Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 28 okt 2016 12:19

De Maronne en Swett zijn dus beide €1200,- de Swett lijkt dan de beter keus gezien je daar het persoonlijke karakter er bij krijgt. :lol:

Denk dat de prijs helemaal niet gek is, als je het geneuzel van import, lakken en garantieafhandeling niet zelf wilt regelen is dit volgens mij gewoon een prima deal. Er zijn genoeg huismerken die gelijkwaardige frame´s voor een gelijkwaardige prijs verkopen waar je minder keuze mogelijkheden hebt.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 28 okt 2016 12:28

Jaap Telder schreef:



Deze vind ik wel moi

http://i1327.photobucket.com/albums/u67 ... x2hj6j.jpg

Het ziet er uit als alle andere carbonfietsen, zwart met zwarte Ultegra, sloping frame. Ik kan er niet enthousiast over worden. Het is één zwarte brei. Er is niet veel veranderd sinds mijn Kestrel 200 SCI van 1989(wel met zilverkleurige Dura Ace). En zelfs die Kestrel vind ik niet mooi meer. Ik wordt alleen nog enthousiast van klassiekers en van Sommige titanium modellen.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 28 okt 2016 13:01

Ik zit dit topic een beetje schuin door te lezen, en ik wil (nu het een beetje gekalmeerd is) ook een klein duitje in de zak doen.

Ik rijd zelf op een pedalforce CG2 trouwens; ook zo een open mould frame.

-het zijn prima frames, ondanks dat ze misschien niet uniek zijn of een gigantische R&D afdeling maandenlang hebben bezig gehouden.
-het is leuk dat je je eigen kleurtjes kunt kiezen.
-De prijs is lager dan die van de grotere merken met eigen ontwerp, maar hoger dan sommige andere verkopers van open mould frames.

Als je dit als koper weet, kun je zelf de afweging maken of het het geld waard is.

Het enige storende is de marketingpraat; die doet me een beetje denken aan 3FM. "Deze muziek is zo rauw, zo eerlijk. Echt zo geweldig ik word er helemaal emotioneel van." Bij de 348e singer/songwriter met een baard en een gitaar.

Een frame is feite gewoon een aantal buizen, lagers en schroefgaatjes, het word pas persoonlijk als je er zelf mee gaat fietsen en dingen mee gaat maken.
Er zijn bijvoorbeeld duizenden Beone storm frames geproduceerd, en die zijn allemaal het zelfde. Maar die ene die in mijn berging ligt te verstoffen is de enige die ik met 35 km/h in de zijkant van een volvo heb geboord. Dat is wat mij betreft de emotie van een fiets, niet het idee dat een oud Italiaans mannetje in een donker schuurtje de buizen aan elkaar zou hebben gelast.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 28 okt 2016 13:12

Helemaal mee eens. En dat zou nou een veel betere marketing startegie zijn, die ook volgens mij veel bedrijven gebruiken.

Koop dit prachtige carbonnen frame en ga er geschiedenis mee schrijven!

(Probeer de geschiedenis wel zo te schrijven, dat je hetzelf kunt navertellen. En dan liever niet het script in rode sporen op de deur van een volvo. ;-))

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 okt 2016 13:47

In feite heeft de fietsindustrie het zelf zover laten komen. Alle know-how zit door uitbesteding in Azië, op een paar uit uitzonderingen na.
Nu de open-molds al jaren tot ieders beschilkking staan krijg je een overspoeling van de markt van goedkopere frames door directe verkoop aan de particulier via internet. Veel mensen gaan er mee aan de haal door privé verkoop/import, huismerken, no-name doorverkoop etc. Goedkoop, custom paintwork vaak inbegrepen in de China consumentenprijs.
Iedereen kan op deze manier een graantje meepikken en gaan concurreren met de gerenommeerde A-merken.
Geen wonder dat de naamplakkers en huismerken als paddestoelen uit de grond schieten. Niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten.
Het voordeel zou een veel lagere prijs moeten zijn, maar als ik de prijzen van de naamplakkers zie koop ik voor hetzelfde geld een frame/fiets van een bekend A-merk. (helemaal bij de afgeprijsde uitloopmodellen, bij de bekende grote webshops). Dan is de keuze makkelijk, ook wat betreft rest-/verkoopwaarde en imago.
Een beduidend lagere prijs van het frame/de fiets zou voor mij de enige reden zijn om voor een open-mold "merk" te kiezen.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 28 okt 2016 14:10

Ik zou een lokale ondernemer die zoiets op poten zet en open en eerlijk is over de waar die hij verkoopt, het van harte gunnen (vind ik mooier dan mijn geld naar een of andere grote club doorsturen).

Hemelsbreed zitten niet zo heel ver hier vandaan een club die met alle macht met een italiaans sausje probeert te verbloemen dat ze gewoon in Almelo gevestigd zijn en een eerder hier aangehaalde firma die ook probeert te verhullen dat ze een dengfu frame importeren en overspuiten. Gaan aan mij geen klant vinden.

th0m
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 28 okt 2016 14:32

Je doelt op Sensa? Dus als iemand z'n fietsen Italiaanse namen geeft probeert hij met alle macht te verbloemen dat hij in Almelo is gevestigd? Nog meer complottheorieën die je hier wilt uitdiepen? 9/11?

Als je naar de website gaat vind je geen marketingpraat, en hee wacht 'ns effe, als je op "Contact" klikt, zie je direct dat ze in Almelo zitten! Heel verdacht idd. Maarja, hij had z'n merk beter "Uut Twente" kunnen noemen, bekt veel beter en lekker geaard in de roots.

Het enige vreemde aan de site vind ik het feit dat alles in het Engels is voor een overwegend Nederlandse markt (lijkt me?), maargoed dat is een klein puntje, wat IMO ruimschoots goedgemaakt wordt door het feit dat ze ook meerdere teams sponsoren.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 28 okt 2016 14:35

De reden dat alles in t engels is omdat mensen uit het buitenland ook de site begrijpen.
Maak joe woar

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 28 okt 2016 14:41

Slotje erop? We vallen in herhaling. Pas openen als iemand op een Swett gefietst heeft.
Michiel

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 28 okt 2016 14:45

th0m schreef:Je doelt op Sensa? Dus als iemand z'n fietsen Italiaanse namen geeft probeert hij met alle macht te verbloemen dat hij in Almelo is gevestigd? Nog meer complottheorieën die je hier wilt uitdiepen? 9/11?

Als je naar de website gaat vind je geen marketingpraat, en hee wacht 'ns effe, als je op "Contact" klikt, zie je direct dat ze in Almelo zitten! Heel verdacht idd. Maarja, hij had z'n merk beter "Uut Twente" kunnen noemen, bekt veel beter en lekker geaard in de roots.

Het enige vreemde aan de site vind ik het feit dat alles in het Engels is voor een overwegend Nederlandse markt (lijkt me?), maargoed dat is een klein puntje, wat IMO ruimschoots goedgemaakt wordt door het feit dat ze ook meerdere teams sponsoren.
Ik chargeerde het iets. (raakte blijkbaar wat gevoeligs :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Ik houd gewoon niet zo van Nederlandse bedrijven die hun waar veritalianiseren (dat is geen complottheorie toch?)

Iets met de Twentse roots had ik zeker kunnen waarderen, maar ik snap ook wel dat men dan over de breedte minder fietsen zal verkopen ;)

izzibram
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:29

izzibram 28 okt 2016 14:49

Apex doet hetzelfde onder de vlag van Sensa wat ik begreep
Race: Scott Addict 10 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 28 okt 2016 15:17

Maar zijn daar eerlijk en duidelijk in!
Afbeelding

Plaats reactie