Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 26 jul 2020 10:05

Dank je voor de link, inderdaad erg veel van geleerd.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 jul 2020 12:46

(is er een korte samenvatting?)

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 26 jul 2020 13:10

Kwaliteit van beide is niet indrukwekkend.
Bij het origineel is de verbinding zitbuis-bovenbuis-achtervork minder goed geconstrueerd dan bij de imitatie.
Bij de imitatie ontbreekt een versteviging bij de onderkant van de balhoofdbuis waardoor scheurvorming ontstond.

Verder verrassend weinig verschillen .

Ik snap niet waarom deze video zo lang moest zijn, hij heeft veel betere en interessantere video's die veel korter zijn.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Eil1
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2020 09:31

Eil1 27 jul 2020 09:51

Gisteren een tweedehandse cervélo s3 gekocht.
Mega happy met de fiets totdat een vriend mij appte “is het wel zeker een echte want er zijn veel replica’s op de markt!?” ..... alle blijheid in 1 klap weg.... het zal toch niet!!!

Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest met foto’s te vergelijken maar ik kan het echt niet goed onderscheiden wat natuurlijk een goed teken kan zijn maar de framemaat geeft me zorgen... als ik deze opmeet is het meer een 47 terwijl cervelo ze (zover ik weet) alleen vanaf 48 maakte. Er staat wel een serienummer op dus ik heb Cervélo al een bericht gestuurd maar ik heb nog geen reactie..

De man waarvan ik de fiets heb gekocht was zelf ook niet de eerste eigenaar en als het een replica was dan denk ik dat hij hier zelf ook niet van op de hoogte was...
kan er wel echt boos over worden dat ik veel lees dat mensen bewust een replica kopen!! Prima als je een chinees frame koopt maar waarom het voordoen als iets anders, laat de merknamen er van af en dit bespaart een hoop ellende zoals ik nu waarschijnlijk heb...

Eil1
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2020 09:31

Eil1 27 jul 2020 12:52

Heeft iemand hier trouwens een mail adres van Cervelo? Want via het contactformulier op hun site denk ik dat dit niet echt op schiet

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 27 jul 2020 13:07

mackersv2.0 schreef: 26 jul 2020 13:10 Kwaliteit van beide is niet indrukwekkend.
Bij het origineel is de verbinding zitbuis-bovenbuis-achtervork minder goed geconstrueerd dan bij de imitatie.
Bij de imitatie ontbreekt een versteviging bij de onderkant van de balhoofdbuis waardoor scheurvorming ontstond.

Verder verrassend weinig verschillen .

Ik snap niet waarom deze video zo lang moest zijn, hij heeft veel betere en interessantere video's die veel korter zijn.
Wat betreft " verschillen" hij (van de video) merkte op dat moeilijk is vast stellen welke kwaliteit (in mijn woorden T600 T-etc) is gebruikt bij de imitatie. Dit blijft daarmee een onbekende factor en dat is toch wel een issue, zo hij ook opmerkte.
En dat zou een goede reden kunnen zijn , naast andere, vooral te kopen van een bekend merk.

En waar de samenstelling en productie bij de een een groot zwart gat is (de imitatie) is het bij de ander (originele) vaak een geheimzinnig gebeuren uit oogpunt van bedrijfsgeheim.
En laat dit niet alleen bij carbon spelen, ook bij bijvoorbeeld titanium weet je nooit zeker wat je krijgt. 3Al--2,5V? Een sticker is gauw geplakt op zogenaamde "vervuild" titanium met een afwijkende samenstelling. De markt weet van deze voorvallen, maar in de marketing (prietpraat) zal dit worden platgeslagen. En achter de schermen is de kostprijs bepalend voor de eindprijs (en de marge). En de belanghebbenden in de markt weten dit met elkaar onder de pet te houden. Het is de wereld waarin de omerta rondwaart. Aan de andere kant, het gros van de consumenten interesseert zich hier niet voor. Who cares?
De groeten

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 jul 2020 16:26

Hahaha, op m'n titanium frame uit China staat zelfs helemaal niks, maar na bijna 7 jaar is het nog steeds heel, da's de enige zekerheid die telt ....
Overigens is het probleem van titanium niet zozeer de chemische samenstelling, maar vooral de verwerking (buizen trekken, lassen) , daar zit de bron van problemen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jul 2020 16:34

Eil1 schreef: 27 jul 2020 09:51 .........;;;dit bespaart een hoop ellende zoals ik nu waarschijnlijk heb...
Je hebt toch nog geen ellende.
Enkel wat twijfels.
Post hier een foto, mogelijk heb je wel gewoon een echte he.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Eil1
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2020 09:31

Eil1 27 jul 2020 17:03

Lcsmet schreef: 27 jul 2020 16:34
Eil1 schreef: 27 jul 2020 09:51 .........;;;dit bespaart een hoop ellende zoals ik nu waarschijnlijk heb...
Je hebt toch nog geen ellende.
Enkel wat twijfels.
Post hier een foto, mogelijk heb je wel gewoon een echte he.
nou de stress die ik nu heb is al genoeg ellende hoor haha :p

ik ga even proberen om foto's te plaatsen, weet niet zo goed hoe het moet hier.. hoop dat het zo lukt. kan evt nog detail foto's maken

Afbeelding
https://ibb.co/wdm4cM9
Afbeelding
https://ibb.co/47Cygmg

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 jul 2020 17:08

deze dus:


Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 jul 2020 17:09

.
Bijlagen
cvl.jpg
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 jul 2020 17:47

Bike Specification originele cervelo s3 uit 2014

Frame: Cervelo S3 Carbon
Fork: Cervelo FK42
Groupset: Shimano Ultegra 6800 11spd (except crank)
Crankset: Rotor 3DF BBright 52/36
Bottom bracket: Rotor PF-30
Cassette: 11speed, 11-25
Seatpost: Cervelo Carbon, Aero
Handlebar: 3T Ergonova Pro
Stem: 3T ARX Pro
Saddle: fi’zi:k Antares
Wheels: Mavic Cosmic Elite S
Tires: Mavic Yksion Comp

hij heeft iig dus de rotor crank en de juiste wielen nog. Stuur en stuurpen zadel niet. Maar er wordt natuurlijk wel het een en ander gewijzigd. Maar aangezien er niemand voor een eigen china build aluminium mavic cosmics zou aanschaffen schat ik de kansen goed in. Verder zie ik niet echt duidelijk dingen die fout zijn/ niet kloppen met een origineel. Framenummer door cervelo laten controleren is de enige zekerheid.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie