Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Het "post je fixed gear/single speed" topic

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 apr 2016 21:10

vind ze ook op internet interdaad, eigenlijk mooier dan de delta's (al moet ik dat tegen jou niet zeggen waarschijnlijk :mrgreen: )

Afbeelding

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 25 apr 2016 21:34

In ieder geval nog normaal betaalbaar. Heb hier ook een setje liggen voor mijn Gazelle / Campagnolo project. Ik vond ze ook direct mooi toen er mij op werd gewezen dat deze remmen bij de rest van mijn Chorus onderdelen horen.

carver83
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2014 22:05

carver83 28 jun 2016 14:26

nieuwe woon-werk fiets: 6KU track bike. (alu)
aanpassing: andere pedalen
nog op de planning: ander zalen+zadelpen, vlakkere stuurpen, andere wielen, ander verzet (48-16 -> 46-18)


Afbeelding

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3078
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 28 jun 2016 14:40

chrissiewizzie schreef:
monsieurpinot schreef:vind ze ook op internet interdaad, eigenlijk mooier dan de delta's (al moet ik dat tegen jou niet zeggen waarschijnlijk :mrgreen: )
Mag je best zeggen hoor ;-) Deze zijn veel sierlijker dan die lompe delta's. De Chorus '88 groep is trouwens ook de enige die ik nog niet (compleet) heb en daar aas ik al een tijdje op. Ik heb op mijn singlespeed ook een monoplaner rem, alleen voor.
Monoplanar toch?
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

DottoreBicicletta
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2016 17:07

DottoreBicicletta 28 jun 2016 17:45

Na een tijdje lezen en rondkijken hier vond ik het tijd worden om mijn fiets te laten zien. Ik zal me even heel kort voorstellen. Nick, 17 jaar, 5-vwo en in het dagelijks leven (auto)journalist (naast het bouwen van fietsen uiteraard), kortom, ik heb het druk :) .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De fiets is geïnspireerd op een oude Alfa Romeo. De kleur is op kleurcode bepaald en is Verde Oliva (AR-213, jaren 60 en 70). De fiets is voornamelijk bedoeld als een snelle, lichte tourfiets met een overbrenging van 52x18 (vrij groot dus). Aan de voorkant van het frame heb ik het logo van Alfa Romeo geplaatst en daaronder het Quadrifoglio Verde-embleem, vrij onbekend voor de niet-autoliefhebbers denk ik, haha. De zijkant van de voorvork is afgewerkt met een Pegasus Oil-logo aan beiden kanten (evenzo onbekend voor de meesten denk ik).

De fiets heb ik gekocht voor een bedrag van 30 euro. Het zag er totaal niet uit, maar het frame van deze Union was zo goed als roestvrij. Ik was niet in eerste instantie van plan er een fixed gear fiets van te maken, maar omdat ik op zoek was naar een nieuwe wielset kon ik de keuze nog maken. Na een proefritje op een fixie bij de fietsenmaker was ik om, het moést er eentje worden.

Nu ik er een paar maanden op rijd moet ik zeggen dat ik nooit meer anders zou willen. Ook de 52x18 valt mij niet tegen. Veelal liggen mijn routes over polderwegen, en dan is deze overbrenging prettiger. Ik heb gemerkt dat ik deze vrijwel altijd inzet, op de ritjes naar school na, i.v.m. diefstal. Voor mijn "dagelijkse" fiets beginnen de (verdere!) ideeën zich ook te vormen, dus heb ik al een nieuwe naaf met vast tandwiel aangeschaft.

Nick

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 jun 2016 20:50

Erg mooi Nick!

Ook mooi om te lezen dat je op jouw leeftijd al zo fanatiek bezig bent.

BAMCAN
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54

BAMCAN 05 jul 2016 08:43

Mooie fiets!

my two cents:

1) voor een leuke manier om je stuurtape te beeindigen
http://www.biketinker.com/2010/projects ... bar-twine/
http://davesbikeblog.squarespace.com/bl ... ebars.html

2) probeer eens dikke banden, dat rolt nog lekkerder (35mm kojak ofzo)

en waar heb je die flessenhouder onder je bovenbuis vandaan? past 0,0% radler ook? ;)

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 06 jul 2016 12:03

Hele mooie fiets!
Maak joe woar

DottoreBicicletta
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2016 17:07

DottoreBicicletta 11 jul 2016 13:12

BAMCAN, bedankt voor je tips, de meegeleverde zelfklevende stof van Brooks die er nu op zit bevalt mij niet helemaal... Ik ga zeker op zoek naar een beter alternatief, bedankt!

Afbeelding

Dit is de bierhouder, gemaakt van een stuk leer. Voor zo ver ik weet zijn ze niet te koop, maar ik vind het zelf maken toch veel leuker :P Zorg er wel voor dat je goede drukknopen gebruikt.

Nick

Gebruikersavatar
Bamboo
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2015 11:25

Gebruikersavatar Bamboo 12 jul 2016 08:16

Niet dezelfde, maar ik weet dat deze bier of wijn fleshouders wel bij enkele fietswinkels te koop zijn:
https://www.facebook.com/velodanvers/po ... 8417553818
Giant TCR1
Raleigh Demarrage

BambinoDoro
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:24

BambinoDoro 24 aug 2016 16:14

Hierbij mijn zelf opgeknapte singlespeed racers:

Retro singlespeed met Eroica decals:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Geinspireerd door de fietsen van Molteni ploeg van Merckx. Heerlijke singlespeed stadsfiets!
Laatst gewijzigd door BambinoDoro op 24 aug 2016 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

BambinoDoro
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:24

BambinoDoro 24 aug 2016 16:20

en hier nog een eigen opknapproject:

Oude Giant opnieuw gespoten:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Op de foto zit het binnenblad er nog op, maar deze is er inmiddels af.

Plaats reactie