Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 05 sep 2018 08:04

Het is gewoon een chineesje wat je op alibaba of hoe die site's allemaal heten koopt voor 500$, lekker praatje eromheen en 'fertig'.

Is allemaal niet zo moeilijk....
YFood !!!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 sep 2018 08:22

fietsvriend schreef: 05 sep 2018 08:01
Jans schreef: 04 sep 2018 23:11
fietsvriend schreef: 04 sep 2018 22:41 Heel simpel : ze lieten testvrouwen een aantal open mould frames zien en de cardioloog stelde vast bij welke frames de vrouwenharten sneller gingen slaan
Haha, dit vind ik wel een goeie.... Maar waarom een cardioloog? Geen idee, ik kan niks zinnigs bedenken. Jaap T. zal er vast naar vragen tijdens zijn rondleiding bij Fons!
Dus jij vindt dat iemand tijd vrij moet maken omdat hij ook zonder een bezoek wel weet hoe de vlag erbij staat? Maar misschien beleeft Jaap er wel plezier aan.
Zonder dat ik de agenda van Jaap ken, laat staan dat ik er over ga, vind ik het wel netjes om te gaan ja. Als je zo duidelijk kritiek uit op Fons en het bedrijf nodigt je uit om eens langs te komen, zie ik niet in waarom je niet zou gaan.
[/quote]

Hij zou bijvoorbeeld in Noordoost Groningen kunnen wonen. Betaald Fons dan ook de reiskosten?
Als ze mij uitnodigen ga ik ook niet. Ik denk dat ze dan mijn koffie vergiftigen :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3364
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 05 sep 2018 08:54

Jij komt daar buiten als brand ambassador met een vrouwenframe onder je arm en een afspraak bij de cardioloog :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 sep 2018 09:37

Dat zou zomaar kunnen gezien het verkooptalent dat daar rond moet lopen. Een maatje XL heeft een hele mooie geometrie voor mij :) .

Maak van die cardioloog maar een relatietherapeut of een scheidingsadvocaat...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 05 sep 2018 10:50

Ik heb zes carbon high-end fietsen in huis staan (zelf opgebouwd) van de bekende gerenommeerde merken. Geen goedkope open-molds zoals bij Fons.
En dan gaan kijken naar een Fons? Wat valt daar aan te zien van wat ik niet zou weten? Hooguit een kortere cranklengte, wat heren ook gebruiken als dat nodig is, of een ander zadel waar tegenwoordig voor iedereen, bij de betere duurdere merken, verschillende uitvoeringen te krijgen zijn, of een smaller stuur monteren, is toch totaal niet wereldvernieuwend. Dat een ketting een goudkleur heeft is leuk maar is dat zo bijzonder, hij wordt vanzelf zwart in gebruik. Ik had op een van mijn vorige fietsen ook een goudkleurige ketting gelegd, maar heeft dat dan zo'n opgeklopt marketingverhaal nodig of is dat dan wat de fiets zo bijzonder maakt...

Fons heeft een standaard open-mold frame ( bv. te koop bij ZGLbikes.com)
afgemonteerd met de bekende onderdelen van de bekende fabrikanten, niets nieuws onder de zon. Zelfs de geometrie/maatvoering is niet afwijkend van het reguliere.
Veel marketing blabla, alsof Fons het wiel heeft uitgevonden voor de vrouw.
Best een mooie goede fiets maar verder niets bijzonders, wijkt niet af van het gebruikelijke. Kijk maar rond, veel A-merken hebben racefietsen voor de vrouw, Giant, Trek, Thompson (ja, de Capella :-) Canyon, Scott, Sensa, Liv, Cube, Koga, Specialized, etc, etc. Deze markt is groeiende en dat hebben ze bij Fons begrepen.

De opmerking van Fons dat vrouwen in fietsenzaken bij aankoop slecht behandeld worden slaat nergens op. Als een goede fietsenzaak (met verstand van zaken) een goede fiets wil verkopen en ze er een nieuwe klant bij kunnen krijgen zullen ze zeker hun best doen en goed advies geven en een meting doen bij een racefiets. Cranklengte en bv. stuurbreedte en stuurpen worden aangepast, een goede fietsenzaak draait er zijn hand niet voor om.
Er zijn natuurlijk altijd van die stadfietsenhandelaren zonder passie die ook racefietsen verkopen en het niet zo nauw nemen, daar koop je natuurlijk geen dure racefiets, ook als man zijnde niet.

Ik geloof zeker dat Fons prima fietsen verkoopt en een nog betere marketing heeft gedaan met behulp van 100.nl uit Breda. Zij hebben ook de "herbranding" gedaan van Jan Janssen fietsen, maar die is zo naar het lijkt niet erg geslaagd.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5889
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 sep 2018 11:59

Ja, heel mooi dat er een merk opstaat en zegt vrouwen serieus te nemen. Top! Dat verdienen vrouwen ook. Maar,.....
Als je een standaard chinees frame inmporteert,
En daar een set aan standaard onderdelen op monteert,
Plus een standaard set wielen onder,
En daarbij een heleboel poeha marketing inzet om je product aan de vrouw te brengen,
En ook nog eens een vet overprijsd prijskaartje er aan hangt.

Dan zou ik me als vrouw nauwelijks serieus genomen voelen. Ik zou me gewoon vet belazerd voelen en het idee hebbben dat je als een soort domme melkkoe behandeld wordt waar wat aan te verdienen valt. :shock:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2018 12:04

Volgens slaan de laatste 2 posts de spijker op de kop.
Zou Fonske sieren als ze er inhoudelijk op willen reageren. Als we hier ongelijk hebben, dan is dat toch zo uitgelegd? :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3364
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 05 sep 2018 12:16

Staat ergens op hun website trouwens dat het over inhouse ontworpen frames gaat? Ik heb het niet kunnen vinden alvast.
Afbeelding

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 05 sep 2018 12:31

Op Pedala halen ze al bakzeil

"Wij ontwikkelen fietsen als geheel. Geen onderdelen en zoals je weet is een fiets meer dan een optelsom van onderdelen. Wij laten onze frames in Azië produceren bij een gerenommeerde producent en hebben in samenwerking met hen de lay-up bepaald en maatvoeringen bepaald"

en

" Voor ons is het als start-up nog niet te financieren om ook eigenaar van de moulds te worden voor al onze modellen."
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2018 12:36

Lay up en maatvoering bepaald......
kan dat bij een open mould? Sowiso is de maatvoering een vast gegeven.
Less is bore

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 05 sep 2018 12:41

Je kan denk ik zeggen, Nee, laat die maat XXXL maar zitten :)

Vraag je om één lapje minder bij het balhoofd, en je hebt een custom lay-up.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2018 13:22

Mwa, als je dan een keer in semi besloten kring je (ter)echte mening geeft mag je direct op het matje komen ;-).
Less is bore

Plaats reactie