Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

loekie1976
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2009 20:23

loekie1976 17 mei 2019 12:16

@Jans, dat deel dat ze daar geen zin in heeft begrijp ik. En dat ze geen zin heeft in een jurudische weg, is net zo goed een aanname. Maar waar ik op doel is dat er geen enkel bewijs langs is gekomen is dat ze daadwerkelijk juridisch is bedreigd, en dat er ook echt wel andere scenario's mogelijk zijn.

Zie een aantal forumleden zo blijven hangen in het 'Janneke is monddood' gemaakt scenario, dat ik vind dat daar best wel wat nuance in kan.
Wat ik het meest opvallende vind is dat Janneke radiostilte in acht neemt over het onderwerp Fons, terwijl zij ongeveer het vuur heeft aangestoken.
In alle denkbare scenario's kan ze ergens risicoloos een bericht plaatsen, dat of ze genoeg heeft van het onderwerp, of dat ze door juridische dreiging een artikel rectificeert of terugtrekt. Mijn aanname is dat ze heel bewust het onderwerp Fons niet meer aanraakt, en denk eerder dat dit komt door een dealtje tussen de twee partijen dan door een juridisch zwaard van Damocles, want dan kun je echt nog wel ergens communiceren over Fons.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 17 mei 2019 12:48

Ik geloof dat ook niet zo. Want ALS ze iets fout had gedaan dan mag ze dat gewoon zeggen. Ook als ze iets niet fout heft gedaan maar er geen zin in heft kan ze dat ook gewoon zeggen.

Vanuit die kant stinkt dit verhaal ook.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 17 mei 2019 12:57

En dan gaan we nu weer opnieuw beginnen met onderwerpen die reeds uitvoerig zijn besproken tig pagina`s terug, vrijdagmiddag popcorn en cola, de vrijmibo is vroeg vandaag 😁
:winkthumb:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 mei 2019 13:01

Over hoeveel fietsen gaat het op jaarbasis?
Geen aandacht meer geven werkt het beste.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 17 mei 2019 13:09

Het zou ook kunnen zijn dat ze zelf eieren voor haar geld gekozen heeft.
Ik kan me voorstellen dat ze uit belang voor haar eigen blog dat artikel verwijdert heeft.
Een blogger/vlogger/influencer mag en moet zeker kritisch zijn.
Maar ik vond dat het artikel ook een persoonlijke emotionele ondertoon in zat. Dat schrijft ze zelfs in de blog, dat het haar boos maakt dat “de vrouw” misbruikt/misleidt wordt.
Verder geeft ze nog aan Fons niet te willen neersabelen. Terwijl de strekking van het verhaal wel die kant op gaat.

Ik denk (ook geheel invullend en gebaseerd op aannames) dat ze zelf tot de conclusie is gekomen “iets” te ver te zijn gegaan, dat dit artikel ook wordt gelezen door andere fabrikanten/merken en ze mogelijk toch afhankelijk is van een deel van deze merken om haar blog te vullen. (Met het beschikbaar stellen van producten en de eventuele financiële vergoeding die daarbij hoort.

Daarnaast schrijft ze voor “Wielrenblad magazine” en zegt ze freelance tekstschrijver te zijn. Ik neem dat de strekking van het artikel op dezen ook niet echt positief overkwam. Wat haar ook heeft kunnen doen besluiten het artikel te verwijderen

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 17 mei 2019 13:27

Ik vind toch dat Janneke hiermee tekort gedaan wordt:

Janneke is van niemand afhankelijk, juist haar integriteit is haar grootste goed. Ze is zeker geen Rose Mentink bijvoorbeeld.
Het is een (uit de hand gelopen) hobby, het uitdragen van de liefde voor de sport en de uitdagingen die daarbij horen. Een ander geluid dan altijd die commercie die opgezocht wordt door andere blogs(ters). Eerlijk en uit het hart.
De blog kost alleen maar geld (en tijd), al krijgt ze aanbiedingen genoeg om advertorials te schrijven en er wat geld mee te verdienen.

Ze heeft verder gewoon een fulltime baan en carriere buiten de online wereld. Het schrijven in bladen wat ze erbij doet staat los van haar blog.

Ik kan het trouwens weten. Ik ben ermee getrouwd. 😅
Laatst gewijzigd door Mormel op 17 mei 2019 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 17 mei 2019 13:41

Dan zou je ook om alle speculaties te voorkomen en als getrouwde kunnen aangeven waarom er opeens radio stilte is en alle artikelen verdwenen zijn?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 17 mei 2019 13:42

Mormel schreef: 17 mei 2019 13:27 Ik kan het trouwens weten. Ik ben ermee getrouwd. 😅
Dat wisten we al van ons Jos, iets waar hij niet over gelogen heeft...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 17 mei 2019 13:47

t2300 schreef: 17 mei 2019 13:41 Dan zou je ook om alle speculaties te voorkomen en als getrouwde kunnen aangeven waarom er opeens radio stilte is en alle artikelen verdwenen zijn?
Helaas niet. Ik begrijp heel goed dat er prangende vragen zijn, maar het boek Fons is wat mij betreft gesloten. Ik hoop dat je dat begrijpt en respecteert.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mei 2019 14:03

@Mormel, ik wel.
Een hobby moet plezant blijven en als er teveel gezeik bij komt kijken is het plezante er snel af en dan moet je kiezen.
Ik volg Janneke op verschillende media en kan goed verstaan dat ze Fons gewoon achter zich wil laten.
Wens haar nog veel succes met haar schrijfsels.
I know myself like no one else
Nothing to defend

loekie1976
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2009 20:23

loekie1976 17 mei 2019 14:12

@Mormel, respecteer de radiostilte en de belangen van Janneke zeker, maar mijn punt was meer richting een aantal forumleden bedoeld die maar blijven refereren aan Janneke.

Maar dit onderschrijft wel mijn gedachte dat Janneke en Jos tot een agreement zijn gekomen, hoe deze dan ook inhoudelijk mag zijn.

Mormel
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2014 12:37
Locatie: Breda
Contact

Mormel 17 mei 2019 14:12

Lcsmet schreef: 17 mei 2019 14:03 @Mormel, ik wel.
Een hobby moet plezant blijven en als er teveel gezeik bij komt kijken is het plezante er snel af en dan moet je kiezen.
Ik volg Janneke op verschillende media en kan goed verstaan dat ze Fons gewoon achter zich wil laten.
Wens haar nog veel succes met haar schrijfsels.
Dank je! Ik ben ook heel fier op wat ze in haar eentje neerzet. Zeker ook voor ons zelf is het heel leuk om terug te zien hoe ook wij steeds beter weten waar we mee bezig zijn. De mensen die we ontmoeten en spreken. Dat geeft al heel veel voldoening. Zolang het plezier er is zal ze door blijven bloggen. Onze sport is er ieder geval wel leuker (en groter) door geworden.

Goed.. hier laat ik het weer ff bij in dit draadje.

Plaats reactie