Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

singlespeed mtb

orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 01 mar 2008 18:09

Aangestoken door het singlespeedvirus een stalen frame aangeschaft.
Bedoeling is voornamelijk weg maar af en toe ook het bos in
Afbeelding
Inmiddels gestraald en nachtblauw gepoedercoat
Afbeelding
balhoofdset er ingeperst
Afbeelding
Nu ben ik met het stuur bezig
Afbeelding
waar ik eigenlijk de volgende procraft cross remmen op wil hebben
http://bike-components.de/catalog/Brems ... b4175560c0
Kan ik deze (of vergelijkbare) zonder ze over de uiteinden te schuiven monteren, gezien de bocht gaat het anders moeilijk worden. Hebben ze voldoende remkracht (kreeg ik van 1 op een ander forum te horen), zo niet wat is een alternatief. Wil ze wel in het midden van het stuur.

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 01 mar 2008 18:15


Hey,

Dat ziet er erg strak uit, mooie kleur en die combi met dat felgele balhoofd is ook goed gekozen. Het wordt zeker iets heel aparts en moois.
Zie ik dat goed - is het een american eagle ?
En even een vraag uit interesse : als je er ook mee van plan bent voor gebruik in het bos waarom dan geen flatbar/normale riser i.p.v. dit gecustomizde racestuur?
Wat word de verder opzet van het project qua onderdelen?
Ojah als je er een freewheel opzet heb ik nog een White Ind. Trials Eno liggen die weg gaat.
Keep us posted!

Grtz.
Rubenio


orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 01 mar 2008 18:45

Is idd een American eagle (Mammoth) uit '96. Voor het bos heb ik eventueel het originele stuur ook nog (ook blauw mee laten coaten)
Verdere componenten vnl zwart, ben een beetje op Ebay wezen shoppen en heb nu de keus uit een Ritchey pro of WCS zadelpen, Ritchey pro of specialized stuurpen. Denk aan jagwire gold rembuitenkabel.
Heb cantilever en V-brakes, even kijken wat er met de remgrepen mogelijk is
De originele wielen (XTR -naven) zijn de lagers van "gerenoveerd", wel zilverkleurig. Heb nog wel een setje zwarte zac velgen met XT naven liggen.
De crancks (STX)ben ik eerst maar even zwart aan het spuiten, zie ik later wel verder.
Heb al wel een 16 tands tandwieltje, goed voor in het bos, w.s kan het op de weg wat kleiner (14 of zo)
O, ja zwart blauw fizik aliante zadel.
Zoek nog een spanner, denk er anders aan zelf een te maken.
Dat was het wel zo'n beetje, dacht ik.
wordt vervolgd..

orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 11 apr 2008 16:00

Zo, weer een stukje verder. Duurt allemaal wat lang, iedere keer wat lang wachten op onderdelen. Gedeelte via de duitse Ebay en adres in Duitsland en paar dingetjes via Bike-components (komt er nu echt aan, na snel en net E-mail contact).
Maar goed , de aandrijving is klaar.
16 tands wieltje achter met spacers uit oude cassette's, Point singelspeed kettingspanner, oude 8 speed ketting, 32t voortandwiel, oud stx crankstel en PD-M424 pedalen (lagen nog in de kast).
Afbeelding
[Afbeelding.
Volgende week remhandels en kabels, stuur ben ik nog niet helemaal uit. Frame is 1 maatje te groot. Wordt dus misschien toch een raiserstuur, inmiddels wel op de kop getikt en onderweg. Maar even uitproberen wat het lekkerste rijd.

orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 18 apr 2008 18:34

Vanmorgen eindelijk de remhendels, kabels e.d binnen. Afstellen van de cantilevers was even martelen maar het zit en remt.
De fiets voor
Afbeelding
en na de "verbouwing"
Afbeelding
vooraanzicht
Afbeelding
Het andere stuur (raiser) is nog niet binnen, dan even kijken welke het beste zit.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 18 apr 2008 20:51

Puike fiets hoor.
Lekker no-nonsens gebakje waar weinig fout mee kan gaan. Vind die bullbar wel tof op een mtb.

Plaats reactie