleid van de Westrand.

De Wielerbaan zit er al sinds 1963 en is in 2003 gerenoveerd.

https://www.facebook.com/Dewielerbaanmoetblijven
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 feb 2014 12:55

Volgens mij is er al jaren een exploitatie te kort. En eigenlijk is de de ruimte is het sportpaleis ook moeilijk te gebruiken voor andere dingen. Ooit heb ik er zelfs weleens een electrisch modelauto clubwedstrijdje gereden van een modelautoclub, ergens uit Noord-Holland. Dat was ergens na de renovatie, iets van 2003/2004 geloof ik maar weet dat niet meer precies. Toen werd er gewoon tapijt gelegd voor een zondag op de sportvloer, die eigenlijk te klein is voor een toernooitje van andere sporten of iets dergelijks met de beperkte velden. Kan me wel herinneren dat er die zondag enkele fietsers op de baan reden, maar dat stelde niet veel voor. Aan de beperkte opkomst van die modelauto racers viel echt weinig te verdienen, en de inschrijfkosten waren ook erg laag. Ook was die opzet sowieso verkeerd, want de baan was modelautobaan was sowieso slecht bruikbaar voor de vermogens van die modelauto's wegens slecht tapijt.

En die wielerbaan ligt er nu eenmaal, die veel ruimt inneemt. Maar om het baanwielrennen te leren is dit zeker een leuke baan. Afgelopen november voor het eerst op een baanfiets gereden op de baan bij een training van Bram Imming met wat vrienden. En een andere vriend, Sander Lormans die ons begeleide en tips aan ons gaf. Uiteindelijk gingen we gewoon meedoen met de training van de Zeeleeuwen. Jammer dat ik een eind uit de buurt woon, anders zou het baanwielrennen om vaker te doen zeker voor herhaling vatbaar zijn in de winter.... Zou toch jammer zijn als de wielerbaan gaat verdwijnen.

Plaats reactie