Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

bling fixed project

tvg
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mei 2011 21:25

tvg 06 okt 2011 16:49

Afbeelding

houten stuurtje.. wat vinden jullie ervan? bij interesse kan ik er wel een paar op maat maken..

ook mijn achterwiel nog wat naar voren gezet..
Afbeelding

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 07 okt 2011 16:44

Sorry dat ik het zo zeg, maar spuug lelijk.

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 07 okt 2011 17:01

Leuk eerste bericht.Een goede binnenkomer.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 07 okt 2011 18:11

Ja het spijt me, maar ook ik moet mijn mening kwijt.

tvg
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mei 2011 21:25

tvg 07 okt 2011 19:02

dankje man, laat jou fiets is zien ergens

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 okt 2011 19:38

nutsjesmoar schreef:Ja het spijt me, maar ook ik moet mijn mening kwijt.
Jongen toch....

@tvg: persoonlijk vind ik het niet zo mooi eigenlijk. Op mijn eigen fixed komt in ieder geval gewoon weer een klassieke bocht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

capt.obvious
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 mar 2010 22:19

capt.obvious 07 okt 2011 20:29

Gaat het hier om een 'gewone' 4-kante trapas en cranks?
De crank sluit namelijk 'behoorlijk' dicht aan op de trapas; alsof het 2 verschillende 4-kante passingen zijn(ISO/JIS?).
Loopt dat verder ook niet aan?

Verder zou ik er persoonlijk een breder stuurtje van hebben gemaakt met wat meer backsweep.
Capt. Obvious to the rescue

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 08 okt 2011 01:39

Afbeelding
P1050151 by Nutsjesmoar, on Flickr

Afbeelding
P1050146 by Nutsjesmoar, on Flickr

Mijn gazelle en de fixie; fixie stuurpen was erg lang, en dat zag er niet uit. Dus er zit al een andere op en degene op de foto is niet die die er op zit.

Ik zal even een topic aanmak, voor kritiek etc.

tvg
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mei 2011 21:25

tvg 08 okt 2011 09:41

capt.obvious schreef:Gaat het hier om een 'gewone' 4-kante trapas en cranks?
De crank sluit namelijk 'behoorlijk' dicht aan op de trapas; alsof het 2 verschillende 4-kante passingen zijn(ISO/JIS?).
Loopt dat verder ook niet aan?

Verder zou ik er persoonlijk een breder stuurtje van hebben gemaakt met wat meer backsweep.
nee er loopt niks aan. het past precies. ik was ook al bang dat et niet lekker zou lopen maar gelukkig is daar geen sprake van
53x11 schreef:
nutsjesmoar schreef:Ja het spijt me, maar ook ik moet mijn mening kwijt.
Jongen toch....

@tvg: persoonlijk vind ik het niet zo mooi eigenlijk. Op mijn eigen fixed komt in ieder geval gewoon weer een klassieke bocht.
ik vind het hout eigelijk ook niet zo mooi staan op mijn fiets.. komt denk ik door de stem en de kleuren.. zo'n houten stuur past meer op een classic fietsje denk ik.

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 10 okt 2011 16:22

Toen ik csepel (?) voor het eerst zag leek het me niets. Maar naarmate ik de geschiedenis van het merk las leek het me best oke. Ze maakten vroeger kwaliteits fietsen! Het is dus zo wel een leuk fietsje. Hoewel ik de stem om zou draaien en dan die riser er weer op zou zetten, of die bullhorn, met gele tape; http://defietsenmaker.nl/index.php?item ... 38&lang=EN" onclick="window.open(this.href);return false; raad ik je aan! Heb hem zelf ook en koste me in totaal 3.50 maar is wel leer en pakt heerlijk vast.

Al bij al; zo geef je hem de look van een (sorry dat ik het zeg) hipster fiets. WIl je hem iets minder hipster maken, probeer hem dan wat meer te baseren op een klassieke en/of moderne racefiets.

check misschien mijn flickr voor wat inspiratie: http://www.flickr.com/photos/nutsjesmoa ... 855461756/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
distortion
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07

Gebruikersavatar distortion 11 okt 2011 01:09

Zal ik de boel dan maar counteren? Ik vind bruinmet goud een vette combi! Iets anders dan felle kleurtjes.
Simpelweg omdat het zo is!

tvg
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mei 2011 21:25

tvg 11 okt 2011 13:14

nutsjesmoar schreef:Toen ik csepel (?) voor het eerst zag leek het me niets. Maar naarmate ik de geschiedenis van het merk las leek het me best oke. Ze maakten vroeger kwaliteits fietsen! Het is dus zo wel een leuk fietsje. Hoewel ik de stem om zou draaien en dan die riser er weer op zou zetten, of die bullhorn, met gele tape; http://defietsenmaker.nl/index.php?item ... 38&lang=EN" onclick="window.open(this.href);return false; raad ik je aan! Heb hem zelf ook en koste me in totaal 3.50 maar is wel leer en pakt heerlijk vast.

Al bij al; zo geef je hem de look van een (sorry dat ik het zeg) hipster fiets. WIl je hem iets minder hipster maken, probeer hem dan wat meer te baseren op een klassieke en/of moderne racefiets.

check misschien mijn flickr voor wat inspiratie: http://www.flickr.com/photos/nutsjesmoa ... 855461756/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik vind het inderdaad ook een beetje een hipster fiets, maar dat was ook de bedoeling.
ik ben nu bezig met een nieuw project(zal het wel posten als hij af is) die wat subtieler wordt.
distortion schreef:Zal ik de boel dan maar counteren? Ik vind bruinmet goud een vette combi! Iets anders dan felle kleurtjes.
dankjewel man!

Plaats reactie