H plus Son & Phil Wood
[quote="LVGH"]Waar ga je ze voor gebruiken? Je kunt misschien ook minder spaken overwegen namelijk.. Ik zit zelf aan een setje met 24/28 te denken maar ik ben er nog niet uit welke naven (en spaken) de beste keus zijn.[/quote]
Heb nu 2 x 32 besteld, 28 voor was wat logischer wellicht, maar ik ben zelf 90+ kg en ik had nog een 32 gaats voornaaf liggen.
De velgen waren trouwens 60 euro per stuk bij via de price alert optie op de website van bike-mailorder.de
Had als goedkopere site de site van h+son zelf opgegeven en blijkbaar werd dat geaccepteerd. Ik moet ze nog binnenkrijgen overigens.
Spaken ben ik ook nog niet echt uit, misschien voor radiaal met aero spaken of niet.. keuzes..
Ik rij geen wedstrijden ofzo, dus ik gebruik ze alleen om hard mee te rijden en medeweggebruikers makkelijker en in stijl te kunnen ontwijken.
Heb nu 2 x 32 besteld, 28 voor was wat logischer wellicht, maar ik ben zelf 90+ kg en ik had nog een 32 gaats voornaaf liggen.
De velgen waren trouwens 60 euro per stuk bij via de price alert optie op de website van bike-mailorder.de
Had als goedkopere site de site van h+son zelf opgegeven en blijkbaar werd dat geaccepteerd. Ik moet ze nog binnenkrijgen overigens.
Spaken ben ik ook nog niet echt uit, misschien voor radiaal met aero spaken of niet.. keuzes..
Ik rij geen wedstrijden ofzo, dus ik gebruik ze alleen om hard mee te rijden en medeweggebruikers makkelijker en in stijl te kunnen ontwijken.
Ben bezig de wielen te spaken, maar heeft iemand een suggestie voor de juiste spaakspanning ?
Ik heb trouwens zo'n TM-1 tensiometer, moet ik een DT revolution spaak nu als diameter 2mm of 1.5mm rekenen ? aangezien het midden 1.5mm is en de uiteindes 2mm, het scheelt nogal in het berekenen van de spaakspanning ( zo'n 700 Newton )
Zelf denk ik dat ik de diameter 1.5 moet nemen, voor 2mm komt de spanning (in newtons) wel erg laag uit.
Ik heb trouwens zo'n TM-1 tensiometer, moet ik een DT revolution spaak nu als diameter 2mm of 1.5mm rekenen ? aangezien het midden 1.5mm is en de uiteindes 2mm, het scheelt nogal in het berekenen van de spaakspanning ( zo'n 700 Newton )
Zelf denk ik dat ik de diameter 1.5 moet nemen, voor 2mm komt de spanning (in newtons) wel erg laag uit.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
[quote="Amclassic-fan"]Je moet 1,5 mm nemen, want door 't dunne stuk wordt de stijfheid van de spaak bepaald.[/quote]
Ok bedankt!
Dan zit ik vrij hoog nu waarschijnlijk voor het achterwiel heb ik rechts 22 = 157Kgf = 1570 Newton en links 18 = 106Kgf = 1060 Newton.
Ben continu van de 2.0mm kolom uitgegaan bij de conversie tabel.
Edit: uiteindelijk kom ik op een spaakspanning van grofweg
Links: 15 = 82kgf = 820Newton
Rechts: 21 = 142kgf = 1420Newton
Ongeveer een centimer dish hiermee weggewerkt (welke ik nog helemaal niet gecontroleerd had), door links veel minder spanning te geven.
Ok bedankt!
Dan zit ik vrij hoog nu waarschijnlijk voor het achterwiel heb ik rechts 22 = 157Kgf = 1570 Newton en links 18 = 106Kgf = 1060 Newton.
Ben continu van de 2.0mm kolom uitgegaan bij de conversie tabel.
Edit: uiteindelijk kom ik op een spaakspanning van grofweg
Links: 15 = 82kgf = 820Newton
Rechts: 21 = 142kgf = 1420Newton
Ongeveer een centimer dish hiermee weggewerkt (welke ik nog helemaal niet gecontroleerd had), door links veel minder spanning te geven.
[quote="jaapieo"]En rhalff, hoe staat het met de wielen?
Ik word tog licht nieuwschierig:)[/quote]
Ik heb er nog maar 1 testritje mee gereden en inmiddels het voorwiel 400 newton omhoog geschroeft (stond op 800) :-/
Had in iedergeval het gevoel dat er iets aanliep bij flink aanzetten,
maar dat kan ook het mega lange ventiel zijn welke in het voorwiel zit (had ff niks anders).
De naven wil ik ook nog nalopen/afstellen.
Kortom, ik kan nog geen goed oordeel vellen, het viel in iedergeval niet tegen.
Wat ik wel kan zeggen is dat een conti 4000 er redelijk op te krijgen is,
maar in geen mogelijkheid meer af, wat erg irritant is als je de wielen nog een keer wilt nalopen
[img=http://farm3.static.flickr.com/2449/390 ... b4669d.jpg]
Ik word tog licht nieuwschierig:)[/quote]
Ik heb er nog maar 1 testritje mee gereden en inmiddels het voorwiel 400 newton omhoog geschroeft (stond op 800) :-/
Had in iedergeval het gevoel dat er iets aanliep bij flink aanzetten,
maar dat kan ook het mega lange ventiel zijn welke in het voorwiel zit (had ff niks anders).
De naven wil ik ook nog nalopen/afstellen.
Kortom, ik kan nog geen goed oordeel vellen, het viel in iedergeval niet tegen.
Wat ik wel kan zeggen is dat een conti 4000 er redelijk op te krijgen is,
maar in geen mogelijkheid meer af, wat erg irritant is als je de wielen nog een keer wilt nalopen
[img=http://farm3.static.flickr.com/2449/390 ... b4669d.jpg]
Erg fraai, ben benieuwd hoe ze op de lange termijn gaan bevallen.
Volgende week heb ik een paar baanwielen met H+Sons velgen in glanzend wit, bling!, glanzend zwarte baannaaf, zwarte spaken en zwarte nippels.
Volgende week heb ik een paar baanwielen met H+Sons velgen in glanzend wit, bling!, glanzend zwarte baannaaf, zwarte spaken en zwarte nippels.
"Try not. Do or do not......there is no try"
[quote="andromeda"]Erg fraai, ben benieuwd hoe ze op de lange termijn gaan bevallen.
Volgende week heb ik een paar baanwielen met H+Sons velgen in glanzend wit, bling!, glanzend zwarte baannaaf, zwarte spaken en zwarte nippels.[/quote]
Via de invert button vast een voorproefje:
[img=http://farm3.static.flickr.com/2555/390 ... a0d15e.jpg]
@jaapieo, ze zijn vooralsnog gewoon zwart, maar 1 rit is niet echt een goede graadmeter natuurlijk, voordeel van zwart is waarschijnlijk wel dat het vrij eenvoudig weer bij te werken zal zijn.
Volgende week heb ik een paar baanwielen met H+Sons velgen in glanzend wit, bling!, glanzend zwarte baannaaf, zwarte spaken en zwarte nippels.[/quote]
Via de invert button vast een voorproefje:
[img=http://farm3.static.flickr.com/2555/390 ... a0d15e.jpg]
@jaapieo, ze zijn vooralsnog gewoon zwart, maar 1 rit is niet echt een goede graadmeter natuurlijk, voordeel van zwart is waarschijnlijk wel dat het vrij eenvoudig weer bij te werken zal zijn.
[quote="rhalff"]...... voordeel van zwart is waarschijnlijk wel dat het vrij eenvoudig weer bij te werken zal zijn.[/quote]
Hoe zou je dat doen dan? Ik dacht nl. dat als de oxidelaag laag afgeschuurd is door het remmen je deze niet meer kon bijwerken.
Hoe zou je dat doen dan? Ik dacht nl. dat als de oxidelaag laag afgeschuurd is door het remmen je deze niet meer kon bijwerken.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
[quote="JackBrown"]
Hoe zou je dat doen dan? Ik dacht nl. dat als de oxidelaag laag afgeschuurd is door het remmen je deze niet meer kon bijwerken.
[/quote]
Remmen??????????????????
Hoe zou je dat doen dan? Ik dacht nl. dat als de oxidelaag laag afgeschuurd is door het remmen je deze niet meer kon bijwerken.
[/quote]
Remmen??????????????????
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"