Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

H plus Son & Phil Wood

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 05 mar 2009 11:50

Ik ben er normaal geen fan van, maar dit is toch wel even slikken

Fraai setje!

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 05 mar 2009 16:43

@BianchiSL3: errug mooi! Ik zou die wielen best eens onder mijn fiets willen hebben :).

@algemeen: is het voordeel van hoge naven alleen dat de spaken korter kunnen zijn of zijn er nog andere voordelen?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 05 mar 2009 17:00

Minder luchtweerstand lijkt me ook wel een voordeel :)

Tis een erug knap wielsetje hoor, complimenten.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 mar 2009 17:14

Mooi hoor! Maar waarom geen tubes?


[quote="JackBrown"] (...)
@algemeen: is het voordeel van hoge naven alleen dat de spaken korter kunnen zijn of zijn er nog andere voordelen?[/quote]

Aerodynamica inderdaad. Ik rij nu een paar weken met Campa Pista's onder mijn frame rond. Het valt op hoe stijf de wielen zijn. Zo erg, dat de slapheid van mijn 20 jaar oude stalen frame nu wel erg gaat opvallen.

[OFF TOPIC MOPPER MODUS] Eigenlijk zouden die wielen al twee maanden onder een Cinelli Vigorelli frame moeten zitten, ware het niet dat fabrikant en importeur samen een stelletje incompetente rukkers blijken te zijn die ook nog eens hun afspraken niet na blijken te kunnen komen.
(No offence aan een zeker forumlid dat mij aan de fiets helpt en die zolangzamerhand ook bijkans gek moet worden van mijn bijna dagelijks "gezeur" :-S )
[/OFF TOPIC MOPPER MODUS]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 05 mar 2009 18:20

Maar die Vigorelli is het wachten (normaal gesproken...) wel waard. Een plaatje van een frame en met de Campa Pista's een wel heel mooie combinatie.
Ken het gevoel wel, ooit 4 maanden op een Pegoretti frame gewacht, ook daar schoof de verwachte levertdatum wekelijks een week op. Sterkte, we lijden met je mee ;-)

rhalff
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 26 feb 2008 02:25

rhalff 11 aug 2009 01:25

[quote="BianchiSL3"]

Afbeelding
Staat wat 'vetter' dan met de oude Miche Pistards
[/quote]

Hoe bevallen deze velgen (leven ze nog) ? En hoe hoog zijn deze op de foto, 42 of 30 ?

Ben benieuwd hoe die SL42 in het zwart voor velgremmen zou staan met zwarte spaken en record naven.

Of prop je deze niet onder een racefiets, zijn ze meer voor fixies en baan?

H Plus Son verkoopt ze inmiddels ook direct trouwens.
http://shop.hplusson.com/

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 aug 2009 15:58

Zijn 42mm hoog. SL42 is geschikt voor de racefiets. Op het weight weenies forum heeft iemand een setje met Record naven, zie dit topic.

rhalff
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 26 feb 2008 02:25

rhalff 11 aug 2009 17:09

LVGH schreef:Zijn 42mm hoog. SL42 is geschikt voor de racefiets. Op het weight weenies forum heeft iemand een setje met Record naven, zie dit topic.


Wel gaaf, ff linken:

[img=http://www.peugeotpartscatalogue.co.uk/ ... 42-595.jpg]

Heb ze net besteld bij bike-mailorder.de, wel de msw versie, met het gevaar dat het gedrochten worden in mijn fiets, maar dat zien we dan wel weer.

Wordt dan dezelfde opbouw als op weightweenies staat:
SL42 Rim: ~580g
Sapim Laser Spokes (269/271mm) x32: ~145g
Sapim Alloy Nipples x32: ~10g
Record Rear Hub: 221g
Record Front Hub: 111g

Front Wheel: 846g
Rear Wheel: 956g
Total: 1802g
Volgens deze site is de ERD: 557

Vooral handig dat ik de spaaklengtes ook niet meer hoef te berekenen.
Echt licht is het niet, maar nog altijd net zo zwaar als mijn huidige khamsin wielen :-)

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 11 aug 2009 18:10

Hoe verhouden deze velgen zich nou qua gewicht, kwaliteit en duurzaamheid tot pak 'm beet een CXP33?

rhalff
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 26 feb 2008 02:25

rhalff 17 aug 2009 19:42

[quote="EM"]Hoe verhouden deze velgen zich nou qua gewicht, kwaliteit en duurzaamheid tot pak 'm beet een CXP33?[/quote]

Volgens de mavic site zijn de cxp-33 470 gram, verschil qua kwaliteit en duurzaamheid kan ik niks over zeggen,
vind het vooral leuk een setje hiervan te spaken.

Qua spaken denk ik toch DT Swiss Revolution te gebruiken, via de dtswiss spoke calculator kwam ik op de spaaklengtes 272 en 270mm,
zit alleen een beetje met mijn zoektocht naar de spaken voor de aandrijfzijde,
deze moeten 270mm zijn en ik wil geen volledige doos a 72 spaken hiervoor bestellen.

Daarnaast wil ik tegelijktijdig een record achternaaf bestellen + een centreerbit,
dus nogal een onvindbare combinatie :-)

Ala zoran doe ik die dan sterker met DT Swiss competition (als ik toch bezig ben en aangezien ze toch van een andere lengte zijn...)

Ben er wel van overtuigd dat ik ze straks achteraf beter bij een ervaren wielbouwer had kunnen laten maken,
maar het zelf spaken is ook weer de helft van de lol.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 aug 2009 21:17

Ik zou de DT Comp gewoon laten en er aan beide kanten van 't wiel Revo's in spaken. Die hoge velg geeft al zoveel stijfheid dat het wiel met Revo's stijf zat zal zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 18 aug 2009 02:24

Waar ga je ze voor gebruiken? Je kunt misschien ook minder spaken overwegen namelijk.. Ik zit zelf aan een setje met 24/28 te denken maar ik ben er nog niet uit welke naven (en spaken) de beste keus zijn.

Plaats reactie