Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 mei 2019 08:03

Ernie C. schreef: 17 mei 2019 00:52
53x11 schreef: 16 mei 2019 22:32 Kan iemand even een samenvatting plaatsen van het laatste bericht van melkzuur-na-Christus? Ik ben een trouwe volger van deze soap, maar, zoals het een soap-kijker betaamt, wil ik er niet teveel moeite voor doen natuurlijk. :-)
Ad en Frans werken in een bedrijfsverzamelgebouw met uitstekende internetvoorzieningen en treffen elkaar weleens in de kantine. Een kennis van een kennis kent iemand die een Fons heeft gekocht. Jos is een l#l.

Het kan zijn dat ik nog wat details over het hoofd zie..
:winkthumb: :like: :lol: :lol: :lol: :lol:

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 17 mei 2019 09:17

In ieder geval tonen de onsamenhangende schrijfstijl en de lukraak bijeengeraapte juridische nomenclatuur wettelijk en overtuigend aan dat C3H6O3 AD geen jurist is. Het geheel doet kinderlijk en verward aan, in mijn ogen.
Wat het belang van Fiets is om dit draadje op deze wijze in stand te houden, is mij geheel onduidelijk, ondertussen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 mei 2019 09:41

Jans schreef: 16 mei 2019 22:14 Hoe dames misleid zijn met Fons fietsen.
En met light producten - calorie arme producten - fruithapjes voor de kinderen en alle andere dingen waarvan we denken dat die erg gezond voor ons zijn. Helaas zitten deze vol met suikers en veroorzaken alle vreselijke ziektes.

Daar maken we ons kennelijk niet zo druk om, maar als het om een spin-off Chinese fiets gaat waarbij je voor een ± € 1000,- getild wordt is het hel en verdoemenis. :?


Nu maar weer on-topic
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

loekie1976
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2009 20:23

loekie1976 17 mei 2019 09:52

Wat een slecht verhaal van C3H6O3 AD, het geheel heeft ook wel dezelfde stijl van communiceren als Jos.

Theorie: Jos heeft als reclameman eindelijk een imago strategie opgezet en brengt een warrige amateuristische jurist ten tonele.
In de hoop dat als er iemand is met nog een lagere gunfactor, dat de sympathie meter voor Jos weer omhoog gaat.

loekie1976
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2009 20:23

loekie1976 17 mei 2019 10:22

Nog maar een theorie: Het Janneke verhaal, zie vele forumleden hierop focussen, omdat ze denken dat Janneke bezweken is onder juridische dreigementen.
Echter als je hierover nadenkt, dan vind ik dit geen hout snijden. De artikelen van Janneke bevatten geen onwaarheden en zover ik met mijn gebrekkige juridische kennis kan zien ook geen smaad of laster. Waarom dan de weg kiezen om alles te verwijderen en radiostilte in acht te nemen. Het is wat te makkelijk om te veronderstellen dat je in Nederland iemand zo makkelijk monddood kan maken.

Bij juridische dreigementen vanuit Jos zou het toch logisch zijn dat je:
1)niets doet, omdat je achter je stuk staat en in de overtuiging bent dat je binnen de wettelijke kaders opereert.
2)je rectificeert de artikelen op de punten waar je twijfel over hebt of ze juridisch kunnen raken.
3)geen radiostilte hanteert, je kunt hier op het forum of ergens anders echt wel een bericht plaatsen dat je de artikelen hebt verwijderd vanwege juridische druk.

De theorie: het is bijna een zekerheid dat Jos en Janneke contact hebben gehad hierover en ik denk dat ze gewoon een dealtje hebben gemaakt samen met de voorwaarde dat ze beiden geen woord hierover zeggen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mei 2019 10:39

loekie1976 schreef: 17 mei 2019 10:22 Nog maar een theorie: Het Janneke verhaal, zie vele forumleden hierop focussen, omdat ze denken dat Janneke bezweken is onder juridische dreigementen.
Echter als je hierover nadenkt, dan vind ik dit geen hout snijden. De artikelen van Janneke bevatten geen onwaarheden en zover ik met mijn gebrekkige juridische kennis kan zien ook geen smaad of laster. Waarom dan de weg kiezen om alles te verwijderen en radiostilte in acht te nemen. Het is wat te makkelijk om te veronderstellen dat je in Nederland iemand zo makkelijk monddood kan maken.

Bij juridische dreigementen vanuit Jos zou het toch logisch zijn dat je:
1)niets doet, omdat je achter je stuk staat en in de overtuiging bent dat je binnen de wettelijke kaders opereert.
2)je rectificeert de artikelen op de punten waar je twijfel over hebt of ze juridisch kunnen raken.
3)geen radiostilte hanteert, je kunt hier op het forum of ergens anders echt wel een bericht plaatsen dat je de artikelen hebt verwijderd vanwege juridische druk.

De theorie: het is bijna een zekerheid dat Jos en Janneke contact hebben gehad hierover en ik denk dat ze gewoon een dealtje hebben gemaakt samen met de voorwaarde dat ze beiden geen woord hierover zeggen.
Sorry, totale kul. Aanname van jou, waarvan ik durf te zeggen, slaat nergens op.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 17 mei 2019 10:44

marin30 schreef: 17 mei 2019 09:17 In ieder geval tonen de onsamenhangende schrijfstijl en de lukraak bijeengeraapte juridische nomenclatuur wettelijk en overtuigend aan dat C3H6O3 AD geen jurist is. Het geheel doet kinderlijk en verward aan, in mijn ogen.
Wat het belang van Fiets is om dit draadje op deze wijze in stand te houden, is mij geheel onduidelijk, ondertussen.
Dat heb ik een paar pagina's terug al eens bloot proberen te leggen, op tactischere wijze, maar toen 'begreep ik het duidelijk niet'. Helaas toen geen bijval van medeforumleden.

loekie1976
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2009 20:23

loekie1976 17 mei 2019 11:16

Sorry, totale kul. Aanname van jou, waarvan ik durf te zeggen, slaat nergens op.
Precies waar ik op doel, bij het Janneke deel van deze discussie is er volgens een aantal forumleden maar 1 conclusie mogelijk en dat is dat ze juridisch monddood is gemaakt. Kan het gemist hebben maar volgens mij is er vanuit Janneke nooit aangegeven dat dit is gebeurt.
Wat is het belangrijkste bewijsstuk dat Janneke monddood is gemaakt, ik weet het niet.
In Nederland is het echt niet zo makkelijk om iemand het zwijgen op te leggen die een kritische stuk schrijft over een product, dan kunnen alle consumentenprogramma's/sites wel inpakken.

Dus probeer alleen maar te begrijpen hoe het wel zit, en dan vind ik mijn scenario een stuk geloofwaardiger. Je reactie geeft aan dat je overtuigt bent, maar waarom kan Janneke dan gewoon niet even aangeven dat ze niet meer achter de inhoud van haar artikelen staat. Van zo'n bericht loopt ze geen juridisch risico en is voor iedereen duidelijk hoe de vork in de steel zit.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 mei 2019 11:28

Mogelijke cliffhanger voor vandaag: Jos daagt juist melkzuur-Ad wegens smaad. Melkzuur-Ad blijkt in werkelijkheid geen jurist te zijn, maarrrr hij is wel een trouw bezoeker van rechtspraak.nl, dus heeft er heus wel verstand van.

Ben benieuwd; bier staat reeds koud.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mei 2019 11:29

loekie1976 schreef: 17 mei 2019 11:16
Sorry, totale kul. Aanname van jou, waarvan ik durf te zeggen, slaat nergens op.
Precies waar ik op doel, bij het Janneke deel van deze discussie is er volgens een aantal forumleden maar 1 conclusie mogelijk en dat is dat ze juridisch monddood is gemaakt. Kan het gemist hebben maar volgens mij is er vanuit Janneke nooit aangegeven dat dit is gebeurt.
Wat is het belangrijkste bewijsstuk dat Janneke monddood is gemaakt, ik weet het niet.
In Nederland is het echt niet zo makkelijk om iemand het zwijgen op te leggen die een kritische stuk schrijft over een product, dan kunnen alle consumentenprogramma's/sites wel inpakken.

Dus probeer alleen maar te begrijpen hoe het wel zit, en dan vind ik mijn scenario een stuk geloofwaardiger. Je reactie geeft aan dat je overtuigt bent, maar waarom kan Janneke dan gewoon niet even aangeven dat ze niet meer achter de inhoud van haar artikelen staat. Van zo'n bericht loopt ze geen juridisch risico en is voor iedereen duidelijk hoe de vork in de steel zit.
Wel eens gehoord dat iemand geen zin heeft in een lange juridische weg, ook al weet je dat je logischerwijs zult winnen. (Het is maar een hobby van Janneke om te bloggen.) Wie betaalt de juridische bijstand in eerste instantie? En een grote kans dat je alles voor niets optuigt omdat de "aanklager" net voor de zitting toch bedenkt dat hij de aanklacht intrekt? Wie betaalt de uren die je er mee bezig moet zijn? In die tijd kun je beter gaan fietsen. En vooral de stress niet mee hoeft te maken.

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 17 mei 2019 11:31

Het lijkt me dat ze nog wel achter de inhoud van het artikel staat, maar dat kan/wil ze niet zeggen, om begrijpelijke redenen.

Het was eerder al uitgelegd, wat ze wil is bloggen en fietsen, ze wil geen drama. Dreiging (intimidatie) met een rechtszaak is drama.

Kun je afdoen met "allemaal aannames" natuurlijk :)

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 17 mei 2019 11:55

marin30 schreef: 17 mei 2019 09:17 In ieder geval tonen de onsamenhangende schrijfstijl en de lukraak bijeengeraapte juridische nomenclatuur wettelijk en overtuigend aan dat C3H6O3 AD geen jurist is. Het geheel doet kinderlijk en verward aan, in mijn ogen.
Wat het belang van Fiets is om dit draadje op deze wijze in stand te houden, is mij geheel onduidelijk, ondertussen.
De belangrijkste personen bij een advocatenbureau zijn de secretaresses. De beheersing van het Algemeen Beschaafd Nederlands van de meeste advocaten is abominabel.

Plaats reactie