Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 jun 2016 11:27

+1

Overigens gaat dit topic inmiddels behoorlijk over de schreef als het om privacy gaat. Fiets loopt daar overigens ook een risico als betrokken een aanklacht indienen. Het blijft opmerkelijk dat mensen die een Don Quichotje doen dan denken dat als ze maar genoeg kritiek op een ander hebben zichzelf WEL alles kunnen veroorloven.

Als ik Fiets was ging dit topic niet alleen op slot maar werd het definitief verwijderd. Los van de juridische aspecten is het ook wel een topic om uitslag van te krijgen. Ja het klopt ik hoef het niet te lezen maar in m'n werk heb ik nogal veel met privacy en internet te maken en dan is het vanuit dat oogpunt toch wel boeiend dat er niet op de rem wordt getrapt.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 jun 2016 11:35

Gastheerg schreef:Overigens gaat dit topic inmiddels behoorlijk over de schreef als het om privacy gaat.
In welk opzicht gaat het volgens jou over de schreef?

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 14 jun 2016 11:39

De meeste oplichters adverteren op Marktplaats onder een nickname.
De ware persoon weten we niet eens. Zij zorgen er zélf wel voor dat hun privacy beschermt blijft :D
Net als die Chinezen, die voortdurend voor hun nepproducten op hun webshop een ander account aanmaken onder een andere naam. Zij willen zich vooral niet bekend maken, valt moeilijk tot niet te achterhalen wie er achter zitten.
Marktplaats is openbaar, zie de voorwaarden, dat jezelf accepteert.

Verder zou ik niet weten wat ik mij onterecht veroorloof, verklaar je nader.
Oplichters mogen het zich wel veroorloven op o.a. Markplaats om mensen te belazeren?
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 14 jun 2016 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 14 jun 2016 11:46

Jaap Telder schreef:De meeste oplichters adverteren op Marktplaats onder een nickname.
De ware persoon weten we niet eens. Zij zorgen er zélf wel voor dat hun privacy beschermt blijft :D
Net als die Chinezen, die voortdurend voor hun nepproducten op hun webshop een ander account aanmaken onder een andere naam. Zij willen zich vooral niet bekend maken, valt moeilijk tot niet te achterhalen.
Marktplaats is openbaar, zie de voorwaarden, dat jezelf accepteert.
Niet iedereen is gelijk een oplichter en niet iedereen gaat op marktplaats akkoord met het feit dat hij of zij op op andere sites aan de schandpaal wordt genageld. Alleen omdat er een likje verf op een andere plaats zit...

Prima dat Don Telder alleen gewiekste oplichters aan het licht brengt, maar Fiets zou ook aan de risico's van dit topic moet denken.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 14 jun 2016 11:47

Sorry, maar ik vind het een flauwekul topic. Iedereen weet dat er op Marktplaats allerlei oplichters actief zijn, en niet alleen van fietsen en accessoires. Goed opletten dus. Jaap heeft er een persoonlijke kruistocht van gemaakt, misschien is hij bang voor een hoge afschrijving van zijn Pina? Die heb je toch, op dure spullen schrijf je nu eenmaal veel af. Pinarello en soortgelijken zetten zelf de deur open voor namaak door hun prijsstelling, hun marketing kost zoveel dat de materiaalkosten een fractie van de verkoopprijs bedragen. En dat geeft dus ruimte voor imitatie, niet netjes, maar ja, een Chinees wil ook wel eens een extra kommetje rijst. Tenslotte doen zij daar het (letterlijk) vuile werk voor de westerse producenten die met dikke marges rekenen.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 jun 2016 11:47

Jaap Telder schreef:Marktplaats melden heeft geen enkele zin.
Ze doen er niets aan.
Heb er al zoveel gemeld.
Krijg altijd als antwoord dat ze uitgaan van de correctheid van de adverteerder, ook al is dat gewoon niet zo.
Je doet er niets tegen.

Als ik dan maar de verkoper er op wijs dat hij een nepperd als echt wil verkopen, dan krijg je meestal een hoop bagger terug (tot bedreiging toe) dat wil je niet weten.
Dat Marktplaats niets doet is niet het probleem van dit forum, nogmaals: het wordt hier geen 'het grote speuren naar fake frames topic'.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 14 jun 2016 11:56

oldandslow schreef:Sorry, maar ik vind het een flauwekul topic. Iedereen weet dat er op Marktplaats allerlei oplichters actief zijn, en niet alleen van fietsen en accessoires. Goed opletten dus. Jaap heeft er een persoonlijke kruistocht van gemaakt, misschien is hij bang voor een hoge afschrijving van zijn Pina? Die heb je toch, op dure spullen schrijf je nu eenmaal veel af. Pinarello en soortgelijken zetten zelf de deur open voor namaak door hun prijsstelling, hun marketing kost zoveel dat de materiaalkosten een fractie van de verkoopprijs bedragen. En dat geeft dus ruimte voor imitatie, niet netjes, maar ja, een Chinees wil ook wel eens een extra kommetje rijst. Tenslotte doen zij daar het (letterlijk) vuile werk voor de westerse producenten die met dikke marges rekenen.
Ik heb dure spullen maar heb geen probleem met de afschrijving van mijn spullen :)
Ik zie het verband totaal niet wat dit alles met mijn financiële situatie te maken zou moeten hebben, die is trouwens prima, heb niets te klagen.

Ik ben van mening dat bovenstaande post niets van doen heeft met dit topic.
Het gaat hierom: het vergelijken van nepperds met de echte producten en de foute nepperds aan te wijzen.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 14 jun 2016 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 14 jun 2016 11:57

monsieurpinot schreef:nogmaals: het wordt hier geen 'het grote speuren naar fake frames topic'.
Jouw eigen topicstart geeft daar volgens mij wél alle ruimte voor:
- kom je een advertentie op marktplaats (of een andere tweedehands site) tegen waarvan je vermoedt dat het een nepartikel is? meld het hier!

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 14 jun 2016 12:05

afrit13 schreef:
Jaap Telder schreef:De meeste oplichters adverteren op Marktplaats onder een nickname.
De ware persoon weten we niet eens. Zij zorgen er zélf wel voor dat hun privacy beschermt blijft :D
Net als die Chinezen, die voortdurend voor hun nepproducten op hun webshop een ander account aanmaken onder een andere naam. Zij willen zich vooral niet bekend maken, valt moeilijk tot niet te achterhalen.
Marktplaats is openbaar, zie de voorwaarden, dat jezelf accepteert.
Niet iedereen is gelijk een oplichter en niet iedereen gaat op marktplaats akkoord met het feit dat hij of zij op op andere sites aan de schandpaal wordt genageld. Alleen omdat er een likje verf op een andere plaats zit...

Prima dat Don Telder alleen gewiekste oplichters aan het licht brengt, maar Fiets zou ook aan de risico's van dit topic moet denken.
Het gaat er in eerste instantie ook om eventuele kopers te waarschuwen voor een koop van een nepperd terwijl zij denken een echte te kopen. Gevolg grote financiële en morele schade.
Het is niet verboden (eerder gewenst) een ander te waarschuwen waarschuwen dat het een nepperd betreft. Of moeten wij de oplichter maar in bescherming gaan nemen...

Niet iedereen is een oplichter, als hij geen oplichter is, precies.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 14 jun 2016 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 14 jun 2016 12:06

Nou, je emotionele betrokkenheid met de onderneming van mijnheer Pinarello doet vermoeden dat je een van zijn erfgenamen bent. ;)
En wat zijn nepperds? Alle fietsen hebben 2 wielen en een stuur, dat Pinarello een aantal overbodige kronkels in het frame en vork heeft gemaakt is voor liefhebbers van wulpse vormen wellicht interessant, maar het voegt mijns inziens weinig toe. Als een soortgelijk frame dan met en sticker nagenoeg identiek kan worden gemaakt duidt er op dat het nauwelijks uniek genoemd kan worden. Mensen die zoiets voor echt kopen worden opgelicht ja, maar denk je dat met dit topic te kunnen voorkomen?
Relax, er zijn genoeg zaken scheef in de wereld die je aandacht en verontwaardiging meer waard zijn. :winkthumb:
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 14 jun 2016 12:09

Hier reageer ik maar niet op. Kan ik niet serieus nemen.
Er komt al aardig veel "ruis" in dit topic.
Maar verder loopt het als een trein :lol:
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 14 jun 2016 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 jun 2016 12:11

oldandslow schreef:Nou, je emotionele betrokkenheid met de onderneming van mijnheer Pinarello doet vermoeden dat je een van zijn erfgenamen bent. ;)
Of zelf nog betere vervalsingen aan de man brengt ;)

Plaats reactie