Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 sep 2018 14:50

Wat een enorme suffies daar bij Fons: Hebben ze prachtige frames, een leuk concept, een flitsende site en verder ook een dijk van een marketing, en dan verprutsen ze het door 1 of ander wauwelverhaal op te houden over onderzoekers en speciaal gebouwde frames.
Hadden ze er 1 fiets minder om verkocht als ze hadden gemeld dat ze de fietsen in samenwerking met hun partner in het oosten speciaal hadden laten maken (of zoiets. Gewoon een fraaie manier om te zeggen dat je gewoon een bestaand frame hebt gekocht, maar in ieder geval niet gelogen)?
Nu verkopen ze waarschijnlijk heel wat minder frames door deze domme leugens.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16204
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 sep 2018 14:53

Dat Fons geen lekkere dag heeft boeit mij niet. Dat er nu een paar dames achter komen dat hun Fons met Ultegra, velgremmen en hoge carbon wielen bij Salden voor 2230 euro is te krijgen i.p.v. 4100 bij Fons wel. Ik zou er toch goed ziek van zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 07 sep 2018 15:24

Ik had nog nooit van Fons gehoord en zou er waarschijnlijk zonder al dit gedoe ook nooit van gehoord hebben. Slechte reclame is toch ook reclame? Ik weet niet of ze nu echt minder fietsen gaan verkopen, tegendeel zou wel eens waar kunnen zijn... maar goed, neemt niet weg dat ik het allemaal wel erg vermakelijk vind, vooral die sore loser reactie van Fons, geweldig!

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 sep 2018 16:09

Erik1.0 schreef: 07 sep 2018 15:24 Ik had nog nooit van Fons gehoord en zou er waarschijnlijk zonder al dit gedoe ook nooit van gehoord hebben. Slechte reclame is toch ook reclame? Ik weet niet of ze nu echt minder fietsen gaan verkopen, tegendeel zou wel eens waar kunnen zijn... maar goed, neemt niet weg dat ik het allemaal wel erg vermakelijk vind, vooral die sore loser reactie van Fons, geweldig!
Als potentiele kopers Fons googlen en dit forum, incl de duidelijke bovenstaande conclusie hierboven van Ernie en heldere bijdragen van andere forummers + de spijker op zijn kop slaande artikelen, vinden zullen ze zeker minder fietsen verkopen. Lijkt me niet dat men bedonderd wil worden door die boeven van Fons.....

:mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 07 sep 2018 16:39

Zie dit topic voor het eerst. Nog een kleine toevoeging. Niets mis met ZGL bikes. Ooit in 2011 rechtstreeks bij deze fabrikant twee frames kunnen bestellen. Type naam CRB09. Nu niet meer in productie. . Hoe de afwerking er aan de buitenkant uitzag mocht ik zelf kiezen. Unidirectional, 3K, 12K zeg het maar. Maakte voor de prijs niet uit. Ze doen het nog steeds prima. ;-)

Ik kan me niet zo druk maken om FONS. Lekker laten gaan. Dat een Pinarello dogma of een Colnago c60 frame pak m beet Eur 4000 moet kosten is rationeel ook niet te verklaren. Toch zijn er vele mensen tevreden mee. Mooi toch ? Geloof er overigens geen zak van dat ze met 250 frames voor tonnen aan handel hadden ingekocht zoals het artikel suggereert.

Snap ook niet dat ze bij Fons zelf niet snappen dat het niet zo'n handige actie is om frames die aantoonbaar door vele anderen wordt gevoerd als exclusief ontworpen aan te prijzen. Al zijn vele inmiddels meer gevestigde fabrikanten ook min of meer zo begonnen natuurlijk. Of doen het nog steeds. Ik ken ook wel een (relatief goedkoop) De Rosa frame dat je voor de helft bij Ribble in de UK kunt kopen. Alleen gaat het tegenwoordig al snel een beetje opvallen. Dan kunt je beter met wat minder pretenties beginnen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 sep 2018 16:55

"Als je geschoren wordt, moet je stil zitten" Les 2 in de PR.
"Niet happen", zei de voetbaltrainer.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 sep 2018 17:01

jsparie schreef: 07 sep 2018 16:39 Zie dit topic voor het eerst. Nog een kleine toevoeging. Niets mis met ZGL bikes. Ooit in 2011 rechtstreeks bij deze fabrikant twee frames kunnen bestellen. Type naam CRB09. Nu niet meer in productie. . Hoe de afwerking er aan de buitenkant uitzag mocht ik zelf kiezen. Unidirectional, 3K, 12K zeg het maar. Maakte voor de prijs niet uit. Ze doen het nog steeds prima. ;-)

Ik kan me niet zo druk maken om FONS. Lekker laten gaan. Dat een Pinarello dogma of een Colnago c60 frame pak m beet Eur 4000 moet kosten is rationeel ook niet te verklaren. Toch zijn er vele mensen tevreden mee. Mooi toch ? Geloof er overigens geen zak van dat ze met 250 frames voor tonnen aan handel hadden ingekocht zoals het artikel suggereert.

Snap ook niet dat ze bij Fons zelf niet snappen dat het niet zo'n handige actie is om frames die aantoonbaar door vele anderen wordt gevoerd als exclusief ontworpen aan te prijzen. Al zijn vele inmiddels meer gevestigde fabrikanten ook min of meer zo begonnen natuurlijk. Of doen het nog steeds. Ik ken ook wel een (relatief goedkoop) De Rosa frame dat je voor de helft bij Ribble in de UK kunt kopen. Alleen gaat het tegenwoordig al snel een beetje opvallen. Dan kunt je beter met wat minder pretenties beginnen.
Het gaat er niet om dat mensen (te) veel voor een frame uit (willen) geven. Het gaat er om dat er geschreven is dat ze er voor de dames zijn die bij veel winkels niet netjes behandeld worden. Alsof dit allemaal zo netjes is. Het verhaal dat het eigen ontwikkelde frames zijn. Daarnaast de stoet deskundigen die in functie genoemd worden die hebben bijgedragen tot de ontwikkeling van het frame. Als er dames, maar waarom geen mannen, zijn die persé een kleurtje willen hebben dat Fons kan leveren en het geld er voor over hebben, prima.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 sep 2018 17:24

Aan het stukje communicatie wordt gewerkt :) :
https://fons-bikes.nl/vacatures

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 07 sep 2018 17:45

En het is niet eens een baan.....

Veel tekst, weinig woorden op de site trouwens. Op het tenenkrommende af. Tandwielverhouding! :cry:
"...Een Fons is de perfecte klimfiets door het lichte gewicht en een nog betere daler door de stijfheid en het vertrouwenwekkende stuurgedrag. Iedere Fons heeft standaard een verzet (tandwielverhouding) gericht op allround gebruik..."

Plus, een Fonske met Ultegra en Scope wielen kost je een aardige duit. :shock:
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 sep 2018 18:12

Wat is er mis met "tandwielverhouding"?

Fons ligt op de grond, dan is het niet zo fraai om te blijven trappen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

flowik
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 dec 2017 12:19

flowik 07 sep 2018 18:45

https://www.zijwielrent.nl/de-marketing ... ons-bikes/

Ik citeer: ''Een korte zoektocht, met dank aan gebruikers van Fiets.nl forum, leert dat het ‘damesspecifieke’ frame van Fons door diverse andere racefietsmerken wordt gebruikt.''

Toch vraag ik me af of we ook aan dit frame kunnen komen zonder bedrukking.... Zo goedkoop mogelijk opbouwen. Het moet een aardig frame zijn... Iemand al een alibaba link gevonden?
Laatst gewijzigd door flowik op 07 sep 2018 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 07 sep 2018 19:39

Je bent de derde vandaag die deze link in dit draadje noemt. Lees je voorgaande reactie niet voor je wat plaatst?

Plaats reactie