Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37647
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 dec 2019 09:31

Bla bla bla.
Tuurlijk is er serieus verschil. Of dat verschil zo groot is dat het de meerprijs mag rechtvaardigen? Zeker niet.
Maar een echte Pina/Spesh/BMC/etc is echt wel beter.
Less is bore

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 01 dec 2019 10:59

Enzzo schreef: 01 dec 2019 08:32 Wat zou nu echt het intrinsieke verschil zijn tussen een chinarello en een Pinarello? Qua frame dan he. Komen die “echte” frames niet ook gewoon uit China?
Alleen al aan milieuheffingen en arbeidsloon kun je een carbon, alu of titanium frame gewoon niet tegen zulke lage productiekosten in de EU laten produceren denk ik.

Die merkstickers die er uiteindelijk op komen zeggen mij ook maar weinig eerlijkgezegd.
Nee joh , geen enkel verschil , zo groot is dat China niet , er staat maar 1 fabriek voor alle merken fietsen , er zijn geen obscure bedrijfjes waar personeel zonder enige bescherming carbonmatten in afgekeurde mallen persen onder gevaarlijke omstandigheden. Alle producten komen uit die ene fabriek , en zijn allemaal getest op sterkte enzo, zelfs de profs rijden er op ! Vraag maar aan Co van marktplaats .

Kortom China is een paradijs , er worden alleen maar keimooie fietsen gemaakt , en goedkoop joh ! Er is geen smog , geen vervuiling , mensen leven er lang ( en rijk!) en gelukkig, een echte heilstaat eigenlijk . Als ik er goed over nadenk ...emigreren lijkt me een optie!

Ik heb zelfs gehoord dat voor elk naar europa verscheept frame, via de chinese regering een bonus wordt overgemaakt naar de koper , gewoon omdat het kan .


Eigenlijk zouden wij, als westerlingen ons heel DIEP moeten schamen om te profiteren van de ellende van de chinese arbeiders ,die onderbetaald werk verrichten , onder ongezonde omstandigheden ..en waarom ? Zodat wij onze hobby kunnen uitoefenen op fietsen die lijken op de dure merken waarop de profs rijden . Hobby in onze vrije tijd ,. :cry: :cry:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 dec 2019 11:40

Arno357 schreef: 01 dec 2019 10:59 Eigenlijk zouden wij, als westerlingen ons heel DIEP moeten schamen om te profiteren van de ellende van de chinese arbeiders ,die onderbetaald werk verrichten , onder ongezonde omstandigheden ..en waarom ? Zodat wij onze hobby kunnen uitoefenen op fietsen die lijken op de dure merken waarop de profs rijden . Hobby in onze vrije tijd ,. :cry: :cry:
:like:
Dat gaat op voor heel veel consumentenproducten en voedingsmiddelen.
Vind ik eigenlijk een veel groter probleem dan wat krabbelaars die wat aan chinarello's proberen te verdienen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37647
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 dec 2019 11:49

We gaan het land verplichten om slaapverwekkend 100 te rijden, leggen alles stil ivm een niet-werkbare norm PFAS, energiebelasting voor de tuinbouw, maken boeren het leven zuur en proberen een vliegschaamte te creeeren.
Maar vervolgens kopen we allemaal zooi uit china, prullaria bij de Action, nep fietsen, cheapchinawebshopzooi zonder verzendkosten (overheidsubsidie china) en zijn we te gierig om iets meer te betalen voor duurzaam geproduceerd voedsel.
Wie is er nu gek.........?
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 dec 2019 14:30

Helemaal mee eens. En daar doe ik dus ook niet aan mee! Ik rijd dan wel een dikke diesel (met roetfilter) maar vlieg vrijwel nooit. Stook op biobrandstof en voedselverspilling vind ik crimineel gedrag. Net als al die individueel verpakte gelletjes en repen die fietstoeristen graag tot zich nemen zonder enige noodzaak. doe ik ook niet aan. Verder repareer ik alles wat te repareren is voor het echt weggegooid wordt. Ieder jaar een nieuwe smartphone, computer, tablet, tv omdat er een nieuwe functie of kleur is; not me!
Verder eigen boomgaard, eigen houtvoorraad voor bij-stook, eigen moestuin zonder gif en kunstmest en ten slotte: geen kinderen. Wie is er nu gek?

Arno357 schreef:....Eigenlijk zouden wij, als westerlingen ons heel DIEP moeten schamen om te profiteren van de ellende van de chinese arbeiders ,die onderbetaald werk verrichten , onder ongezonde omstandigheden ..en waarom ? Zodat wij onze hobby kunnen uitoefenen op fietsen die lijken op de dure merken waarop de profs rijden . Hobby in onze vrije tijd ,. :cry: :cry:

Je bent niet helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in China. Het beeld wat jij schetst was enige jaren geleden nog waar maar inmiddels is dat gelukkig op veel plaatsen (deels) ten goede gekeerd. Verder kan ik me wel redelijk vinden in je pleidooi hoor, alleen mis ik de onderbouwing. Het geeft echter geen antwoord op de vraag of het kwaliteitsverschil nu echt zo groot is en of de Pinarello's van deze wereld daadwerkelijk hun productie in of buiten China e.d. onder gecontroleerde omstandigheden weggezet hebben.

Neem bijvoorbeeld Nike (nog zoiets waar ik overigens niet aan mee doe, merken kijwelerij) Die produceren o.m. in Jakarta waar, mede door hun productie, de rivier zo vervuild is dat natuur, volksgezondheid en milieu enorm lijden onder die vervuiling.
Hetzelfde geldt voor sportkleding uit China trouwens
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 dec 2019 15:16

+1 Daniel helemaal mee eens! We gooien een hoop boemerangen de lucht in en krijgen die weer in ons eigen nek.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 dec 2019 16:33

Er zijn voldoende mensen die elk jaar een nieuwe, dure fiets kopen en hun oude na een jaar op MP zetten voor de helft van de aanschafwaarde. Dan is ie een jaar oud. Nieuw 5.000 euro en dan op MP voor de helft daarvan. Goeie deal, maar je moet wel weten wat doet/laat inderdaad. Je komt ook voldoende 3x10 waslijnfietsen tegen die nog 1.000 euro moeten kosten.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 dec 2019 14:43

Nu weer eens een nep Cipollini gespot.

https://link.marktplaats.nl/m1486428522

Afbeelding

Afdekplaatje bovenbuis naar balhoofd ontbreekt. Hier hoort een afneembaar plaatje te zitten met twee schroefjes om te kunnen verwisselen met ander hoger plaatje.
Bij deze Chinese nepper ontbreekt dit en is dan zwart gespoten. Bekend detail van de Cipollini neppers. Zichtbare carbonstructuur is op de hele fiets ook niet te zien, maar matzwart gespoten.


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27547
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 dec 2019 10:58

Kan iemand beoordelen of deze echt zijn?

https://link.marktplaats.nl/m1475127365

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 dec 2019 11:25

Als je foto 8 wat uitvergroot zie je een hele rommelige boel aan de randen. Weet niet of dat de bedoeling is bij zulke dure bidonhouders...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 dec 2019 11:50

havana schreef: 04 dec 2019 10:58 Kan iemand beoordelen of deze echt zijn?

https://link.marktplaats.nl/m1475127365
Uit de tekst
"I may have them in other carbon finish (UD matt or 3K carbon, gloss or matt). ............"
En dan 57 Euro per paar geeft volgens mij aan dat ze rechtstreeks uit China komen.
Maar of ze "echt" zijn is volgens mij heel moeilijk om zo op het oog te zien.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 04 dec 2019 12:05

havana schreef: 04 dec 2019 10:58 Kan iemand beoordelen of deze echt zijn?

https://link.marktplaats.nl/m1475127365
Bij Canyon maar ietsje duurder:
https://www.canyon.com/nl-be/gear/acces ... 62155.html
waarom daar niet kopen?

Plaats reactie