Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Giant Hybride (zga) af. Foto's pag. 3

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 06 jan 2013 00:17

Ben al bij 2 FM's geweest, nope. Heb hen ook gevraagd 's te kijken of zij er één weten te vinden. Heb ook bod op de MP vork uitgebracht. @nutsjesmoar: Thanks.

Rose heeft een verchroomde... http://www.rose.nl/artikel/atb-voorvork ... /aid:29100 maar heb liever gelakt exemplaar.

Gebruikersavatar
stampertje
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
Locatie: Madrid

Gebruikersavatar stampertje 06 jan 2013 08:25

Staat hier een vork voor je tussen?

http://www.cnc-bike.de/index.php?cPath= ... =1&sort=3a" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 06 jan 2013 13:12

@ stampertje bedankt. Ik heb nu voor EUR19 precies de vork die ik zocht. Volgens de site heeft hij 'lackschaden', ik ga er van uit dat ik dat prima kan herstellen. Ook is deze mét oogjes voor het spatbord; die zaten niet op die CX vork van MP bleek achteraf. De axle-to-crown van deze vork is 2cm méér dan van de standaardvork die in de Giant zat en ook dat lijkt me geen probleem. Ik hoop dat de vork snel binnen is want ik heb er wel zin in om het spulletje in de primer te gaan zetten. Mijn bestelde bus MOTIP zou deze week ook binnen moeten komen. Komend weekend primeren, daarna lakken... :!:

Gisteravond de bagagedrager onder handen genomen. Ik weet nog niet of ik die er ook 'vast' op ga zetten, maar ik wil -als ik het doe- dat ie is zoals ik 'm hebben wil: in de kleur van het frame. Hier een fotootje waarop ik het ingestanste Giant logo voor de toekomst onleesbaar maak. :)

Afbeelding

Verder heb ik de chromo-plastic spatborden (achter een cm of 10 er af gezaagd) in de kunststofprimer gezet. want die ik ga ook spuiten.

O ja, ook een wielsetje van de MP gescoord. Mavic Ksyrium Equipe, mooie platte spaken en volledig chroom-look. Precies wat ik zoek. En die chromen velgen zijn niet duur, want niemand wil ze nog hebben, these days.

Afbeelding

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 14 jan 2013 22:33

Vandaag binnengekomen :P
Afbeelding

De vork van CNC bikes. De 'Lackschaden' houdt in dat het eigenlijk een compleet misspuitsel is. Het lijkt wel of er, toen ie nog nat was, een persooneelslid van de spuiterij tegenaan gelopen is. Kortom een lelijk ding, maar..... bij mij gaat dat er allemaal af en dan weer onder een vers laagje primer. Ik heb nu alle framestukken compleet: frame, vork, spatbordjes en evt. de bagagedrager. Dus dat betekent dat ik dat verder kan gaan preppen en in de primer kan spuiten. Echter niet de komende 6 dagen want van morgenavond tot zondagavond zit ik België te werken.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 04 apr 2013 22:46

Even stil geweest want het was te koud om in mijn schuurtje te werken. (Alsof het nu zo veel warmer is intussen)

Maar afgelopen paasweekend met een radiatortje aan de slag gegaan en een lekker warme 'spuitcabine' gemaakt om e.e.a te gronden. Komend weekend wil ik frame en vork in kleur spuiten en daarna moet er maar 's opgebouwd gaan worden.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 07 apr 2013 16:37

freempje in de grondlak.

*edit* het is eigenlijk primer. Laat zich heel eenvoudig opbrengen, vloeit mooi uit, kan niet misgaan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door henschoten op 12 apr 2013 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 07 apr 2013 17:21

teaser ;)

frame. Spuitbus Autolak van MOTIP. Echt grandioos spul en ze hebben werkelijk 'alle' kleuren. Autolak is harder dan de lak in de spuitbussen die je bij de verfwinkel en bouwmarkt koopt. Duurder ook. Deze heb ik gekocht bij Brezan, automaterialen, Kun je kiezen uit een groot stalenboek, is binnen 48 uur in huis. Werkt super.

O ja, Daarna een busje blanke lak er op leeg gespoten, ook van MOTIP. Daar zitten lichte metallic deeltjes in. Heel mooi. zal nog wel's proberen dat vast te leggen op een fotootje.


Afbeelding


+ wat onderdeeltjes van de handvatten. Ze waren rood-metallic, je kent dat wel.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door henschoten op 12 apr 2013 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 07 apr 2013 23:04

Leuk kleurtje, ook tof dat je die handvat griplocks mee hebt gespoten. Trapas ga je nog vervangen neem ik aan?

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 08 apr 2013 12:44

Ja, komt nieuwe trapas in. En ook nog mooiere snelspanners, maar ik vind mijn zelf gepolijste alu patten wel een mooi detail:

Afbeelding

Bagagedrager hangt lekker in de UV straling van het voorjaarszonnetje verder uit te harden.

Afbeelding

vorkje al gezien?

Afbeelding


Ik ben nu nog op zoek naar balhoofd, pedalen, zadelpenklem en nog ff remkabels scoren. Wil alles in zilverkleur hebben.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 08 apr 2013 22:56

Zal ik dit nu opbouwen met zwart zadel/handvatten of met bruin zadel/handvatten? En mss zelfs wel de banden in die kleurstelling betrekken? Alle 'buizen' worden blank aluminium (zadelpen, stuur, stuurpen) en ook crankstel en pedaal is blank alu.

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 12 apr 2013 00:14

Balhoofd + pedalen gevonden somewhere in Deutschland. Balhoofd gaat van draad naar ahead. Zadelpenklem had ik nog liggen. Komende 10 dagen geen tijd om te bouwen, beetje druk. :o Ben al blij als ik tijd vind om te fietsen :D

Mik op volgend weekend om de eerste dingetjes er op te gaan schroeven. Op zadel en kabels na heb ik nu echt alles (denk ik) :?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 12 apr 2013 01:05

Surly vork al geprobeerd?
Ander punt: voor een remnaaf geldt in het algemeen (ik ken niet alle remnaven ter wereld) een uitval maat van 120mm. En jouw Giant heeft 135mm.....
Eens met scepticus: dit lijkt niet de juiste donorfiets.

Plaats reactie