Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Neva

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 13 dec 2019 14:17

Fons heeft er een concurrent bij. :mrgreen:
Weer een (Chinees) "merk" dat een vrouwenfiets pretendeert te zijn.
Ik zal je iets verklappen: het is een bekend open-mold frame, te koop op de bekende sites voor een luttel bedrag.
Neva gooit de prijs voor de vrouwen stevig omhoog, duizenden Euro's voor een dertien in een dozijn fietsje. Maar dan heb je ook een exclusieve vrouwenfiets.

Kom op dames, laat de marketing z'n werk doen en trek je portemonnaie... want:
...Neva maakt geen fietsen, Neva bouwt karakters. Speciaal voor vrouwen, exclusief voor jou. Zelfstandig en zelfbewust. Neva is de vrouw die op het feest de aandacht naar zich toe trekt. Building Character, Especially for women, Exclusively for you!... Marketing gelul.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 13 dec 2019 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 13 dec 2019 14:40

Op de website:
Tijdens het Nederlands Kampioenschap ploegentijdrit in Dronten stond het NEVA cycling team voor het eerst aan de start. Het team was gelijk succesvol en behaalde de titel bij de bedrijventeams met Arenda Grimberg, Iris Slappendel, Loes Gunnewijk, Marieke van Altena en Sandra Smink-Rombouts.

Nu was ik daar zelf bij om tijdens diezelfde bedrijven competitie een rondje te trappen. Toch gek dat ik dit team op de startlijst niet terug kan vinden. Volgens mij had Loes Gunnewijk dit weekend ook wel iets beters te doen. Iets met een WK in Yorkshire hetzelfde weekend. Dit was dus in ieder geval niet in 2019. Toch apart voor een net nieuw team.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 dec 2019 15:19

@Jaap bedankt. Het mag wat kosten, maar dan heb je ook wel geen hydrolisch systeem.
Elegante - disk € 5.650,00
Stuur, stuurnok en zadelpen meegespoten: Meegespoten € 150,00
Groep-set: Shimano Ultegra Di2 € 850,00
Wielen: Campagnolo Bora One disc € 1.000,00
Totaal 7650,00

En vooral zoals Jaap geschreven heeft onzin marketing taal. Dat ,mensen zich er toe laten bewegen om ambassadeur te worden voor zoveel geschreven onzin.
En de fietsen worden allemaal op maat gemaakt, staat dan weer in de tekst.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 dec 2019 15:32

'Neva is de vrouw die op het feest de aandacht naar zich toe trekt. Die bij binnenkomst de hoofden laat draaien. Niet door haar flamboyante jurk, of overdadige juwelen. Maar juist dankzij haar karakter en uitstraling, de innerlijke kracht en klasse. De souplesse in haar bewegingen, het gemak waarmee ze draait. De natuurlijke flair die ze op het asfalt tentoonspreidt. Ingetogen met iedere trap vastberaden en vooruit. Eén met de fiets en het karakter. '

De copywriters (die meestal gewoon betaald worden) hebben echt hun best gedaan deze keer....en geen spelfouten ook, da's positief, hier laat men Fons ver achter zich.
Als je een bestelling plaatst met de maat custom, dan kan je gewoon betalen zonder ook maar 1 wens op te geven....0p maat gemaakt zal hier betekenen: met passende , korte , stuurpen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 dec 2019 16:16

Iets in mij zegt dat dit verboden zou moeten worden, maar aan de andere kant, als je hier intrapt dan verdien je het ook gewoon om voorgelogen te worden.

Iemand die €7,650 (kan) betalen voor een fiets heeft hopelijk toch wel een idee van wat er te koop is? Voor dat geld heb je ook gewoon een topmodel Specialized/Cervelo/Bianchi (even los van of die het waard zijn/meerwaarde bieden).

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 dec 2019 16:25

ypuh schreef: 13 dec 2019 16:16 Iets in mij zegt dat dit verboden zou moeten worden, maar aan de andere kant, als je hier intrapt dan verdien je het ook gewoon om voorgelogen te worden.

Iemand die €7,650 (kan) betalen voor een fiets heeft hopelijk toch wel een idee van wat er te koop is? Voor dat geld heb je ook gewoon een topmodel Specialized/Cervelo/Bianchi (even los van of die het waard zijn/meerwaarde bieden).
Het kan ook wel goedkoper hoor. Ik heb maar wat aangeklikt. Maar als je al een fiets wilt hebben van een bedrijf met die vreselijke teksten op hun site. Dan moet je die gewoon kopen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 dec 2019 22:23

Ik probeer me een mogelijke koper voor te stellen en kom niet ver, maar dat kan aan mij liggen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 14 dec 2019 11:03

En het ergste is nog dat de naam mij aan het nieuwste model lada doet denken. Dat model wat niet op de West Europese markt toegelaten wordt, vanwege zijn bruinkoolmotor.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 14 dec 2019 11:19

Voor de disc brake racefietsen is er in verband met het onderhoud bewust voor gekozen om een remkabel te gebruiken en geen hydrolisch systeem. Dit is vanzelfsprekend op verzoek wel verkrijgbaar.

Wat is er onderhoudsvriendelijker aan een remkabel itt hydraulisch? Als het systeem goedgevuld is en geen lucht bevat hoef er jaren toch niet aan om te kijken?
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 dec 2019 15:37

Karl66 schreef: 14 dec 2019 11:03 En het ergste is nog dat de naam mij aan het nieuwste model lada doet denken. ...............
Mij deed de naam Neva dan weer direct terugdenken aan ons verblijf in Sint-Petersburg. Dat is dan weer wel een positieve connotatie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 14 dec 2019 15:49

Over Lada gesproken,
Waar winden jullie je over op, ook jullie zonder uitzondering duurt ik te beweren trappen in allerlei mooi praat van marketing / reclame of rijden jullie in een Lada....

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 dec 2019 15:52

a- Ik wind mij niet op
b- Ik rij in een bijna 22 jaar oude Peugeot met 380000 km op de klok.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie