Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sarto

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 jan 2020 12:11

Dus het waren leuke kleurtjens?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 09 jan 2020 12:17

Ja, het waren leuke kleurtjes.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 06 mar 2020 06:50

Inmiddels heb ik het besluit genomen om er voor te gaan. Ik ga straks op een Sarto Seta plus rijden. Ik heb alle adviezen mee genomen in de overwegingen en vooral ook goed naar de lak gekeken. Die zag er gewoon heel erg goed uit en alleen daar waar blank carbon en lakwerk bij elkaar komen voel je een strakke rand. De lak zit er dus 'goed' op. Ik ga daar geen last van hebben want ik wil geen blank carbon.

De afmontage is inmiddels veranderd. Ik wil zo min mogelijk kabels zien zodat het een super clean en strak geheel wordt. Ik ben daarom geswitched naar SRAM Red etap AXS. Het frame wordt er ook op aangepast want er zit straks geen kabeldoorvoer meer in voor DI2 of versnellingskabels.

Daarnaast komen er Carbon TI naven in met Fast Forward velgen. In mijn huidige wielen zitten deze naven ook en ik ben er erg tevreden mee.

Bleef over het het design van het lakwerk. Wat is dat moeilijk zeg. Alles kan en mag en alle ideeën die je voorstelt worden uitgewerkt. Je hebt gewoon te veel mogelijkheden. En dan moet je van papier beslissen wat de keuze gaat worden? Dat vond ik nog al wat.

Tot mijn schoonzoon voorstelde een foto te bewerken met paintshop pro. Dat zou een veel realistischer beeld geven. En dat klopte. We zijn terug gegaan naar mijn initiële gedachte om wit en blauw te combineren. Het resultaat zie je op de foto. Kwalitatief wellicht niet het beste. Maar voor mij wel voldoende om een besluit te kunnen nemen. Dit gaat hem worden.

Het plaatje klopt niet helemaal, want je ziet nog kabels en ik ga met schijfremmen rijden, maar het gaat om de kleuren en het design. En daar ben ik helemaal weg van.

Nog nog een week of 10 wachten voordat het frame er is en hopen dat Corona niet te veel roet in het eten gaat gooien.
88087925_1047866495592936_2540264235489820672_n.png
88087925_1047866495592936_2540264235489820672_n.png (433.06 KiB) 2047 keer bekeken

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 mar 2020 19:44

Mooie keuze, ben benieuwd na het totale plaatje - sterkte met het wachten ;-)
YFood !!!

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 21 okt 2020 19:31

Na wat langer wachten dan me lief was is de fiets een paar weken geleden geleverd. Dat lange wachten had met name met de wielen te maken. Ik was gevallen voor de Lightweight Wegweiser. Maar dat ging wel heel erg lang duren en ben uiteindelijk geswitched naar een set Fast Forward RAW. Voordeel is dat ik er voor de prijs van de Lightweight nog een reserve set F3D bij heb kunnen bestellen.

Heb er pas twee ritten mee gemaakt omdat een of andere idioot in een auto tijdens de eerste rit vond dat hij mij en mijn fietsmaatje zonder enige aanleiding wel van de weg mocht drukken. Gelukkig zijn we niet gevallen. Voor mijn tweede rit wilde ik dus eerst de verzekering geregeld hebben.

Maar wat bevalt dat goed zeg. Wat een strakke fiets. En iedere trap is raak. Mijn De Rosa King was al een super fiets, maar dit is weer een stuk beter.
klaar.jpg

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 21 okt 2020 19:46

Schitterende fiets. Goede keuze wat mij betreft om een ander crankstel te nemen dan de red etap AXS.
Verschillende kleuren bidonhouders, leuk detail :)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 21 okt 2020 19:52

Erg mooie fiets @asmeets, zijn fraaie fietsen Sarto tenminste een betere keuze dan alle verre oosten productie fietsen! :winkthumb:
YFood !!!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2020 20:00

Mooie fiets, al is de afmontage niet mijn cup of tea. Hydro-shifters van SRAM kunnen mij niet bekoren en waarom heb je niet gekozen voor de IMHO wél erg fraaie SRAM crankset? Rotor is IMHO toch een beetje net-niet....

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5937
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 21 okt 2020 20:15

@asmeets - erg fraaie fiets en wat mij betreft prima keuze voor Sram - iig mooier dan de shifters van Shimano. Vwb de crank ben ik het met @havana eens , qua wielen is FastForward prima keuze - zeker met een extra wielset voor een zelfde prijs als 1 LW set.

🤩
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 21 okt 2020 20:20

havana schreef: 21 okt 2020 20:00 Mooie fiets, al is de afmontage niet mijn cup of tea. Hydro-shifters van SRAM kunnen mij niet bekoren en waarom heb je niet gekozen voor de IMHO wél erg fraaie SRAM crankset? Rotor is IMHO toch een beetje net-niet....
Smaak is uiteraard persoonlijk, en mij kan het wel bekoren :D

Op mijn ander fiets heb ik Absolute black ovalen bladen. De bladen van Rotor komen exact overeen met die van absolute black. Dat maakte de keuze gemakkelijker.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 21 okt 2020 21:29

Gave fiets ASmeets! Mooie opvallende kleuren en geen drukke logo's of andere opschmuk. Lijkt me toch ook wel fantastisch om een keer zo'n proces te doorlopen, net als bij de Festka van @CSteenbe.

Qua wielen vind ik LW wel het summon, maar zodra je aan de kosten gaat denken gaat het fout. Zou niet weten wat je bij een disc frame met een 2e wielset moet, maar wie weet is het ook wel leuk om zoiets te bewaren als mogelijke upgrade voor later. Ik heb eerst ook een jaartje met FFWD's gereden tot ik een mooi stel Zipp's tegenkwam en zag dat @CSteenbe zijn Festka ook nieuw leven in geblazen heeft door een setje LW's te monteren.

Die shifters zijn overigens toch hetzelfde als de 11s versie (behalve de kleur en AXS dan)? Zijn ze bij Di2 iets kleiner dan? Ik zou zelf ook altijd voor draadloos en 12s kiezen i.p.v. al die draden en batterij binnendoor, alleen maar omdat de shifters één cm minder uitsteken. V.w.b. een nieuwe DA groep is er nog radiostilte.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 22 okt 2020 08:01

ypuh schreef: 21 okt 2020 21:29 Zou niet weten wat je bij een disc frame met een 2e wielset moet
Ik zoek in de zomer graag het hooggebergte op en fiets dan liever met lage velgen. Daarnaast heb ik bij beide racefietsen twee wielsets. 'You can never have enough of them' :P Heb je een keer wat aan een van de wielen kun je gewoon je eigen set ter vervanging gebruiken.

ypuh schreef: 21 okt 2020 21:29 Ik heb eerst ook een jaartje met FFWD's gereden tot ik een mooi stel Zipp's tegenkwam
ZIPP vind ik ook schitterende wielen. Heb er een aantal jaar geleden echter een dramatische slechte ervaring mee gehad. Is daarom een 'no go' voor mij.

Plaats reactie