Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

wielrennen in de verdon

jordimetten
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 aug 2009 18:18

jordimetten 21 jun 2010 14:39

Hoi Allemaal,

Ik weet niet of dit onderwerp hier helemaal op de juiste plaats is maar ik vraag het toch maar even.

Eind augustus gaan wij 2 weken kamperen in de verdon bij Castellane. Uiteraard moet de fiets mee echter ik kom er via internet niet echt achter of er leuke routes zijn. Heeft er iemand eervaring in deze regio en zo ja kun je er een beetje leuk fietsen en dan met name klimmen?

Weet iemand ook of er leuk te mountainbiken is.

Ik focus me met name op de omgeving van castellane maar alle tips zijn welkom.

Groeten

Jordi Metten

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2010 14:43

jordimetten schreef:
Weet iemand ook of er leuk te mountainbiken is.


Wel aardig...... ;)
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 12&t=60910

Geweldig gebied om te biken, heeft van alles. Alle GR's mag je fietsen, meesten zijn ook wel te doen als je een beetje handig bent met de ATB.
Mijn advies zou zijn om de racer eens te laten staan daar en met de ATB de wildernis in te trekken. Echt helemaal super!!!
Less is bore

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 21 jun 2010 14:48

Op de racefiets mag je wel rekening houden met toerisme. Op mooie plekken ook vaak veel auto's. Kan uitlaatgas happen zijn en met dalen doen ze wel eens rare dingen :)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 21 jun 2010 15:13

Een rondje om de Gorges is waarschijnlijk wel druk maar ook waanzinnig mooi. Ter afwisseling kan je ook een keertje gaan waterfietsen op het meer...
nulla tenaci invia est via

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 21 jun 2010 16:56

Een mooi rondje met de racefiets over de Col du Defend en/of de Colle St.-Michel!

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 21 jun 2010 18:12

Nou, ik moet je zeggen, je kunt er heerlijk fietsen. We zijn nu een paar keer geweest en hebben er heerlijk rond geknald. De bergen zijn niet al te stijl, zijn allemaal nog op het buitenblad te doen. Mooi asfalt, in de ochtend lekkere temeraturen en in de middag naar het meer. En op de weg terug naar huis, even langs de Alpe 'D Heuz :)

Ik zou zeggen "gewoon doen" ;) We stonden vaak op camping "Camp du Verdon" en vergeet niet race en mountainbike mee te nemen.

groet,

Peter

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 21 jun 2010 18:21

Ik ben 2 keer naar Castellane geweest. Fietsen gaat goed, maar het kan er zeer druk zijn met vakantieverkeer en motoren. Vaak is het er ook bloedheet. Alle kanten op is het mooi fietsen, vooral de route napoleon is prachtig. Als het kan is het leuk om je onder af te laten zetten in bijvoorbeeld Cannes en dan lekker omhoog te trappen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2010 18:31

De drukte op de wegen is wel een punt. M.n. Route Napoleon zou ik afraden met de fiets; al die caravans en huisvaders die zich even Schumacher voelen op die bochtige weg is niet fijn als je daar fietst. De binnenweggetjes zijn schitterend. Mooie klim door een steeds smaller wordende kloof vanuit Castellane trouwens.
Less is bore

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 21 jun 2010 18:34

Ik ben in de week van 17 mei ook in Castellane geweest. Was toen niet zo druk, maar het was natuurlijk nog geen hoogseizoen. Het zal nu wel drukker zijn.
Maar wat een verschrikkelijk mooie omgeving zeg! Denk toch wel de mooiste streek van Frankrijk. Alles wat ik daar heb opgedaan vergeet ik nooit meer.
's Nachts kan het er wel vreselijk koud zijn. Toen ik er was, was het 's nachts -1 graden! En dat terwijl het overdag wel zo'n 27 graden werd.

De bergen zijn inderdaad niet al te steil en de wegen zijn goed. Je kan er dus uitstekend klimmen, maar je moet wel goed op het verkeer letten. Met name de plaatselijke bevolking raast als een gek door de bergen heen.

Ik wens je veel plezier toe en in de Gorges du Verdon ga je zeker weten een waanzinige tijd tegemoet!

klontje
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 okt 2007 22:09

klontje 21 jun 2010 18:48

@charite,

Ik sta over eenm paar wkene op camping du veron, kun je er wat over vertellen? Blij te horen dat je er zo lekker kunt fietsen!

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 21 jun 2010 22:29

Heerlijk.. mag ik mee?

2 weken geleden tijdens mijn Mont Ventoux avontuur door de Gorges de la Nesque gefietst. Maar de Gorges du verdon is werkelijk adembenemend mooi.

Overigens vind je op deze site routes genoeg denk.

Veel plezier
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2010 23:32

Herera schreef: Heerlijk.. mag ik mee?

2 weken geleden tijdens mijn Mont Ventoux avontuur door de Gorges de la Nesque gefietst.


De Nesque heeft één voordeel; veeeeeel minder druk en dus veel fijner fietsen.
Gorges du Verdon heb ik het mooist van bovenaf gezien:

Afbeelding
(singletrack omhoog)
Less is bore

Plaats reactie