Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 22 jan 2017 17:45

Citaat uit de bovengenoemde advertentie:

"Fiets is nooit meegevallen"

De fiets viel dus tegen...

wouterkaas
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 jul 2015 19:40

wouterkaas 23 jan 2017 12:58

Ik blader graag rond op Marktplaats naar fietskleding en toebehoren. De laatste tijd kom ik steeds vaker allerlei Aliexpress troep tegen die als the real thing verkocht wordt op Marktplaats.

In de meeste gevallen gaat het om helmen en dan de Kask Protone in het bijzonder. Deze helmen, die nieuw €235 kosten, worden vaak voor prijzen tussen de €50 en €100 aangeboden. Als je je gezond verstand gebruikt zou je dan al argwanend moeten zijn, maar aangezien ze steeds vaker opduiken ben ik bang dat veel mensen er toch in trappen.

Om mensen wat op weg te helpen probeer ik op een rijtje te zetten hoe je een nepperd kunt herkennen, zodat mensen er hopelijk zo min mogelijk in trappen. Het is vervelend als je een Chinese replica koopt, terwijl je een degelijk product verwacht - zeker bij een veiligheidsproduct als een helm. Bovendien worden deze nepperds vaak met echt lijkende Kask-doos verkocht; dat maakt het nog misleidender.

Ik heb met een aantal afbeeldingen proberen aan te tonen waar je een replica aan kunt herkennen. Uiteraard is dit niet alles en zullen er ongetwijfeld meer identieke replica's zijn, maar ik denk dat je hiermee 75% eruit kunt pikken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoewel je jezelf af kunt vragen of je überhaupt een tweedehands helm wilt hebben, blijft het belangrijkste advies: als je twijfelt doe het niet. En ook hier geldt uiteraard: als het te mooi om waar te zijn is, dan zal dat ook wel.

Vul dit topic vooral aan. Ik deel dit met als doel om bedriegers op de tweedehands markt tegen te gaan.

Seppeloris
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 aug 2016 16:08

Seppeloris 23 jan 2017 14:19

Jaap Telder schreef:Nep:

het witte gedeelte op de schuine onderbuis loopt niet schuin naar beneden maar recht evenwijdig aan de letters: is fout en kenmerk van een nepperd.
Mis ook de chainprotector. Frame wordt standaard afgeleverd met blanke beschermfolie op de liggende achtervork. Grote spacer met "Pinarello" klopt in detail niet.
Toch maar voor €2750,- :shock:
Maar ik (houd me van de domme) heb hem gekocht van iemand die zei dat het echte was......let maar op.
http://link.marktplaats.nl/m1128831603

Afbeelding
Even naar de achterbrug kijken was al genoeg om te zien dat het een namaak is. Die plug waar de achterderailleurkabel uitkomt, klopt niet met een echte

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 jan 2017 18:49

Bert uit Oldenzaal (Marktplaats gegevens) heeft het zekere voor het onzekere genomen en en de advertentie terug getrokken of de advertentie is door Marktplaats verwijderd.! Het grote imitatietopic begint effect te hebben. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 23 jan 2017 20:36

Orlok schreef:Bert uit Oldenzaal (Marktplaats gegevens) heeft het zekere voor het onzekere genomen en en de advertentie terug getrokken of de advertentie is door Marktplaats verwijderd.! Het grote imitatietopic begint effect te hebben. ;)
De verkoper liet mij weten dat hij zogenaamd ook bedonderd was, wat ik al voorspelde...
Maar wie gelooft dát, even een dure Pinarello kopen zonder aankoopbon, garantiebewijs, registratiekaart/framenummer, etc.

MarkW91
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:15
Locatie: Breda

MarkW91 02 feb 2017 09:41

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=7

Gaat om nepperds. In PM's gaf hij dit snel aan toen ik om extra foto's vroeg. Zeer onvriendelijk.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 feb 2017 10:29

En het is dan ook nog eens het oude model.
Bij de nieuwe (-ere) gaan de kabels binnendoor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 03 feb 2017 12:15

Lekker nep:

http://link.marktplaats.nl/m1132716294

Afbeelding

Edit:

Na contact zegt de verkoper dat het een replica is en "niet van echt te onderscheiden."

Verkoopt hem in eerste instantie dus gewoon als een echte...voor wie er maar intrapt.
Je zou er maar één van zijn tweedehands auto's kopen, want die verkoopt 'ie ook :?

Storm-biker
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54

Storm-biker 03 feb 2017 19:56

Neppe Zipp's, aangeboden als echte. :dislike: Duidelijk te zien aan de naven.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=9

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 04 feb 2017 10:33

Spaken zijn ook verkeerd.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 feb 2017 13:09

Wederom nep:

Met de nietszeggende omschrijving: "Pinarello Dogma F8 (generique)", wat dat ook betekene moge m.b.t. de nepperd.

http://link.marktplaats.nl/m1133992717

Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 feb 2017 19:35

Bokito uit Begië heeft aan zijn stutten getrokken en de advertentie maar verwijderd. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie