Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fons bikes

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 jan 2019 08:09

gringo schreef: 08 jan 2019 07:28 die dus nu oa door de werkenden op dit forum,..
nee nee, nu draai je het om. Dit forumtopic is een gevolg van de bedrijfsvoering van Fons. Dus als zij een matige marketing en communicatie strategie hanteren (ik druk mij hier mild uit), en de consequentie is dat dat opgepakt wordt door kritisch publiek, wat altijd een risico is, dan is de oorzaak nog altijd het eerste handelen in combinatie met het onvermogen de boel recht te trekken.

Beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald zeggen ze toch?

Fons hoeft echt niet hier te reageren, zou leuk zijn maar ik snap dat ze dat niet doen want de kans dat ze daar succesvol in zijn is klein en hun doelgroep zit ook niet hier. Maar hun opstelling (voor zover wij dat kunnen beoordelen) in communicatie met mensen (Janneke, Chrissie Wizzie) etc. getuigd niet echt van begrip van de situatie. Het enige wat eraan gedaan is, is de prijzen iets laten zakken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

roelw
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 08 jan 2019 09:31

gringo schreef: 08 jan 2019 07:28

Of 2 medewerkers in de WW. En die dus nu oa door de werkenden op dit forum, via het UWV, betaald worden.
Wat is dat voor sentimentele onzin.
Op pagina 67 heb je een soortgelijke reactie geplaatst. Fons zou leugens mogen verkopen, niemand zou erop mogen reageren want dan zou er economische schade zijn.
In dezelfde logica mag je geen enkele oplichter, fraudeur, witwasser, drugdealer, misdadiger,... vervolgen want die hebben ook vaak een relatie, misschien zelfs kinderen en als hun handeltje opgedoekt wordt krijgen ze niets meer te eten....
Voor zover ik weet is er geen enkele regel of wetmatigheid waarom ondernemingen niet failliet mogen gaan. Iedere dag gaan ondernemingen van allerlei aard failliet, dat is gewoon de economische realiteit. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
En Fons zal niet failliet gaan omwille van dit topic, ik zie ze eerder failliet gaan omwille van een slechte aanpak.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 08 jan 2019 10:00

gringo schreef: 08 jan 2019 07:28
Ernie C. schreef: 07 jan 2019 23:20
hendrikjan schreef: 07 jan 2019 11:39 En dan? Dan is het een boosmensch topic op een forum.. Als iemand in haar hoofd heeft dat zij een fons wil, dan zal een forum discussie daar niet veel aan veranderen..
Maar dankzij deze discussie zijn de prijzen al wel met 300 euro per fiets gezakt. Als ze daadwerkelijk 250 fietsen op jaarbasis verkopen is dat toch 75.000 euro...
Gefeliciteerd man. Goed gedaan.

Dikke Mercedes minder voor Jos.

Of 2 medewerkers in de WW. En die dus nu oa door de werkenden op dit forum, via het UWV, betaald worden.
Is natuurlijk een beetje de wereld op zijn kop.. Maar goed.. Je kan het ook omdraaien.. Als fons nu een mea culpa doet en zijn oud cliënten dan ook nog tegemoet komt, dan ontstaat er misschien wat goodwill en kunnen de verkoopcijfers misschien wel door het dak gaan.. Het nieuwe seizoen zit er aan te komen..

Kan Fons daarna weer mensen in dienst nemen, dikke Mercedes kopen, the sky is the limit..
:winkthumb:

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 08 jan 2019 12:18

roelw schreef: 08 jan 2019 09:31
gringo schreef: 08 jan 2019 07:28

Of 2 medewerkers in de WW. En die dus nu oa door de werkenden op dit forum, via het UWV, betaald worden.
Wat is dat voor sentimentele onzin.
Op pagina 67 heb je een soortgelijke reactie geplaatst. Fons zou leugens mogen verkopen, niemand zou erop mogen reageren want dan zou er economische schade zijn.
In dezelfde logica mag je geen enkele oplichter, fraudeur, witwasser, drugdealer, misdadiger,... vervolgen want die hebben ook vaak een relatie, misschien zelfs kinderen en als hun handeltje opgedoekt wordt krijgen ze niets meer te eten....
Voor zover ik weet is er geen enkele regel of wetmatigheid waarom ondernemingen niet failliet mogen gaan. Iedere dag gaan ondernemingen van allerlei aard failliet, dat is gewoon de economische realiteit. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
En Fons zal niet failliet gaan omwille van dit topic, ik zie ze eerder failliet gaan omwille van een slechte aanpak.
Heel terecht om de leugens aan de kaak te stellen. Is ook uitvoerig gedaan, en met resultaat, want de leugens zijn van de site verdwenen. Toch?

Maar het houdt niet op, lijkt er echt op dat jullie pas tevreden zijn als FONS failliet gaat.

En waarom? is er hier iemand benadeeld door Jos? Rijdt er hier iemand op een FONS en voelt die zich bekocht?

Dat je ergens anders een goedkopere fiets kunt kopen lijkt mij geen issue om te blijven natrappen.

Is het product inferieur?
Breekt het frame boven de 80km/uur?
Is er iemand verongelukt met een FONS?

Hoe zouden jullie dan wel niet reageren op een wiel of naaf fabrikant als daar gebreken aan zitten die tot breuken en dus mogelijke zware val leiden?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2019 12:24

Ben je nu gewoon aan het trollen of moeten we dit serieus nemen? Je vergeet voor het gemak even wat de aanleiding was tot deze nieuwe opleving van dit topic? Het mond dood maken van een kritische blogger?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 08 jan 2019 13:59

+1

Dat ze hun product met (iets te) mooie praatjes proberen te vermarkten zal mij persoonlijk een zorg zijn
(niks nieuws, doet men bij potten pastasaus ook)

Bovenstaande + dat critici nu op andere plekken op het www aangevallen worden (wel door derden, link met fons niet helemaal duidelijk) vind ik wel kwalijk

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jan 2019 14:54

gringo schreef: 08 jan 2019 07:28
Ernie C. schreef: 07 jan 2019 23:20
hendrikjan schreef: 07 jan 2019 11:39 En dan? Dan is het een boosmensch topic op een forum.. Als iemand in haar hoofd heeft dat zij een fons wil, dan zal een forum discussie daar niet veel aan veranderen..
Maar dankzij deze discussie zijn de prijzen al wel met 300 euro per fiets gezakt. Als ze daadwerkelijk 250 fietsen op jaarbasis verkopen is dat toch 75.000 euro...
Gefeliciteerd man. Goed gedaan.

Dikke Mercedes minder voor Jos.

Of 2 medewerkers in de WW. En die dus nu oa door de werkenden op dit forum, via het UWV, betaald worden.
Het was maar om aan te geven dat een "boosmensch topic" toch best schadelijk kan zijn, zeker voor een kleine onderneming in een kleine, druk bevochten markt.

Van mij had Jos die Mercedes mogen kopen. De insteek van mij is niet om Fons kapot te maken maar om argeloze klanten te waarschuwen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 21 jan 2019 15:50

chrissiewizzie schreef: 21 jan 2019 15:31 Ze kregen veel aandacht van de media in 2018. Kregen of zochten? Van de site:

"Grote media-aandacht voor Fons
...
Keerzijde van het succesverhaal in de media:

Door de aandacht die wij kregen, hebben we veel reacties ontvangen. We vielen op en dan gaan meer mensen wat van je vinden. Helaas zaten daar ook negatieve meningen bij. We hebben in ieder geval geleerd dat free publicity zich niet laat sturen en dat social media niet altijd even social is. Dat heeft ons echt geraakt.

...
Bij Fons weten ze kennelijk ook het verschil niet tussen meningen en feiten. En dat liegen ook bepaald niet onder 'sociaal' is te scharen.
Zal me dus niks verbazen dat zie hiermee weer een wagonlading shit over zichzelf afroepen :mrgreen:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jan 2019 15:54

Als je het vraagt, kun je het krijgen, toch?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 21 jan 2019 15:57

Jans schreef: 21 jan 2019 15:54 Als je het vraagt, kun je het krijgen, toch?
thumbs-up.png
thumbs-up.png (12.23 KiB) 1372 keer bekeken
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 21 jan 2019 16:00

Het lijkt er meer op dat de uiteindelijke gevolgen voor Fons zo beperkt zijn, dat hij zich er niet echt druk om maakt. Anders zou je toch denken dat hij zijn tactiek een beetje zou aanpassen. 🤔😳

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jan 2019 17:24

Of hij denkt dat het 'point of no return' al lang gepasseerd is. De tijd zal het leren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie