Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 30 apr 2020 14:49

Jaap Telder schreef: 30 apr 2020 13:57 Als ik zelf een frame kan opbouwen en dit frame wil hebben is het verschil in prijs immens groot.
Dan koop je toch rechtstreeks bij de fabrikant, zou ik doen. Ga ik mischien ook wel doen ook, met eigen paintjob.
Zou een leuk projectje kunnen worden. Heb hier toch al een heel fietsenparkje staan, kan er nog wel eentje bij. :P
Jij en ik zouden dit doen, maar we zien er de lol van in, hebben vaker met dit bijltje gehakt en hebben vaak al de nodige onderdelen liggen en gereedschap voor handen. Maar volgens mij vormen wij een kleine minderheid. Het gros van onze fietsende lotgenoten gaat jaarlijks naar de FM voor een servicebeurt omdat ze zelf niet een likje vet kunnen/willen smeren op lagers.

edit "m" vergeten in vormen
Laatst gewijzigd door JoostG op 30 apr 2020 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 apr 2020 14:59

Is zeker waar, JoostG.
Blijft erg leuk om frames op te bouwen. Heb er inmiddels in de loop der jaren wel over de dertig gedaan denk ik, voor mijzelf en fiets(club)vrienden. :)
Als ik met pensioen ben doe ik niets anders meer...

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 30 apr 2020 15:40

Ik ben het er mee eens dat er best wel wat uren/kosten gaan zitten in zaken die je kunt verwachten. Advies, samenstellen, vakkundig opbouwen zal je snel 4-5 uren per fiets kosten. Tel daarbij op transport, voorraad, huisvesting, werkplaats, garantie, after sales, promotie etc. Dat zijn alleen de dingen waar ik als fanatieke thuismechanieker op probeer te besparen, maar die kosten zijn niet onredelijk. Als de frames dan ook nog eens bij Unlimited Colors gespoten worden, dan biedt dat wel degelijk meerwaarde (bij Pinarello betaal ik ook graag wat meer voor de lak t.o.v. een Canyon of Sensa).

Waar ik over struikel zijn gewoon de teksten op de website. Ik ben er niet helemaal ingedoken of het feitelijk/technisch klopt, maar er wordt wel een indruk gewekt die niet strookt met de werkelijkheid. Ik snap ook wel hoe marketing werkt, maar als ze eerlijk zouden zijn in wat je nou eigenlijk krijgt, dan koopt niemand het.

Oplichting zal ik het nog niet noemen (dat ligt ook een beetje aan de kennis/advies wat je krijgt bij je aankoop), maar ik blijf er bij dat we prima zonder dit soort bedrijfjes kunnen. Dat betekent wel dat je geld naar de grote jongens met aandeelhouders gaat (PON bikes, Accell group etc.) i.p.v. een lokale ondernemer, maar die laatste voegt nauwelijks waarde toe aan de bestaande fietsenmarkt. Als je dan ook nog eens alles in de strijd gooit door met namen als BMC te zwaaien en zwoele teksten, dan haak ik af. Dat is dan ook maar wat ik ga doen.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 apr 2020 16:36


jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 30 apr 2020 18:40

Vraag even na welke kleurcodering ze gebruiken. Toen ik een leuk ontwerp had bedacht bleek dat ze geen ral of bijv. Code van autofabrikant konden gebruiken.

Ze hebben in China vaak andere coderingen. Ik denk dat je vraag overigens beter in het China topic past. Je wilt toch niet bekend staan als degene die een “nep swett” probeert te promoten 😂

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 30 apr 2020 19:06

ypuh schreef: 30 apr 2020 15:40
Waar ik over struikel zijn gewoon de teksten op de website. Ik ben er niet helemaal ingedoken of het feitelijk/technisch klopt, maar er wordt wel een indruk gewekt die niet strookt met de werkelijkheid. Ik snap ook wel hoe marketing werkt.

Oplichting zal ik het nog niet noemen (dat ligt ook een beetje aan de kennis/advies wat je krijgt bij je aankoop), maar ik blijf er bij dat we prima zonder dit soort bedrijfjes kunnen. Dat betekent wel dat je geld naar de grote jongens met aandeelhouders gaat (PON bikes, Accell group etc.) i.p.v. een lokale ondernemer, maar die laatste voegt nauwelijks waarde toe aan de bestaande fietsenmarkt.
Ben toch wel benieuwd. Wat heb je zelf voor fiets(en) Gezien je hekel aan marketing, ook bij Canyon las ik ergens, heb je vast een zelf in elkaar gelast zwart no-name aluminium frame zonder logo? Of toch een merk? Heb je daar de teksten op de website bekeken ?

Het zou toch zonde zijn als er geen ruimte meer is voor kleine bedrijfjes om zichzelf mogelijk te ontwikkelen tot iets moois? Die moeten ergens beginnen.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 30 apr 2020 20:54

,, maar ik blijf er bij dat we prima zonder dit soort bedrijfjes kunnen‘’. En jij kunt niet leven zonder Trek, Willier of BMC? Haha. Wat een onzin.
Herhalende onzin trouwens. Draadje valt erg in herhaling.
Als je graag een fiets wilt die je zelf samenstelt, niet valt over marketingpraat en niet handig bent, is Swett een prima keuze.
Bouw je liever zelf een uit het Oosten gehaald frame op, koop je geen Swett.
Ben je niet handig en wil je niet zelf een frame in het Oosten kopen en opbouwen én ben je allergisch voor marketingpraat: zoek dan een andere hobby.....
Michiel

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 apr 2020 21:04

Dat stukje over Jonas die voor BMC en DT heeft gewerkt is niks aan gelogen.

Het stukje "zonder fancy marketing gimmicks" is op zijn minst bedenkelijk gezien de teksten op de site...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 mei 2020 10:55

De keuze wordt steeds groter bij betabicycles:

ARC8 (eigen merknaam betabicycles)

Müsing Aviator

PART

Swett le Patron

Megamo Raise

Wie volgt?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 11 mei 2020 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 11 mei 2020 11:44

Je kan zeggen wat je wilt, maar het is en blijft een mooi frame.
Of je door de marketing heen wilt lezen en welk naampje je er dan op wilt, dat is aan een ieder om te kiezen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2020 11:50

Spykerracing90 schreef: 11 mei 2020 11:44 Je kan zeggen wat je wilt, maar het is en blijft een mooi frame.
Of je door de marketing heen wilt lezen en welk naampje je er dan op wilt, dat is aan een ieder om te kiezen.
Ik dacht precies hetzelfde.
Leuk frame om uit china te halen en zelf iets moois van te maken. Dan als merknaam COVID-19 lijkt mij wel toepasselijk voor een projectje ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 mei 2020 12:06

ARC8 (eigen merknaam betabicycles)
Als je ziet wat hij daar kost is dat toch ook nog net zoveel? Ga ik m niet voor halen hoor. Geen idee of je deze dus wel los kan kopen ergens. Prijzen zijn dus redelijk consistent tussen ver verschillende verkopers.

https://www.arc8bicycles.com/framesets/ ... onfig=open
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie