Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 jul 2020 06:55

Ik heb toen een nieuw frame kunnen bemachtigen en idd zelf opgebouwd.
De kleur was zwart met blauwe decals, ontzettend mooie kleurcombinatie, dus van slechte lak had ik geen last! ;)
Icm carbon pasta heb ik nooit last gehad van een zakkende zadelpen, misschien geluk gehad/ben ook niet zo zwaar....
In ieder geval was de keuze voor Campa dan een goede, echter het voorwiel kon alleen maar banden tot 23mm kwijt ivm de lage opbouw van de voorrem.
Verder was en reed ie top!

job129
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2013 11:30

job129 11 sep 2020 13:19

Beste mensen,

Vanavond ga ik langs voor een nieuwe racefiets; giant tcr advanced pro uit 2018. Advertentie komt van marktplaats; dit is de Link

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... b9c5b7a618

Fiets is afgemonteerd met wat andere onderdelen dan t origineel. Zelf heb ik wat twijfels bij de echtheid van het frame; de kleurenstelling (enkel donkerblauw logo) lijkt anders dan de daadwerkelijke tcr advanced pro modellen (zwarte frames, maar andere kleurentoevoeging en uitgebreider verwerkt in de fiets). De sensoren en zadel + stuur lijken echter wel origineel, afgaande op de foto’s.

Om voor mezelf wat twijfels weg te nemen; Wat denken jullie ervan? Origineel giant frame of kans op imitatie?

Alvast bedankt :D

Groet job

swifty
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:40

swifty 11 sep 2020 13:40

Lijkt me in ieder geval een keer te zijn overgespoten. Details van het frame lijken me wel te kloppen op het eerste gezicht, maar ja.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 sep 2020 14:11

job129 schreef: 11 sep 2020 13:19 Beste mensen,

Vanavond ga ik langs voor een nieuwe racefiets; giant tcr advanced pro uit 2018. ............;Wat denken jullie ervan? Origineel giant frame of kans op imitatie?

Alvast bedankt :D

Groet job
Heb je aan de verkoper al gevraagd of het een "echte" Giant is?
Uit de advertentie:
Deze fiets is compleet nieuw
Dan mag je aannemen dat er een aankoopbewijs ter beschikking is.
Of een "garantiebewijs", dat wordt meegeleverd bij elke fiets.


En als je het niet vertrouwt, laten staan. Er komen nog aanbiedingen.
Laat maar weten wat het geworden is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

job129
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2013 11:30

job129 11 sep 2020 14:45

Bedankt voor de snelle reply’s. Reagerend op lcsmet: ik heb de beste man al gevraagd of er een aankoopbon van het frame aanwezig is, hij heeft aangegeven nergens een factuur van te hebben. Vandaar ook mijn twijfel.
Mocht het wel om een origineel frame gaan dan lijkt het me een mooie fiets (voor een mooie prijs). Ik ga het vanavond bezien

M4rtijn76
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 jul 2012 11:47

M4rtijn76 11 sep 2020 14:55

Het frame lijkt mij gewoon origineel hoor: https://www.giant-bicycles.com/int/tcr-advanced-2-kom

(klik op de alternatieve kleur)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 sep 2020 15:38

job129 schreef: 11 sep 2020 14:45 ........ hij heeft aangegeven nergens een factuur van te hebben. ............
Dan zal het frame toch zo nieuw niet zijn.
En je zeker niet laten verblinden door de eventueel lage prijs.
I know myself like no one else
Nothing to defend

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 11 sep 2020 16:19

Geen aankoopbewijs meer hebben van een “compleet nieuwe” fiets vind ik volstrekt ongeloofwaardig. Die zou ieder normaal mens bewaren, is het niet voor een toekomstige verkoop dan toch zeker voor de verzekering. Zou voor mij een reden zijn om er met een boog omheen te lopen: reële kans op nep of gestolen.
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 sep 2020 20:59

job129 schreef: 11 sep 2020 13:19 Beste mensen,

Vanavond ga ik langs voor een nieuwe racefiets; giant tcr advanced pro uit 2018. ..............
.......
Mocht het uiteindelijk niets worden.
Hier staat een TCR 1 te koop.
Afbeelding
https://www.facebook.com/commerce/listi ... attachment
I know myself like no one else
Nothing to defend

job129
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2013 11:30

job129 12 sep 2020 14:42

Hallo allen,

Ik ben de fiets gisteravond gaan bekijken.
Het bleek te gaan om werknemer van giant, die regelmatig onderdelen voor een zacht prijsje mee naar huis had kunnen nemen om hier zelf een fiets van te bouwen. Frame had hij zelf als ‘projectje’ overspoten, vandaar de rare kleurenstelling. Frame was volgens hem een tcr advanced pro uit 2018, maar hier was dus geen officiële documentatie meer van. Ondanks dat bleek de fiets inderdaad afgemonteerd met ultegra r8000, speciale praxis zayante Carbon crank en zelfs giant slr aero carbon wielen.... En dat alles in nieuwstaat :shock: Om zeker te weten dat het klopte, gecheckt of hij daadwerkelijk bij giant werkte, en hij bleek een mooie parkeerpas in zijn auto te hebben liggen :D Ook zijn LinkedIn klopt.

Proefrondje erop gereden, en het fietste werkelijk heerlijk in vergelijking met mijn oude aluminium tcr fiets :) :D
Uiteindelijk zelfs nog Garmin aero mount en snelheid + cadanssensor erbij gekregen.

Eigen conclusie: ontzettend veel geluk gehad met deze verkoper; ik kan weer een paar jaar heerlijk gaan genieten op de fiets :D

Nogmaals bedankt voor alle input en tot spreeks :D

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 sep 2020 17:33

job129 schreef: 12 sep 2020 14:42 Hallo allen,

Ik ben de fiets gisteravond gaan bekijken.
Het bleek te gaan om werknemer van giant, ................
Dan heb je, mocht het toch mis gaan, ook een aanspreekpunt om een en ander te regelen.
Mooie deal dus.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Rvt
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 okt 2018 08:57

Rvt 20 sep 2020 08:28

Zijn er mensen die ook opgelicht oid zijn door ene Co meijer uit Schoorl?

Graag contact opnemen, wij willen deze vuile oplichter gaan aanpakken.

Met meerdere cases/ ervaringen hebben we meer kans.

Plaats reactie