Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Giant Hybride (zga) af. Foto's pag. 3

TTB1992
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 apr 2012 21:33

TTB1992 21 apr 2013 15:21

Hoe gaat het met het project?



klimmer schreef:Surly vork al geprobeerd?
Ander punt: voor een remnaaf geldt in het algemeen (ik ken niet alle remnaven ter wereld) een uitval maat van 120mm. En jouw Giant heeft 135mm.....
Eens met scepticus: dit lijkt niet de juiste donorfiets.
que?
Surly vork? welke Surly vork? Het is een vork van CNC-Bike. zoals eerder beschreven.

remnaven hebben wel een uitval van 120, maar gezien het feit dat er geen remnaaf aan te pas komt, doet dit niet ter zaken?

verkeerde draadje?

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 21 apr 2013 22:28

De status is dus (al enige tijd) dat ik al lang een vork heb en dat er geen terugtraprem in komt. Ik wil er de Mavic velgen in gaan zetten maar ben nu nog ff aan het bouwen de ouwe noname velgen (alu hoge rand) die je met honderden tegelijk op alle Giants in NL tegenkomt. Tot hoe breed kan ik banden opleggen op die Mavic Race velgen? 35 moet toch zeker mogelijk zijn? :roll: Rijden ze daar ook niet mee op CX? O ja, de Mavics zijn een tikkie smaller, maar dat lijkt me zeer overbrugbaar.

Verder vrees ik voor deze sub-pagina's op dit forum, dat het single gear beperkt blijft tot vóór. Achter komt er toch een ratelaar op. :oops: Ik heb een mooie glimmende 15-24 cassette van Miche gescoord en ik wil hier op de Heuvelrug toch een tandje kunnen wisselen bij het commuten. Dus voor de die-hards van deze SS pagina's: oprecht sorry. Ik hoop dat het project alsdanig tot nu toe toch meer dan interessant is. Bekijk de komende plaatjes in dit topic dan maar even niet meer. ;) Ik beloof je dat de derrie maximaal 2x wordt afgebeeld. Hieronder al 1x en dan nog één keertje als-t-ie helemaal af is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 26 apr 2013 22:05

KLAAR!! 8-)

(dwz is zo'n project ooit echt klaar ;) ?)

Dit weekend even fotootje maken; nu te donker.

Yoshi
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jul 2011 21:16

Yoshi 10 mei 2013 15:04

ik ben benieuwd, leuk project in elk geval! ;)

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 11 mei 2013 22:08

tadaaaa! 8-)

Weer een stukje 'af-fer'. Eerste ritjes al gehad. Rijdt echt fantastisch als je er zelf zoveel aan gedaan hebt. :D


Zoals al aangegeven, toch een derraileurfiets geworden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de rechterkant van het balhoofd wel het busje van de voorderrailleurkabel weggezaagd en -gevijld.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat nog ontbreekt zijn de stuurdoppen, (al wel in huis maa ik wacht ff tot alles goed is afgesteld. Ik ben nog niet zo blij met de handvatten), verder nog een keer de spatbordjes monteren en de Mavics Equipe moeten er nog in. En dan nog nieuwe banden. Er nu een allegaartje op totaal gladde en afgeleefde banden. En zeker de voorband lijkt qua gewicht wel van massief rubber. :shock:

Daarnaast overweeg ik er een slot :oops: op te zetten en een standaard...
. Het is per slot van rekening mijn stadsfiets dus het moet wel een beetje praktisch zijn.

In ieder geval de eerste live reacties van mensen die 'm zien zijn zeer positief en ben er zelf ook wel erg blij mee. De Ritchey Classic onderdelen staan erg mooi en ook het blank alu past mooi bij het blauwe kleurtje.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 12 mei 2013 00:04

Mooi.

ook ik ben binnenkort weer aan een nieuwe woon-werker toe. ik zou de huidige flink onder handen kunnen nemen, maar ik heb ook het frame van mijn vorige woon-werker nog staan. haal hier wel inspiratie uit.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 12 mei 2013 11:50

Nog even een paar kabelloodjes :D !

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 12 mei 2013 17:11

Goed geziennnnn. Ik heb ze liggen maar ben nog wat aan het prutsen met de vbrakes. Krijg ze niet goed afgesteld, niet symmetrisch en niet strak. Toch nog lastig hoor. Iemand tip hoe je zo'n rem vlgns het boekje afstelt?
Laatst gewijzigd door henschoten op 12 mei 2013 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.

TTB1992
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 apr 2012 21:33

TTB1992 12 mei 2013 19:25

je draait de stelschroeven aan de remhendel volledig uit.

draai de kabel op je vbrake los, en zet hem op zo'n wijze vast dat de blokken strak tegen de velg staan. als je je wiel moeilijk kunt draaien is dat op dit moment goed.

ga terug naar je remhendel en draai de stelschroeven nu volledig in. hierdoor komen je blokken van je velg af.

Om de rem symmetrisch te maken: de kleine schroefjes vlak bij de kantelpunten die naar buiten wijzen: deze bepalen de spanning van de veer. staat het remblok te dicht op de velg? draai de veer strakker. werk ook vice versa.

SVW
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:40

SVW 12 mei 2013 20:44

Mooi! Hier ga je veel plezier aan beleven!

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 12 mei 2013 22:16

@TTB1992: Thx. Ik had de remhendels nog niet in mijn stellerij betrokken; was meer met de kabel/klem op de rechter v-brake bezig.

Plaats reactie