Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

swett custom cycles
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2016 10:50

swett custom cycles 26 okt 2016 14:46

Na het lezen van de negatieve zaken op dit forum, hoop ik werkelijk dat diegenen die het aangaat hun familie en vrienden met meer respect behandelen. Mijn opvoeding heeft geleerd je eerst ergens in te verdiepen alvorens aannames te doen. Gelukkig denkt de rest van Nederland en België er anders over en zullen er altijd lovers en haters zijn van een merk. Geen probleem.. Ik wens jullie verder veel plezier en hoop dat jullie genieten van het commentaar dat jullie op mijn reaktie gaan schrijven. Wij hebben er in ieder geval een hoop plezier mee. Hans Teeuwen kan daar inderdaad nog een puntje aan zuigen 
Swett custom cycles staat voor schoonheid en kwaliteit, passie en aandacht voor haar klant. Wij bouwen geen custom frames, maar kiezen met grote zorg, ervaring en de juiste contacten frames die passen bij een grotere doelgroep in een aantrekkelijke prijsklasse. Elke fiets krijgt het persoonlijke karakter van zijn eigenaar want er is vrije keuze in kleur, design en onderdelen. Elk frame is uniek en wordt apart gelakt en genummerd. De verkoop gebeurd direct aan de consument. Swett omarmt fietsen als een life style, want goede fietsen zijn er volgens mij al voldoende, persoonlijke maar weinig.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 okt 2016 14:48

swett custom cycles schreef:................ goede fietsen zijn er volgens mij al voldoende, persoonlijke maar weinig.
Deze vind ik dan weer wel mooi :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 26 okt 2016 14:53

met die laatste zin sla je de spijker op zijn kop inderdaad. ik zou dan daar vooral op inzetten.

verder laat je je wel kennen en reageer je niet slim op dit topic denk ik. dit forum wordt heel veel gelezen en je hier op deze manier presenteren laat als nieuwkomer fietsmerk een bepaalde arrogantie zien, waar de gemiddelde lezer doorheen prikt.

anyway...maakt me niet uit hoor. gratis advies: onderschat fora en social media niet .
is het fietsen aan het her-ontdekken

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 okt 2016 14:56

Ik vind de houding van een enkeling hier ook wel een beetje jammer*. Als Giant zoiets doet worden ze geprezen en zodra een Nederlandse ondernemer hierin stapt (en volgens mij best wat meerwaarde biedt d.m.v. checks, opbouw, garantie, kleurschema's etc.) dan wordt het met de grond gelijk gemaakt. Het enige voordeel wat de 'grote' merken hebben is de schaal en dat ze daarmee exclusiviteit af kunnen dwingen. Er zijn maar verdomd weinig merken die hun frames niet gewoon kopen maar écht zelf ontwerpen. R&D is grotendeels in handen van de fabriek en aanverwanten.

Vervolgens in een ander topic doodleuk weer over 'Emotie' praten als het over een Colnago, Pinarello of S-works gaat. Die lui van Specialized lachen de ballen uit hun broek.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 26 okt 2016 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

th0m
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 26 okt 2016 14:58

Wat voor checks doen ze dan?

Lungo
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2015 02:16
Locatie: Stamford CT, USA

Lungo 26 okt 2016 15:01

swett custom cycles schreef:Na het lezen van de negatieve zaken op dit forum....
Prima statement. Volg je eigen strategie en houd daar aan vast. Als ik in de markt zou zijn voor een andere fiets dan ging ik zeker bij jullie kijken. Ik heb er het geld niet voor over om een exclusief Italiaans paradepaardje aan te schaffen. Maar ik wil wel graag iets bijzonders. Volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt. Al realiseer ik me dat een groot deel van de populatie van dit forum wellicht iets andere wensen heeft.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 26 okt 2016 15:02

Magere reactie van Swett, weer het marketingverhaaltje van de site. En hoe zit dat met het oude Ridley model? Heeft nooit in de collectie gezeten. O ja, is nooit in productie genomen lijkt me een wel een geschikt antwoord.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 okt 2016 15:03

th0m schreef:Wat voor checks doen ze dan?
Als je een frame opbouwt en er klopt iets niet, kom je daar snel genoeg achter.

Overigens wil ik ook niet iedereen over één kam scheren en is het woord 'kuddegedrag' niet helemaal van toepassing. Wel vind ik het jammer dat iedereen met een idee die niet 1-op-1 overeenkomt met de jouwe, meteen neergesabeld dient te worden.

En wees nou eerlijk, hoeveel mensen kunnen/weten/durven een frame uit China/Taiwan te bestellen en wie leest er nou uberhaupt een tekst bij een fiets? Als het er leuk uit ziet, de specs zijn goed en de prijs komt overeen met wat je er voor wil geven... Knap je dan echt nog af op wat er gezegd of geschreven wordt?

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 26 okt 2016 15:06

Tja, als je een merk op de markt zet en brengt zoals SWETT, moet je ook tegen (terecht of onterechte) kritiek kunnen. Juist dit soort reacties kan je als opbouwend beschouwen en ipv je ertegen te verzetten het omarmen en deze verwerken in je aanpak. Het idee achter SWETT is lovenswaardig.. De reactie is minder en gaat niet in op de kritieken danwel opmerkingen... Juist dit soort fora opent de gesprekken omtrent herkomst modellen en toepassingen hiervan. Zat ik fout met mijn aanname dat het ridley modellen zijn? wellicht.. er zijn altijd mensen die er meer van af weten.. ik word hierop gewezen (in t kader van weer wat geleerd) en we gaan verder als volwassen mensen die inhoudelijk met elkaar kletsen... zo hoort dat volgens mij...

persoonlijke gesprekken zijn er voldoende, goede maar weinig
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 okt 2016 15:10

topic even aangepast naar de oorspronkelijke titel (Swett Cycles). Of het een soap is is wat lastig objectief vast te stellen, vandaar.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 26 okt 2016 15:16

Hier de "exclusieve" Val-Dieu, te koop voor een paar honderd Euro.
Ik ga geen linkjes presenteren waar te verkrijgen, ik handel er niet in.

Afbeelding

th0m
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 26 okt 2016 15:35

ypuh schreef: Als Giant zoiets doet worden ze geprezen en zodra een Nederlandse ondernemer hierin stapt (en volgens mij best wat meerwaarde biedt d.m.v. checks, opbouw, garantie, kleurschema's etc.) dan wordt het met de grond gelijk gemaakt.
In welk opzicht is de handelwijze van Giant hetzelfde als die van Swett dan?

Plaats reactie