Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Projectje

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 15 mei 2012 08:03

Je impliceert dat hij gestolen is? Dat denk ik niet hoor. Het is wel een mooi frame en met die graveringen in het frame ook wel een duur frame. Al denk ik dat het een faggin is en geen gios.

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 15 mei 2012 08:30

Het is duidelijk een faggin. En een frame wordt zeer vaak overspoten. Heb thuis 4 colnago's staan, die alle vier overspoten zijn geweest door hun vorige eigenaar.

Sommigen zien liever een perfect gelakt frame dan een authentiek frame.

Een gios sprak voor de eigenaar waarschijnlijk meer tot de verbeelding.

marsfiets
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 mei 2010 13:50

marsfiets 15 mei 2012 09:01

Maar dan nog, 80euro lijkt in mijn ogen een koopje voor een faggin. Misschien koop ik hem wel lekker zelf ipv Elias.
Alleen jammer van die gios decals, ik denk ook dat de fiets al eens is overgespoten en daar gewoon gios-stickers op zitten. In dat geval kun je ze nog altijd verwijderen en faggin-stickers bestellen.
Laatst gewijzigd door marsfiets op 15 mei 2012 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 15 mei 2012 09:16

Inderdaad.

Plus hij is afgemonteerd met een shimano 600 arabisque groep. Die is alleen al 60 euro waard.
Mocht het in mijn buurt zijn kocht ik hem ook. Maar Luik is me net iets te ver.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 20 jun 2012 20:38

campa_staal schreef:Ik zie wel op marktplaats en dergelijke dat ook de Nederlandse merken steeds duurder worden hoor. Een Zullo is volgens mij Nederlands en wat een prijzen vragen me ze daar voor. Als ik van Elias was ging ik gewoon naar een paar fietsenmakers die al jaren bezig zijn, zij hebben vaak nog wel een oude fiets staan, of een frame of iets dergelijks en voor een beetje geld kan je dan wel iets moois kopen. In Belgie zit er achter elke hoek wel een fietsenmaker in het "zwart"
Ehm, waarom zoek je niet even wat op over Zullo voordat je dit neerkwakt? :roll:

Zullo is een kleinschalige Italiaanse bouwer met een zeer hoge standing, een gevierd deelnemer aan bijvoorbeeld de NAHBS. Pegoretti is bekender, maar ook Zullo maakt absoluut juwelen... en die kosten inderdaad wel wat.

Zullo heeft wel Nederlandse banden, TVM heeft op Zullo's heel wat gewonnen, waaronder een epische spurtwinst van Konychev op de Champs elysees,

Net als een Pegoretti of een Milani, een de Rosas, die stalen frames houden een behoorlijk hoge waarde. Dus ja, je had kunnen weten dat ze daar een aardig prijsje voor durven te vragen. ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 jun 2012 20:49

Ja, Zullo voor "gewoon Nederlands" verslijten is inderdaad, om Maxima eens te citeren, een beetje dom. Ze worden nog steeds gemaakt en zijn zo Italiaans als Verona maar zijn kan

http://www.zullo-bike.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiziano Zullo was born in 1952 at Stallavena, a small village close to Verona in the North of Italy. His family came from “Zulli”, a little mountain village. Tiziano started racing at the age of fourteen. He road raced in the summer, and spent the winters racing cyclo-cross. He raced for about ten years in both regional and national races. In the early seventies, Tiziano came into contact with the world of frame building through the Italian artisans that were renowned for their skills. Soon, he too was building frames.
The very start was spent on a steep learning curve. Though many had offered a helping hand, very few delivered on their promise. Slowly but surely he grew his small business. Eventually he would supply frames to some better known Italian companies. As well as supplying these other companies, he also sold frames within his local area under his trademark ‘Zullo’. From about this time, ‘Zullo’ frames were supplied to amateur teams in Verona. From 1978 he was able to export his brand to countries like Germany, France, the USA and Australia.
In 1985 he crossed paths with top Dutch professional team TVM. This would lead to Zullo being the frame supplier of the team from 1986 until 1992. The team was well known for such top professionals as Phil Anderson, Dimitri Konychev, Jesper Skibby and Scott Sunderland.
The TVM team utilised the best of frame technology available at the time. Using everything from Columbus SL, SLX, MAX and MS on road, time trial, track and even cross bikes. Zullo frames would be ridden on the roads of Milan San Remo, the Northern Classics and the Tours De France, Giro d’Italia, La Vuelta and World Championships.
In 1994, Zullo would move into the production of tig-welded aluminium frames. Eventually this would lead to the production of combined aluminium/carbon frames. In 2003, Zullo was able to offer made-to-measure full carbon frames. Nowadays, Tiziano Zullo is still involved in the production of some, mainly steel frames. Alongside this, he is still responsible for all the frame graphics and some of the frame painting.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie