Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 07 dec 2019 14:34

Gelukkig Die toren van pisa die erop zit is dan weer wel echt :mrgreen: :mrgreen:

JvK91
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2018 15:59

JvK91 07 dec 2019 15:00

Arundel.png
Bij het logo van de marktplaat Arudel bidon is het logo vrij 'recht'
Canyon's Arudel bidon, en het origineel logo heeft een lichte kromming in het logo.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 dec 2019 20:16

Dat zijn allemaal geen echte Arudels.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 11 dec 2019 20:32

@jaap

Hoe zie je bij die laatste fietsen dat het neppers zijn?

En waarom zie ik in dit topic alleen cipo en pina en niet bijvoorbeeld bianchi of bmc?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 12 dec 2019 10:44

Mitchel schreef: 11 dec 2019 20:32 @jaap

Hoe zie je bij die laatste fietsen dat het neppers zijn?

En waarom zie ik in dit topic alleen cipo en pina en niet bijvoorbeeld bianchi of bmc?
Is al beschreven en aan de orde geweest in dit topic.
Bianchi Oltres worden ook veelvuldig door de Chinezen nagemaakt/vervalst. Kom je niet vaak tegen op Markplaats. Ik heb er weleens een gespot op mijn fietsclub.
BMC is in het verleden wel nagemaakt, kom ze nu niet meer tegen. Canyon wel: de Aeroad en de Ultimate. Ook Colnago, De Rosa, Scott, Specialized, Ridley, Argon18, BH, Cervélo... alle exclusieve merken wel.
Ik ken zelfs een Chinese site waar ze nep Sensa Lombardia's verkopen (exact(?)zelfde frame zowel het oude als nieuwe model), en ook Supra wielsets (!) met logo's en al. Wist niet wat ik zag :shock:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2019 12:36

Zo'n Sensa Lombardia frame gaat aan 180,- bij de Aliexpres. En dat is inclusief verzendkosten....
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 12 dec 2019 13:24

Het is duidelijk dat Chinese producenten gewoon alles namaken.
Van kleding tot apparaten en werkelijk alles.

Wat ik nu echt niet begrijp(al die jaren) is het feit dat de fabrikanten van die nepframes, deze op een legale manier aanbieden via bv AliE of rechtstreeks bij hun fabriek in China.

Ik kan nog begrijpen dat ze frames namaken om daar aan te verdienen en zo vooral het Idee jatten zonder enige gene.Maar hoe kan het legaal worden aangeboden? en waarom staat de EU dat toe?

weet iemand dat.!?

Ik zelf heb geen enkele moeite met Chinese originele produkten van Chinese fabrikanten, en nep/namaak te bestellen voor kinderen(bv een shirtje van hun favoriete rijder) dat kan ik ook nog begrijpen,maar voor volwassenen... om in die namaak(merk)- rotzooi te fietsen en met een namaak frame te pronken...nou zeg het maar. :|

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 12 dec 2019 14:22

Koop liever geen Chinese producten, liefst Europees - maar je ontkomt er soms niet aan.

Ze kopiëren enkel en zijn op fietsgebied weinig innovatief!

Alhoewel bami-pangang wel erg lekker is ;-)
YFood !!!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 12 dec 2019 14:31

Heeft u iets tegen Chinezen....
Bami Pangang is geen Chinees produkt, maar een Nederlands produkt geinspireerd door een Indonesisch gerecht.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2019 14:33

De koper wordt er op aangesproken. Je mag geen namaak artikelen bestellen, van waar dan ook. Als het bedoeld is voor handel dan hang je gelijk maar als particulier krijg je eerst een waarschuwing.
Er wordt wel steekproefgewijs gecontroleerd maar daar hou je nooit alles mee tegen gezien de enorme logistieke massa waarbinnen de verzendingen plaatsvinden.
Er zijn ook vele luchthavens waar de controle ofwel afwezig is of corrupt genoeg is om alles door te laten, denk aan oost Europa. en verder zijn er kanalen die via andere wegen de EU binnenkomen. Het is dus vrijwel onmogelijk dit onder controle te houden.
codex schreef: 12 dec 2019 13:24 ...
Ik zelf heb geen enkele moeite met Chinese originele produkten van Chinese fabrikanten, en nep/namaak te bestellen voor kinderen(bv een shirtje van hun favoriete rijder) dat kan ik ook nog begrijpen,maar voor volwassenen... om in die namaak(merk)- rotzooi te fietsen en met een namaak frame te pronken...nou zeg het maar. :|
Dat vind ik eigenlijk ook niet koosjer, als er iemand is die recht heeft op zijn eigen inkomen uit merchandising dan is het de renner.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 12 dec 2019 15:20

Keezx schreef: 12 dec 2019 14:31 Heeft u iets tegen Chinezen....
Bami Pangang is geen Chinees produkt, maar een Nederlands produkt geinspireerd door een Indonesisch gerecht.
Heb an sich niks tegen Chinezen.....echter ze kunnen alleen maar kopiëren en verzieken onze Europese economie waar velen in Europa ook nog aan meewerken ;)

En Bami Pangang haal ik bij de Chinees :D
YFood !!!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2019 15:39

Mag ik dan zo vrij zijn te vragen welke telefoon, tv, tablet, computer, keukenmachines etc je allemaal in huis hebt? Welke sportkleding je draagt? Of je wel eens iets bij de Action koopt?

Beetje flauw misschien maar ook daarmee steun je de Chinese economie en vul je de zakken van de grote merk jongens die tegen lage kosten en hoge milieu kosten hun spulletjes in China e.d. laten produceren.

De ecologische voetprint van kopen bij websites als Aliexpres, dat is volgens mij een veel groter probleem. Maar misschien wordt het nu wel een heel erg moraalfilosofische discussie...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie