Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 dec 2019 15:42

Het is Babi Pangang. (Babi=varkensvlees, Bami=Oosterse deegspecialiteit)

😑🍚🍜
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2019 15:51

Keezx schreef: 12 dec 2019 14:31 Heeft u iets tegen Chinezen....
Bami Pangang is geen Chinees produkt, maar een Nederlands produkt geinspireerd door een Indonesisch gerecht.
Niet helemaal. Het is een van oorsprong Chinees gerecht (Cha Sieuw) wat via de Chinese immigranten wijdverspreid is over een heel groot deel van Azië. De Indonesische variant die je vaak in Nederland vindt is van oorsprong dus ook afkomstig uit China en heeft een iets andere bereidingswijze dan het oer origineel. Maar er helemaal niets Nederlands aan hoor. (maar misschien wordt het nu wel een heel erg antropologische discussie ;) )
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 12 dec 2019 16:23

Enzzo schreef: 12 dec 2019 15:39 Mag ik dan zo vrij zijn te vragen welke telefoon, tv, tablet, computer, keukenmachines etc je allemaal in huis hebt? Welke sportkleding je draagt? Of je wel eens iets bij de Action koopt?

Beetje flauw misschien maar ook daarmee steun je de Chinese economie en vul je de zakken van de grote merk jongens die tegen lage kosten en hoge milieu kosten hun spulletjes in China e.d. laten produceren.

De ecologische voetprint van kopen bij websites als Aliexpres, dat is volgens mij een veel groter probleem. Maar misschien wordt het nu wel een heel erg moraalfilosofische discussie...
Schrijf ook, ik ontkom er soms niet aan.... echter als ik de keuze heb zal ik Europese producten kopen ,-)
YFood !!!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2019 17:02

We zitten inderdaad allemaal in die mangel ja ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 dec 2019 19:43

De fabrikant laat 10.000 wielershirts voor ganz weinig in China maken, stuurt ze met een boot naar een Italiaanse haven. Daar gaan ze er bij een andere 'fabriek' bij de achterdeur in en via de voordeur weer uit. Labeltje Made In Italy zat er in China al in. Op die zelfde grote boot zit éen shirtje dat ik bij de zelfde fabriek besteld heb en dat via een andere uitgang de fabriek heeft verlaten.
De fabrikant betaalt 1,- euro per shirt aan de fabriek en ik 10,- via Aliexpress. Hij maakt er in Nederland met gemak 100,- of 200,- van.
Wie steelt er nu van wie? En waar ligt de wereldwijde productielokatie van alle spullen die wij laten maken? Wie draagt er een nep-shirt?

hayes

hayes 12 dec 2019 20:27

We hebben er decennia geen probleem mee gehad dat de Chinezen onze producten voor een (nog minder) dan hongerloontje produceerden. Nu ook niet te veel zeuren hé...

Dit is uiteraard een boutade en veel te simplistisch voorgesteld. Maar goedkope sneakers, kleren, elektronica zijn we normaal gaan vinden al hebben we die ten koste van hun arbeidsomstandigheden. Ik ben niet heilig, maar ik probeer namaak te vermijden. Ik zoek eerst online of ik het design elders vind, en dan kom ik soms nog bedrogen uit.

En wat is Europees kopen? Hoeveel spullen ik nu online zie ik Europese webshops die gewoon rechtstreeks van alibaba komt, maar gewoon prijs x3, x4, x5,... Dan koop ik liever rechtstreeks leuke spullen in China. Want hun bib shorts zijn voor hun geld heel erg ok. Ik denk da ik intussen bijna enkel nog Chinese bibs heb, de duurste 20 euro en ik fiets daar zonder problemen 3,4 uur mee.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2019 20:57

Ik koop bij voorkeur geen enkel merkproduct! Alleen producten waarvan ik a) de kwaliteit enigszins kan inschatten of opzoeken. En b) het ontwerp mooi vindt En dan nog: als het voor mijn specifieke doel voldoet is het al snel ok.
Een paar uitzonderingen op dat merk onafhankelijk kiezen zijn: 1- Campagnolo. Omdat ik dat mooi vind en het meestal gewoon erg goed is.
En 2- Citroën. Omdat ik het comfort adoreer (maar de kwaliteit af en toe verfoei!) en het design mooi en bijzonder vind (vond... )
Puur smaak, tunnelvisie en koppigheid dus. Maar ja...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2019 21:06

Nee_Nee schreef: 12 dec 2019 19:43 De fabrikant laat 10.000 wielershirts voor ganz weinig in China maken, ...
Wie steelt er nu van wie? ...Wie draagt er een nep-shirt?
Weet niet zo goed waar deze reactie precies op volgt maar als er een deel van de opbrengst naar de renner gaat die (met instemming) zijn naam op dat shirt heeft staan is dat niet zo’n probleem toch? Of ja; een minder groot probleem dan. Zonder die naam zou de hele productie keten zoals je die schetst namelijk niet bestaan.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 13 dec 2019 19:27

Modbreak: niet linken naar nepproducten

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 23 jan 2020 12:21

Deze hardnekkige oplichter waarschuwt in zijn advertentie voor 'oplichters", nota bene!
Moet niet gekker worden...
En een nepper heeft ook een nep serienummer uiteraard.

1000% nep, deze "Pina". Zijn advertentie zegt met nadruk: géén replica :shock:
Wat een l*l.

https://link.marktplaats.nl/m1507014016

Afbeelding

Zijn belachelijke reactie, stug volhouden:

...Het is GEEN imitatie. Doet U dit uit jaloezie misschien omdat U zich geen kwalitatieve fiets kan veroorloven ?? Triestig hoor...
...

Hij heeft nu de advertentie verwijderd en onder een andere naam opnieuw geplaatst. Onverbeterlijk deze oplichter...
Heb hem al een keer verteld en uitgelegd wat er allemaal niet klopt aan dit nepframe maar meneer noemt dit 'haatmail'...deze oplichter heeft echt een plaat voor z'n kop. Heeft blijkbaar nog nooit een echte Pinarello bekeken...
En gaat dan maar prat op het verifiëren van het nep serienummer, alsof dat van een nepper ineens een echte maakt.

Edit: hij heeft hem verwijderd en opnieuw geplaatst deze rasoplichter.
Heb de link aangepast.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 24 jan 2020 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 23 jan 2020 22:32

Voor mij als leek, hoe herken ik op de foto's dat het een nep Pina is?

Groet,
Chris

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 23 jan 2020 22:43

Is al vaker aan de orde geweest en besproken in dit topic.

Plaats reactie