Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Jeurisss
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2020 07:43

Jeurisss 14 jun 2020 15:10

Dank voor alle info, ik ga het nader uitpluizen. Ps. Ik heb een goede indruk van de verkopende partij en zou het vervelend vinden als via mijn post de indruk wordt gewekt dat het geen betrouwbare zaak is.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 15 jun 2020 11:10

codex schreef: 14 jun 2020 14:32 Ik zou persoonlijk als FM ook nooit een Pina inruilen zonder dat certificaat.Dat risico is veel te groot op onechtheid.
Hoe moeilijk is het om een nep certificaat te maken?

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 15 jun 2020 11:41

dickw schreef: 15 jun 2020 11:10
codex schreef: 14 jun 2020 14:32 Ik zou persoonlijk als FM ook nooit een Pina inruilen zonder dat certificaat.Dat risico is veel te groot op onechtheid.
Hoe moeilijk is het om een nep certificaat te maken?
Stelt niet veel voor, als het nu nog hetzelfde is.

Bij mijne was dit gewoon papier met de hand ingevuld, geen watermerk o.i.d.
Moest hem toen ook nog online registreren geloof ik voor een jaar extra garantie.

Dogma 65.1 uit 2013

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 jun 2020 12:12

dickw schreef: 15 jun 2020 11:10
codex schreef: 14 jun 2020 14:32 Ik zou persoonlijk als FM ook nooit een Pina inruilen zonder dat certificaat.Dat risico is veel te groot op onechtheid.
Hoe moeilijk is het om een nep certificaat te maken?
Er zijn meer mensen op deze aardkloot die een nep fiets kunnen verkopen dan er mensen zijn die een nep certificaat kunnen maken. Dus het helpt (een beetje).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jun 2020 12:44

En hoeveel mensen gaan die papieren bewaren als je een fiets koopt ?
En zeker bij een fiets van 10 jaar oud, misschien dat je die papieren eerste jaar nog wel hebt maar daarna te goed opruimt oid.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12479
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 jun 2020 12:47

Is het niet te controleren aan de hand van het framenummer?

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 jun 2020 15:44

Dat weten we dan ook weer... dat zo ń aankoopcertificaat weinig voorstelt.Ja dan wordt het al moeilijker.

Ik wil niet als julllie vader 8-) gaan klinken maar zeg het toch.

Geloof nooit iemand op zijn(of haar)gezonde sympathieke woorden, maar houdt een forse dosis argwaan
en bewaar nu al je aankoopbewijzen en certificaten maar.Want soms heb je ze echt nodig.
Zeker bij frames waar je levenslang garantie op hebt(bv Cannondale) en garantieafhandelingen binnen de termijn en doorverkoop.

Maar het is inderdaad zo ...........dat er zoveel kan worden nagemaakt wat aankoopbewijzen en certificaten betreft...dat je daar ook weer niet 100% opkan vertrouwen

Ik heb ooit een chauffeursdiploma(35 jaar terug) moeten halen.
Dat toch mooie en dure diploma kun je in Polen krijgen voor een bedrag van misschien 50 euro. :shock: Net als al die cerficaten van gevaarlijkvervoer ed. voor 25 euro.
Ja alles maken ze tegenwoordig na.
Er zullen heel wat Ned. rijbewijzen onder een kleurenprinter vandaan zijn gekomen.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 jun 2020 16:53

codex schreef: 15 jun 2020 15:44Ik heb ooit een chauffeursdiploma(35 jaar terug) moeten halen.
Dat toch mooie en dure diploma kun je in Polen krijgen voor een bedrag van misschien 50 euro.
Ben je daarvoor helemaal naar Polen geweest.? :shock:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 jun 2020 20:03

Nee Orlok. :D
Heb ik uiteraard hier gehaald.(Leeuwarden).

voor de jongeren hier een stukkie geschiedenis>
Polen was net(1981) het eerste Oost Europese land wat los kwam van het communistisch juk(Poolse leider was generaal Jaruzelski en de Poolse vakbondbestuurder van de werf waar alles begon (de omwenteling)was Lech Walesa) .
Dus daar kwam je nu niet direct.In 1980/81 zat ik in dienst. En de Russen en de Oost Blokkers hielden we heel goed in de gaten bij de verbindingdienst waar ik zat. In Utrecht had je een grote bunker(bombestendig) en daar werd alles afgeluisterd en gevolgd. Leek veelwat je in oorlogsfilms ziet zo druk aan mensen.(Onderzeeboten en werkelijk verder alles aan bewegingen van vijandig materiaal)
Ik zelf zat overigens op een verbindingskantoor op een kazerne in Utrecht.En dat allemaal dank zij mijn typ-diploma(een typmachine is een soort laptop met grote toetsen die er bovenop liggen ;) ). Tevens gebruikten we een Telex(een soort hele grote typmachine :geek: waar je ponsbanden mee kunt maken en vervolgens speersnel :? kunt versturen).

verder>
Toen moest je ook nog voor de 2x rijexamenen doen met het Chauffeursdiploma.(vrachtwagen dus).Dat was eigenlijk meer een rijvaardigheid test.Iedereen slaagde ook wel daarvoor.

Volgens mij hebben ze dat later afgeschaft.(Want je had immers al een groot rijbewijs).
Theorie lessen en bijhorende mondelinge examens, bestond uit 3 delen.Motortechniek,Zeer uitgebreide Verkeerregels en Algemene kennis(groot administratief gedeelte).
Kortom een dure grap en koste veel tijd vanzelf.(om te leren en de lessen zelf bijtewonen)Sommigen hadden nogal wat moeite met al die theorie teksten ,die je moest leren. Dus die hebben echt hun uiterste best moeten doen omdat diploma te halen om bus- of vrachtwagenchauffeur te kunnen worden.(bij een bushad jeookweer een certificaatnodig nl; personenvervoer).Later moest je overigens overal apart! voor afrijden.Ik heb alles nog in 1 gekregen. Nu is allang alles apart.(vrachtwagen/bus/aanhanger). Maar ja vroeger reed mijn opa af(rond 1925) met een zelf!! meegenomen auto en de tandarts :shock: (die had als een van de weinigen een auto) ......die nam het rijexamen(geen theorie) af.100 meter vooruit rijden en 100 meter terug en hup gelijk al zijn rijbewijzen van auto t/m vrachtwagen en bus. :)
Elke provincie had zijn eigen voorletters op het kenteken, dus hier FRL...... (en dan je kentekennummer).
De afsluitdijk was er nog niet eens en elke rit van Friesland naar Holland en verder was een wereldreis. De hoofdwegen waren erg smal en alle rivieren moest je over met een pont(bruggen daarover waren er nog niet).. En strooien (in de winter) deden ze niet.Die eerste vrachwagenchauffeurs waren echte pioniers ,...de eerste trucks hadden een houten cabine en een kettingaangedreven motor die 20 km per uur wou.Maar ja de technische- en chassisverbeteringen volgden zich snel op. En dus ook de snelheden daarmee. Een rit van Friesland naar Limburg duurde een "eeuwigheid". En werkweken van ruim 80-90 uur waren aardig normaal.

Maar je kunt nu in Oost Europa(oaPolen dus). zo ń benodigd chauffeursdiploma en de benodigde diverse certificaten daarbij(oa personenvervoer, gevaarlijke stoffen) voor een minuscuul bedrag krijgen(vervalste dus) en je hoeft dus helemaal niets te leren.
Dat is ongelooflijk oneerlijk :o vanzelf ten opzichte van de jongens(en vrouwen tegenwoordig) die deze in Nederland (of waar dan ook) hebben behaald. En ze controleren(langs de weg) daar lang niet goed genoeg oper

Er wordt zoveel gerotzooid met vervalste diplomaś, rijbewijzen ed benodigde diplomaś om hier in het westen te kunnen werken.
In de randstad hebben ze wel personenauto-rijscholen betrapt,die gewoon rijbewijzen verkochten! tegen voorafgesproken bedragen en/of andere mensen laten afrijden en theorie examen laten doen.

IK vraag me dan ook af,of de politie wel goed controleerd en de verzekeringsmaatschappij)....dat het wel een echt rijbewijs en/of chauffeursdiploma is wat de chauffeur heeft behaald.(Dit uiteraard bij een ongeluk).

In het hele vrachtvervoer over de weg, zit heel veel bedrog.Ook in het chemische vervoer. Alleen op het terrein van bv de chemiefabriek wordt vaakdoor een gecertificeerde chauffeur(wordt gecontroleerd) de vrachtwagen met gevaarlijk stoffen gereden.Buiten het terrein wordt weer gewisseld van chauffeur(aanhanger eigenlijk ) en hup rijden maar metde "levensgevaarlijke"lading.

Nou soms slaan ze ook door wat certicaten betreft.Zomoest ik alnog mijn heftruckrijbewijs halen ,!terwijl ik al 15 jaar op verschillende heftrucken heb gereden. Misschien wel 10.000 den-pallets verreden en duizenden werkuren.
Het lijkt me sterk ...dat al heftruck certicaten ook allemaal wel eerlijk zijn behaald.(Die moet je hebben om op een heftruck te rijden.)

Maar terug naar de imitatie fietsen en onderdelen, maar weer. :(

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jun 2020 09:19

Vrindje Co uit Schoorl, een notoire aanbieder van nep-pina, nep lightweight en categorisch ontkenner als je vraagt of het nep is of niet, is volgens mij nu op Marktplaats actief onder de naam Meijer.

Dezelfde fietsen, dezelfde advertentiestijl (zijn caps-lock toets zit nog steeds vastgeroest), deels als Co deels als Meijer. Dus hij heeft alleen zijn naam veranderd.

Tis maar dat je het weet....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 jul 2020 08:33

Een interessante video vandaag: De echte vs de chinarello.

https://www.youtube.com/watch?v=cZnPY0hMs_8

Beide zijn niet indrukwekkend!
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

FrBr
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2020 20:37

FrBr 25 jul 2020 22:49

Thx. voor de link!

In ruim een half uur meer geleerd over carbon, frame en molding etc. dan het afgelopen half jaar.

Plaats reactie