Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 mei 2019 22:47

@Jos, zou je sieren als je je alter ego (of collegiale collega) zelf bekend maakt, dan hoeven wij het niet te verklappen. Een mooie introductie zou wel op z'n plaats zijn in dit beladen topic.

Blijkt maar weer dat die marketing bij mij slecht werkt. Ik had van dat reclame bureau begrepen dat jullie alleen maar dames fietsen deden en nu lees ik dat er tal van heren frames aan zitten komen? Of kan je het bracket anders instellen dat er ook vrouwen op kunnen fietsen?

Edit i.v.m. nieuwe reactie: Je weet ook echt niet van ophouden met draaien en verdraaien. Was je cardioloog weer beschikbaar voor wat onderzoeken voor al die nieuw te ontwikkelen frames? Althans ik neem toch aan dat jullie niet zo maar wat hebben zitten te tekenen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Fons multistrada
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43

Fons multistrada 09 mei 2019 22:48

Je kunt idd kiezen.
Dat kan lokaal waarbij je kunt testrijden, krijgt de meting, in Nederland eenvoudig met je garantie en aflevering. Je kiest je eigen configuratie en afwerking en kleuren voor een ongeveer gelijke prijs afhankelijk van de configuratie.
In beide gevallen gaat het om een "omgestickerd" frame zoals jij dat noemt.
Jaap Telder schreef: 09 mei 2019 22:23 Als je dan toch op dit frame wilt fietsen dan koop je toch het origineel, de, ARC8, in plaats van een omgestickerde JosPart? :shock:

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 mei 2019 22:49

"Dat betekend dat wij deze frames ook moeten gaan verkopen aan andere partijen wereldwijd. "

(betekent)

Dit begrijp ik niet. Jullie kopen de frames in bij Beta, als open-mold. En jullie gaan die dan doorverkopen aan adere partijen wereldwijd?
Je bedoelt vast: wij (Part) zijn één van die andere partijen die frames kopen bij Beta.
Jullie verkopen ze niet (alsof jullie intellectueel eigenaar zijn van dit frame!?), jullie kopen ze, en zetten er de naam Part op.
Klinkt toch wat anders...
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 09 mei 2019 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Fons multistrada
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43

Fons multistrada 09 mei 2019 22:51

Andere ipv adere

Zoals zojuist uitgelegd in een andere post zijn wij samen met BETA een aantal modellen aan het ontwerpen.
Omdat de kosten van de mallen te hoog zijn om alleen als PART te gebruiken is op dit moment te kostbaar. Daarom gaan we (als in wij) deze frames ook verkopen aan andere partijen wereldwijd. ook ongespoten.

Wat is er nog onduidelijk voor je?
Jaap Telder schreef: 09 mei 2019 22:49 "Dat betekend dat wij deze frames ook moeten gaan verkopen aan andere partijen wereldwijd. "

(betekent)

Dit begrijp ik niet. Jullie kopen de frames in bij Beta, als open-mold. En jullie gaan die dan doorverkopen aan adere partijen wereldwijd?
Je bedoelt vast: wij (Part) zijn één van die andere partijen die frames kopen bij Beta.
Jullie verkopen ze niet (alsof jullie intellectueel eigenaar zijn van dit frame!?), jullie kopen ze.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 09 mei 2019 23:05

Janneke, Jos. Janneke....

Je wil toch zo eerlijk en transparant zijn??
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Fons multistrada
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43

Fons multistrada 09 mei 2019 23:07

Nee, BETA heeft een frame ontworpen. In Azie zit een producent waar de frames gemaakt worden. ARC8 en wij kunnen die inkopen omdat we een overeenkomst hebben met BETA.
Op de nieuwe frames die we samen met BETA ontwerpen hebben wij alle invloed die we willen/kunnen hebben.

Jaap Telder schreef: 09 mei 2019 21:57 Citaat Jos:
"Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook."
Dit viel mij ook gelijk al op. De molds zijn al ontworpen in Taiwan en dan verbind je je als marketing kantoor/merk aan dit frame en doet of jezelf het ontwerp en reasearch hebt gedaan. Het bekende marketing trucje. Van enige invloed van Jos op het frame is dan geen sprake.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 mei 2019 23:08

Je doet alsof je direct medeontwerper/eigenaar bent van dit frame. Dat is niet zo. Het bedrijf is van Mueller en zijn partner/vriend Serafin Pazdera.
Mueller heeft jarenlang bij BMC als ontwerper gewerkt en jij doet je voor alsof je zijn naaste compagnon bent?
Je bent gewoon een klant bij hun en hebt verder geen enkele inbreng in hun ontwerpen. Mooie praatjes weer,

Fons multistrada
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 sep 2018 17:43

Fons multistrada 09 mei 2019 23:56

Het fijne aan dit forum/topic is dat wij eigenlijk helemaal niet hoeven te reageren. Alles is toch al bekend en anderen weten precies hoe wij werken......

Dit is ons laatste bericht hier. Iedereen die meer over ons wil weten is van harte welkom om eens langs te komen.
.
Laatst gewijzigd door Fons multistrada op 10 mei 2019 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 09 mei 2019 23:59

Fons multistrada schreef: 09 mei 2019 23:56 Het fijne aan dit forum/topic is dat wij eigenlijk helemaal niet hoeven te reageren. Alles is toch al bekend en anderen weten precies hoe wij werken......

Dit is ons laatste bericht hier. Iedereen die meer over ons wilt weten is van harte welkom om eens langs te komen.
.
Heb je dat al niet eerder geroepen?

Ik wilt wel graag jullie kant van het Janneke verhaal horen.
Staat de koffie klaar?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 mei 2019 08:15

chrissiewizzie schreef: 10 mei 2019 07:54.....Wees nou gewoon eens helder en duidelijk Jos.
Kom op Chrissie,.... wees nou gewoon eens realistisch. :shock: Wat jij van Jos vraagt is echt niet haalbaar. Jos en heldere duidelijke communicatie. We zouden nu toch wel onderhand moeten weten dat dat er niet van gaat komen :?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 mei 2019 09:37

Fons multistrada schreef: 09 mei 2019 23:56 Het fijne aan dit forum/topic is dat wij eigenlijk helemaal niet hoeven te reageren. Alles is toch al bekend en anderen weten precies hoe wij werken......

Dit is ons laatste bericht hier. Iedereen die meer over ons wil weten is van harte welkom om eens langs te komen.
.
Dan zou ik voorstellen om Mueller hier te laten reageren op de stelling dat jij, Jos, direct invloed kan uitoefenen op zijn ontwerpen en dat jij in samenwerking met hem, Mueller, de frames wereldwijd in de markt gaat zetten. Jij bent dus mede eigenaar van het frame en medecompagnon van Mueller en hebt daar de rechten over, want je praat steeds over "wij" waarmee je Mueller en zijn bedrijf bedoelt.
Ik beweer dat dit klinklare onzin is, je bent gewoon klant van Mueller en koopt zijn frame in als open-mold en zet er je Part naam op. Je doet je voor als een grote jongen in dit bedrijf maar je bent gewoon een klant die in hun portfolio mag komen omdat je een afnemer bent.

Mueller verklaart zelf nota-bene dat dit frame ook met opzet in de markt is gezet voor iedereen die zijn product wil afnemen om daarmee zijn eigen brand te creëren zonder daarvoor alle R&D voor te hoeven doen.

De manier waarop je opnieuw de consument marketingbulshit verkoopt is weer opmerkelijk, maar eigenlijk diep triest en verwerpelijk.

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 10 mei 2019 10:21

Fons multistrada schreef: 09 mei 2019 21:43 Bijna Goed Ernie. ARC8 is inderdaad een merk waar Jonas mede eigenaar van is. Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook. We maken dus ook beide gebruik van de engineering van Jonas.
Daarnaast werken wij nu samen met Jonas aan een Gravelracer voor PART en een Aero racer voor PART waarbij de eerste rijdende prototypes eind augustus verwachten en de levering voor beging 2020 hebben staan. Dit heel project doen we in nauwe samenwerking met BETA. Voor ons een fascinerend traject omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken.

Met deze wijze van werken is niets mis, onze klanten krijgen een serieus topproduct en wij zijn er natuurlijk erg transparant over.
Je bent van harte welkom eens te komen testen of de frames eens in detail te komen bekijken.
Ernie C. schreef: 09 mei 2019 21:24 Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.

Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.
Nou Fons ik wil wel voor langere tijd zo'n frame van je testen hoor, Het zou dan het eerste Fons frame zijn dat mee doet met grootverzettegenkanker.nl (kijk dan maak ik ook meteen maar een klein beetje reclame)

Plaats reactie