Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Superior

hayes

hayes 09 mei 2021 22:08

elwizzy00700 schreef: 26 apr 2021 12:20 Heb momenteel een Canyon Ultimate uit 2017 en speel al een tijdje met het idee om mijn fiets te upgraden voor eentje met schijfremmen. Zag gisteren de Superior Team Issue passeren tijdens een ritje en wauw .... wat een fiets! Al vanalles opgezocht op internet en de geometrie lijkt mij vrij dicht bij mijn huidige fiets te liggen.
Ik vermoed dus dat deze 'gravel'fiets toch wel heel kort aanleunt bij een gewone racegeometrie? Iemand hier die dit kan bevestigen?

Ben trouwens al langs de fietsenmaker achter de hoek geweest en daar hangt de Team Issue in het grijs, op slag verliefd :shock:

Eigenaars, hoe rijdt deze fiets in het algemeen?

Bedankt
sorry, berichtje pas nu gezien.

Het is een gravelfiets die dicht aanleunt bij een endurance racefiets. Ik heb de stuurpen nog wat verlengd (10 ipv 7 cm dacht ik). Zo zit ik dicht bij de geo van m'n Sensa. Ook aero-stijl alu stuurtje op gezet.

Ik vind het een héél fijne fiets. In anderhalve maand zowat 1500 km op de SUP gefietst. Relaxe zitpositie zonder té rechtop te zijn. Fiets reageert kwiek op stuurimpulsen. Dat vind ik fijn. Zonder daarom nerveus te zijn.

Ik heb twee wielsets, eentje met wegbandjes en eentje met gravelbandjes. Beiden tubeless.

IK ben eigenlijk eerst verliefd geworden op het framekleur (blauwgrijsgroen) . Die Team Issue SE was eerst niet voorzien. Ik ging de Team Comp ombouwen naar 105 ipv GRX. En toen kwam SUP plots met deze SE. Al vind ik de gewone Team Issue (de grijze dus) bijna even knap. En die heeft een nog fijnere wielset standaard.

Ik kan de fiets alleen maar aanraden. Ik heb er 9 maand op moeten wachten, dus als hij bij de FM om de hoek hangt, niet twijfelen ;)

Baroudeur
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2015 08:52

Baroudeur 10 mei 2021 08:14

elwizzy00700 schreef: 26 apr 2021 12:20 Heb momenteel een Canyon Ultimate uit 2017 en speel al een tijdje met het idee om mijn fiets te upgraden voor eentje met schijfremmen. Zag gisteren de Superior Team Issue passeren tijdens een ritje en wauw .... wat een fiets! Al vanalles opgezocht op internet en de geometrie lijkt mij vrij dicht bij mijn huidige fiets te liggen.
Ik vermoed dus dat deze 'gravel'fiets toch wel heel kort aanleunt bij een gewone racegeometrie? Iemand hier die dit kan bevestigen?

Ben trouwens al langs de fietsenmaker achter de hoek geweest en daar hangt de Team Issue in het grijs, op slag verliefd :shock:

Eigenaars, hoe rijdt deze fiets in het algemeen?

Bedankt
Ik rij ondertussen al een half jaar met de X-road Team Issue met extra wielset met 37mm gravelbandjes... mijn andere fiets is ook een Canyon ultimate CF SLX deze is toch echt wel "sneller" ... voor mij is de SUP een goede aanvulling als gravel-winterfiets en geen waardige vervanger.

D_ROEL
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2021 20:05

D_ROEL 11 mei 2021 09:07

Hoi ik heb mijn Superior Xroad Team issue SE ook reeds 1 maand. Super fiets! Rij momenteel op racebanden maar de gravelbanden staan klaar om te gebruiken.

+-450km op de teller nu.

Hopelijk nog jaren plezier van!

hayes

hayes 03 jun 2021 11:56

Baroudeur schreef: 10 mei 2021 08:14
elwizzy00700 schreef: 26 apr 2021 12:20 Heb momenteel een Canyon Ultimate uit 2017 en speel al een tijdje met het idee om mijn fiets te upgraden voor eentje met schijfremmen. Zag gisteren de Superior Team Issue passeren tijdens een ritje en wauw .... wat een fiets! Al vanalles opgezocht op internet en de geometrie lijkt mij vrij dicht bij mijn huidige fiets te liggen.
Ik vermoed dus dat deze 'gravel'fiets toch wel heel kort aanleunt bij een gewone racegeometrie? Iemand hier die dit kan bevestigen?

Ben trouwens al langs de fietsenmaker achter de hoek geweest en daar hangt de Team Issue in het grijs, op slag verliefd :shock:

Eigenaars, hoe rijdt deze fiets in het algemeen?

Bedankt
Ik rij ondertussen al een half jaar met de X-road Team Issue met extra wielset met 37mm gravelbandjes... mijn andere fiets is ook een Canyon ultimate CF SLX deze is toch echt wel "sneller" ... voor mij is de SUP een goede aanvulling als gravel-winterfiets en geen waardige vervanger.
Zonder op te zoeken, maar volgens mij spelen ze ook in een andere prijscategorie.
De Ultimate is een lichte klimfiets. De XRoad is een endurance/gravelframe.

Als ik op m'n Sensa stap, merk ik ook wel dat die ietsje sneller aanvoelt. M'n gemiddeldes liggen echter gewoon vlak bij elkaar.

Als meer dan één fiets geen optie is, dan is de XRoad echt een allrounder waar je overal mee uit de voeten kan.

D_ROEL
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2021 20:05

D_ROEL 08 jun 2021 07:18

Hoi

Kan iemand me zeggen wat volgende kan zijn. Ik heb enkel de ketting ingewaxt (en ook iedere keer afgeveegd voor vertrek). Geen andere producten gebruikt. Tot op heden is de vlek al paar keer teruggekeerd na poetsen.
Ik ben gaan fietsen bij droog weer.
Lijkt me straf dat dit van mijn drinkbus zou komen..
Graag jullie mening. Zal de fietsenmaker ook maar op de hoogte stellen.
Bijlagen
20210607_144130.jpg

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 08 jun 2021 09:17

Het lijkt wel of dit van binnen uit komt? Heb je water in je frame, ik neem niet aan dat je de fiets een dompelbad geeft bij het poetsen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jun 2021 12:30

Komt volgens mij ook van binnenuit.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 08 jun 2021 13:34

Kijk anders eens of de afwatering verstopt zit (en bestel alvast een nieuw setje PF lagers).

D_ROEL
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2021 20:05

D_ROEL 08 jun 2021 17:00

Ik poets hem met Muc off, washandshoen en de tuinslang. Maar zoveel water komt er niet op. Ik heb de fietsenmaker hetzelfde doorgestuurd. Vrijdag langsgaan. Hij gaat erna kijken.
Bedankt al voor de uitleg! Ik neem dit zeker mee naar hem. Normaal moet alles ingevet zijn zodat er ook geen water inkomt lijkt me.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 08 jun 2021 18:03

Zet hem na de wasbeurt maar eens op de kop en kijk of er wat uitloopt, met name bij je zadel en vorkbuis. Maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dat zoveel is dat het waterniveau boven de voorderailleur uitkomt.....

D_ROEL
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2021 20:05

D_ROEL 09 jun 2021 14:52

Vrijdag kan ik hem binnenbrengen. Even afwachten wat de fietsenmaker zegt. Is nog onder garantie. Hopelijk vindt hij het probleem.
Dacht al eerst iets met de remleiding omdat het vettig lijkt. En omdat daar die kabel uit het kader komt...

Fietsenmaker dacht al aan eventueel het vet wat rond het zadelpen zit, dat dit vloeibaar geworden was en zo naar onder gelopen zou zijn.

Nu heb ik wel gezien dacht aan de achterkant van het kader, daar zit een zwarte inbusschroef. Die zit los en krijg ik ook niet vast gedraaid. (Schroef voor spatbord aan te bevestigen)
Eventueel dat hieruit of in kan gaan.

Even wachten (vol ongeduld).

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 jun 2021 15:03

Ik denk ook dat het iets vettigs is. Geen water in ieder geval.

Plaats reactie