Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Le Grimpeur legacy bike

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 08 okt 2019 21:51

Mooi fietsje geworden. Ik vind het niet erg als componenten stilletjes veranderen het blijft de fiets van Le Grimpeur zolang er iemand is die hem kent als de fiets van Le Grimpeur. Doet me denken aan een quote van een van mijn favoriete schrijvers.

“This, milord, is my family's axe. We have owned it for almost nine hundred years, see. Of course, sometimes it needed a new blade. And sometimes it has required a new handle, new designs on the metalwork, a little refreshing of the ornamentation . . . but is this not the nine hundred-year-old axe of my family? And because it has changed gently over time, it is still a pretty good axe, y'know. Pretty good.”

Afgeleid van een beroemd thought experiment https://en.wikipedia.org/wiki/Ship_of_Theseus

Heel veel plezier van de fiets en zodra hij op de Ventoux is zullen we de foto's wel weer zien.

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 09 okt 2019 21:54

Toch mooi. Je denkt dat het verhaal ten einde is, maar er komt toch een vervolg. Hopende dat dit deel een verbetering van het vorige verhaal is.
T=100

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 okt 2019 22:17

Je bedoelt dat je hoopt dat Havana zich niet halfdood gaat rijden?
Ik nader zelf de leeftijd van Grimpeur t.t.v. het ongeluk en sinds een crash een jaar terug besef ik dat het mij ook had kunnen overkomen, net iets minder ongelukkig terechtgekomen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 09 okt 2019 23:37

havana schreef: 05 okt 2019 06:56
Mooi man!! @havana, misschien een gekke vraag, maar heb je enig idee waarom hij dit aan jou heeft nagelaten?
Goede vraag, Ernie heeft een deel van het antwoord al gegeven. Wat ook meespeelde is dat ik altijd erg positief reageerde op zijn reisverhalen (aldus mevrouw Grimpeur). Daarnaast wilde hij dat de fiets bij een liefhebber terecht kwam.
Vlak je reisverhalen niet uit.

Ik denk dat het er niet om gaat hoe origineel je de fiets houdt. Wel hoe je er voor zorgt en welke (reis) verhalen hij gaat opleveren. Ik denk dat de fiets daarom wel goed terecht is gekomen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 10 okt 2019 05:58

Keezx schreef: 09 okt 2019 22:17 Je bedoelt dat je hoopt dat Havana zich niet halfdood gaat rijden?
Ik nader zelf de leeftijd van Grimpeur t.t.v. het ongeluk en sinds een crash een jaar terug besef ik dat het mij ook had kunnen overkomen, net iets minder ongelukkig terechtgekomen...
Was dat de reden dat je enige tijd afwezig was op het forum?
o'7o

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 10 okt 2019 06:05

mhr-zip schreef: 09 okt 2019 23:37
havana schreef: 05 okt 2019 06:56
Mooi man!! @havana, misschien een gekke vraag, maar heb je enig idee waarom hij dit aan jou heeft nagelaten?
Goede vraag, Ernie heeft een deel van het antwoord al gegeven. Wat ook meespeelde is dat ik altijd erg positief reageerde op zijn reisverhalen (aldus mevrouw Grimpeur). Daarnaast wilde hij dat de fiets bij een liefhebber terecht kwam.
Vlak je reisverhalen niet uit.

Ik denk dat het er niet om gaat hoe origineel je de fiets houdt. Wel hoe je er voor zorgt en welke (reis) verhalen hij gaat opleveren. Ik denk dat de fiets daarom wel goed terecht is gekomen.
Dit is nog niet als reden genoemd maar het zou zomaar een belangrijke overweging van Grimpeur kunnen zijn. Havana is zelf ook altijd wel goed voor uitgebreide verslagen. Vanuit romantische perspectief natuurlijk erg mooi. Ondanks de sterfelijkheid gaan de avonturen en fietsverhalen door.
o'7o

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 okt 2019 14:30

Douglas schreef: 10 okt 2019 05:58
Keezx schreef: 09 okt 2019 22:17 Je bedoelt dat je hoopt dat Havana zich niet halfdood gaat rijden?
Ik nader zelf de leeftijd van Grimpeur t.t.v. het ongeluk en sinds een crash een jaar terug besef ik dat het mij ook had kunnen overkomen, net iets minder ongelukkig terechtgekomen...
Was dat de reden dat je enige tijd afwezig was op het forum?
Vorig jaar niet, nee.
Eerlijk gezegd weet ik het niet meer.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 10 okt 2019 15:26

Keezx schreef: 10 okt 2019 14:30
Douglas schreef: 10 okt 2019 05:58
Keezx schreef: 09 okt 2019 22:17 Je bedoelt dat je hoopt dat Havana zich niet halfdood gaat rijden?
Ik nader zelf de leeftijd van Grimpeur t.t.v. het ongeluk en sinds een crash een jaar terug besef ik dat het mij ook had kunnen overkomen, net iets minder ongelukkig terechtgekomen...
Was dat de reden dat je enige tijd afwezig was op het forum?
Vorig jaar niet, nee.
Eerlijk gezegd weet ik het niet meer.....
Goed je weer hier te zien...



O.T. Havana, fiets is erg fraai geworden zo.

wanneer is de maidentrip???
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 okt 2019 16:20

Vanmorgen even getwijfeld, maar uiteindelijk toch mijn Chinees gepakt. En achteraf terecht, want de wegen waren vreselijk vies en ik kreeg ook nog een kleine bui op mijn knar.

Ik hoop nu zaterdag of zondag.

Ik heb nog een klein issue met balhoofd, ik vind 'm erg zwaar sturen.... zelfs met de topcap helemaal los. Korte kabels zou kunnen, maar ze hebben volgens mij voldoende speling. Misschien toch de vorkconus van de originele vork maar even overzetten. Ik moet er in ieder geval even induiken...
Laatst gewijzigd door havana op 10 okt 2019 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 okt 2019 18:03

Je bedoelt conus.....
Misschien een paar microspacertjes tussen centreerring en kap , die levert FSA vaak standaard mee.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 okt 2019 18:14

Dank voor de tip, zulke spacers heb ik sowieso nog wel ergens liggen.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 12 okt 2019 16:21

Leuke fiets geworden zo ! Zeker met die Tita zadelpen en 3T voorvork. En zo'n schuine lange stuurpen is heel profi idd. Wat weegt ie nu uiteindelijk ?
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Plaats reactie