Een "onbreekbaar" frame.
Ik rijd carbon fietsen vanaf de tijd dat de eerste carbonfietsen op de markt kwamen. Heb er inmiddels tientallen gehad. Er is nog nooit één frame gebroken, zelfs niet bij een aantal valpartijen en geen interne schade na röntgentests. Is er wel schade dan koop je gewoon een nieuw carbon frame. Wat is dan de meerwaarde van een waarschijnlijk zeer duur "onbreekbaar" frame die zo te zien ook nog behoorlijk zwaar is.
Lees er verder niets over in de vakbladen. 14Carbon is zo te zien een gewoon (Chinees) stickerhuismerk van een fietwinkel in het noorden des lands.
Museeuw had indertijd ook carbonframes waarin vlas verwerkt was. Is geen succes geworden. Door de marketing leek het wat, daarna was de "meerwaarde" verdwenen.
Ik geloof dat ze nu alleen nog de bestaande voorraden verkopen?
14carbon
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 08 jun 2020 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze geven op de site aan dat ze ook standaard carbon frames aanbieden. Welke dit zijn en welke niet geven ze niet erg duidelijk aan. De Aero 20 en de gravel bike hebben in ieder geval erg veel weg van de modellen die ICanBike verkoopt. https://www.icanbikes.com/product/carbo ... outing-a9/
Het valt mij op dat bij geen van de aangeboden fietsen een geometrie tabel op de site staat.
Zoals ik er naar kijk vooralsnog meer een stickermerk dan iets heel speciaals.
Het valt mij op dat bij geen van de aangeboden fietsen een geometrie tabel op de site staat.
Zoals ik er naar kijk vooralsnog meer een stickermerk dan iets heel speciaals.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Niet nieuw... vorig jaar kwam al het bericht van rein4ced (https://rein4ced.com/) uit België met onbreekbaar carbon. Of het technisch gelijk is weet ik niet.nijkie schreef: ↑07 jun 2020 22:02 Kwam via fb bij dit merk uit 14carbon.
https://www.14carbon.com/
Goed verhaal functioneel onbreekbaar carbon.
Twaron is een aramidevezel die destijds door Akzo is ontwikkeld en is net als Kevlar van Dupont een high tech kunstvezel, waarin veel research is gestopt. Akzo heeft de vezeldivisie jaren geleden aan het Japanse Tejin overgedaan (en Tejin zit nu in het oude hoofdkantoir van Akzo in Arnhem). Maar of een carbon frame met T-vezels er beter van wordt, is natuurlijk de vraag.