Die van een ander Nederlands wielenmerk kan er ook wat van. Lightbicycle velgen omdopen tot het eigen merk. Gewoon exact dezelfde velgen. Ok, ze beweren een eigen kwaliteitscontrole te hebben maar ik geloof toch niet dat ze daar een mannetje hebben rondlopen.
Kreeg mij toch een boze PB hoe ik dat toch durfde te beweren....
Man, doe niet zo moeilijk...en zeg gewoon dat je de beste velgen uit de batch neemt voor je eigen merk.
Fons bikes
Het lijkt imho nog het meest op de marktbenadering van Santos.
Frames in Azië laten maken. De rest per container inkopen en dan de fietsen hier op klantspecificatie assembleren met leuke keuzes voor de kleuren van je frame en je decals.
En daar dan een forse prijs voor vragen. Dealers staan in de rij, want als je bouwt op klantspecificatie, dan hoef je geen voorraad aan te houden
Frames in Azië laten maken. De rest per container inkopen en dan de fietsen hier op klantspecificatie assembleren met leuke keuzes voor de kleuren van je frame en je decals.
En daar dan een forse prijs voor vragen. Dealers staan in de rij, want als je bouwt op klantspecificatie, dan hoef je geen voorraad aan te houden
Maar Santos ontwerpt en ontwikkelt tenminste nog zelf frames en bepaalde onderdelen. En sowieso valt er bij de opbouw van een reisfiets iets meer te kiezen dan bij de opbouw van een racefiets.
[Disclaimer: ik ben zeker geen Santos fanboy]
Behalve de verzameling kleurenstaaltjes dan
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
In nederland of trekken ze wat 4130 chromo moly framepjes uit taiwan uit de kast? (Waar meestal verder weinig mis mee is. Je moet er alleen niet teveel voor betalen)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!