Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

PART

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 03 apr 2019 10:07

Zo te zien is de Reach voor de 51 en 54 redelijk kort in relatie tot de Stack, bij de 57 zijn de verhoudingen meer gangbaar.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 apr 2019 10:53

Ieder keer ongeveer 1cm reach op 2 cm stack verschil is netjes bedacht maar kleinere mensen hebben wel vaak kortere benen, dus word het steeds een beetje meer endurance voor een grote groep. Ik had liever de stapjes in stack iets groter gezien en de die van de reach iets kleiner want nu komt het in de grootste maat wel erg laag uit. Ook mis ik een echt grote maat voor de Nederlandse man. De zitbuishoek groeit gelukkig niet idioot met de kleinere maten. Een betere damesgeometrie (inclusief lager bracket :mrgreen: ) dan de Fons in ieder geval...
Campagnolo Ultra Dork

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 03 apr 2019 13:30

Bovenop de getoonde stack moet nog een speciale spacer voordat de stuurpen gemonteerd kan worden, in 3 hoogtes verkrijgbaar, 4, 12 of 27 mm. Daarmee krijg je een aardig bereik zonder dat het afzichtelijk wordt.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 04 apr 2019 09:56

Op iedere fiets heb je nog een, cone spacer, dust cap, headset spacer of hoe je het ook wil noemen.
Als ik naar de 57 en 60 kijk, dan vind ik dat je toch wel redelijk diep komt te zitten. Dit is absoluut geen frame voor grote mensen, die ook nog eens wat langere benen hebben.

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 04 apr 2019 21:04

Toch dat hoger geplaatste bracket wat je dan parten speelt...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2019 21:38

Maar het is juist lager dan een Fons en die had speciaal een laag bracket voor de dames. In de kleinere maten is het ook nog eens verder naar voren geplaatst.

Zo kom je dus in de problemen als je merk genderspecifiek profileert. Eigenlijk heeft Jos voor bijna iedereen een frame (een echte endurance-racer ontbreekt nog) maar vanwege de marketing krijg je iets dat minder goed past.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 23 apr 2019 18:29

chrissiewizzie schreef: 04 apr 2019 22:07 Oh, mij past juist de marketing minder goed :mrgreen:
Gek hè, dat idee hadden we al...

:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
JorBak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:39

Gebruikersavatar JorBak 23 apr 2019 19:55


Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 23 apr 2019 20:49

https://part-cycling.nl/
Website nu online blijkbaar.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 24 apr 2019 16:51

Kiekeboe schreef: 02 apr 2019 21:22 Lijkt een beetje op de endurace van Canyon?
Ook mijn eerste idee. Dat fietsen steeds meer op elkaar beginnen te lijken is een feit, maar dit lijkt wel gewoon een kopie met een ander logo.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 mei 2019 08:50

Deze reacties staan in het Fons topic. Aangezien dit over Part gaat hoort het hier thuis.


Fons multistrada
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 sep 2018 16:43
Contact Contact
09 MEI 2019 20:43
Bijna Goed Ernie. ARC8 is inderdaad een merk waar Jonas mede eigenaar van is. Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook. We maken dus ook beide gebruik van de engineering van Jonas.
Daarnaast werken wij nu samen met Jonas aan een Gravelracer voor PART en een Aero racer voor PART waarbij de eerste rijdende prototypes eind augustus verwachten en de levering voor beging 2020 hebben staan. Dit heel project doen we in nauwe samenwerking met BETA. Voor ons een fascinerend traject omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken.

Met deze wijze van werken is niets mis, onze klanten krijgen een serieus topproduct en wij zijn er natuurlijk erg transparant over.
Je bent van harte welkom eens te komen testen of de frames eens in detail te komen bekijken.
Ernie C. schreef: ↑09 mei 2019 20:24
Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.

[QUOTE}

Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 mei 2019 08:51

Ernie C. schreef: ↑09 mei 2019 20:24
Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.

Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.
Wacht even. De eerste alinea. "Zij maken geen frames, maar kopen die in bij een fabrikant". Waar zit dan de engineering en jouw invloed in? Ik zal vast gek zijn, maar dit is weer dezelfde bullshit, maar dan anders verpakt. Je bent gewoon een zoveelste afnemer van een bedrijf dat uit uit het Verre Oosten standaard frames haalt. Alleen zijn deze misschien beperkt standaard omdat ze een eigen signatuur hebben. Van ARC8, niet van Pons of Fart. Het blijft ongelofelijk moeilijk om je te geloven Jos als je zo onhandig blijft communiceren.

Plaats reactie