Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3527
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 nov 2019 19:23

Die co uit Schoorl ken ik. Man man. Verkoopt nep maar ook troep. Is onaardig. Geen prijsafspraken mee te maken. Is een soort amateur handelaar zonder verstand van fietsen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 nov 2019 18:18

Lijkt meer op een fraudeur die Chinarello's onder een valse naam verkoopt.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 nov 2019 20:19

Maar goed dat Jaap T er is om deze boeven aan de kaak te stellen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 nov 2019 22:26

Ik begrijp die MP advertenties van fietsen boven de 1500,- sowieso niet! Voor dat geld ga je toch voor een deal bij de fietsenmaker incl garantie en service?! Maar kennelijk zijn er mensen die zo hun fiets kopen :roll:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 nov 2019 23:56

Dat komt omdat jij een verstandig tiep bent.
Een hoop mensen zijn niet verstandig ( dat kan iedereen voor zichzelf invullen) en zitten misschien te kwijlen bij een al dan niet echte P(ch) inarello.
Het staat ook heel ver van mijn denkwereld, maar ik weet dat zulke mensen bestaan en dat zijn de potentiele kopers van zoiets....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3527
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 nov 2019 08:56

Nee_Nee schreef: 29 nov 2019 18:18 Lijkt meer op een fraudeur die Chinarello's onder een valse naam verkoopt.
Ik heb een keer een fiets bij hem gekocht. Was een koga full m pro.

Gezien de staat en het feit dat ie m aan de straatstenen niet kwijtraakte, had ik een lage prijs bedongen. Ik erheen, wilde ie eerst de oude prijs en dat terwijl de staat niet echt meeviel.

Daarnaast ging ie een lulverhaal houden over bouwjaar. Het door hem verkondigde bouwjaar was ver na het waslijnen tijdperk terwijl deze ze nog riant had. Als je dat dan vriendelijk meldt dat het niet kan, reageert ie gepikeerd.

Andere grap was dat ie beweerde er die ochtend nog mee gereden had terwijl het zadel ongeveer op mijn hoogte stond. Ik ben 192 cm en hij een een soort van tuinkabouter. Bovendien zat er veel speling op het balhoofd hetgeen gewoon een kwestie van afstelling was. Maar blijkbaar kan ie dat niet. Serieus, als amateur knutselaar had ik het in 10 minuten eruit.

Ik heb van die fiets uiteindelijk iets leuks gemaakt en voor mij was het een goede koop maar je moet echt uitkijken bij deze figuur. Ik vraag echt af of ie de boel bewust belazerd of gewoon een fiets heeft ingekocht, erachter komt dat ie nep is en dan de volgende ook maar belazerd. Of hij is onwetend en overtuigd van zichzelf. Of hij acteert het erg goed.

Later nog een keer gereageerd op een look kg196 (de vetste fiets ever vind ik). Die had een anders gekleurde voorvork en dat is verdacht. Dus ik vroeg of die fiets ooit gecrasht was. Hoe ik dat überhaupt durfde te vragen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 30 nov 2019 09:55

Keezx schreef: 29 nov 2019 20:19 Maar goed dat Jaap T er is om deze boeven aan de kaak te stellen....
Eens!
Maar het zou ook mooi zijn dat Jaap erbij zet hoe hij ziet dat het neppers zijn. Dan kunnen we er ook nog wat van leren.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 nov 2019 10:48

Eigenlijk bedoelde ik het ironisch.....
Ik heb weinig met die heilige verontwaardiging, het gaat toch over kleine kruimelmisdaad IMO.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 nov 2019 10:56

Keezx schreef: 30 nov 2019 10:48 Eigenlijk bedoelde ik het ironisch.....
Ik heb weinig met die heilige verontwaardiging, het gaat toch over kleine kruimelmisdaad IMO.
Hoe zou jij het vinden als jij van zo'n oplichter een fiets had gekocht voor een flinke prijs in goed vertrouwen en er later achter komt dat het een Chinese nepper is, en jij dik belazerd bent? Ben jij dan niet verontwaardigd, Keezx... :?:

Al is er maar één iemand die toevallig die fiets wilde kopen en toevallig dit topic leest en dan behoed blijft voor die miskoop. Dan heeft het altijd nut. Zelfs als jij het was... 8-)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 nov 2019 11:04

Ik vind oplichters ook geen fijne mensen, maar ik heb weinig emotie bij aanbieders van namaak merkfietsen.
Het zijn ietwat zielige figuren die een grijpstuiver proberen te verdienen aan anderen die geilen op merknamen.
Heel menselijk allemaal.....als je een kerel bent haal je een frame uit China en plakt er NONAME op.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 nov 2019 11:09

Keezx schreef: 30 nov 2019 11:04 Ik vind oplichters ook geen fijne mensen, maar ik heb weinig emotie bij aanbieders van namaak merkfietsen.
Het zijn ietwat zielige figuren die een grijpstuiver proberen te verdienen aan anderen die geilen op merknamen.
Heel menselijk allemaal.....als je een kerel bent haal je een frame uit China en plakt er NONAME op.....
Het gaat mij niet zozeer om die oplichters, maar om potentiële kopers van een Pinarello er voor te behoeden voor die ene miskoop, omdat ze in de veronderstelling zijn een echte te kopen van die oplichter. Heeft niets te maken met "als je een kerel bent..."
Maar we weten inmiddels Keezx, dat jij een echte kerel bent... 8-)

@Zwasja: is al meerdere keren in dit topic met voorbeelden aan de orde geweest en beschreven.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 dec 2019 08:32

Wat zou nu echt het intrinsieke verschil zijn tussen een chinarello en een Pinarello? Qua frame dan he. Komen die “echte” frames niet ook gewoon uit China?
Alleen al aan milieuheffingen en arbeidsloon kun je een carbon, alu of titanium frame gewoon niet tegen zulke lage productiekosten in de EU laten produceren denk ik.

Die merkstickers die er uiteindelijk op komen zeggen mij ook maar weinig eerlijkgezegd.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie